Segons l’article 165 TFUE, els Estats Membres són els únics responsables dels continguts de l'ensenyament i de l'organització del sistema educatiu, així com de la seva diversitat cultural i lingüística.
Malgrat no tenir competència en la matèria, la PETI (que PETI) de Dolors Montserrat va desplaçar el debat en el marc de la vulneració dels drets fonamentals dels nens castellanoparlants en cas de no aplicació de la sentència del 25% per Espanya.
Maniobra grossera.
Frau i trampa.
Al desplaçar la petició en el camp dels DDFF, la PETI comet un abús de poder, un greu error d’interpretació i d’aplicació del dret europeu i fa un ús presumptament fraudulent de les institucions de la UE.
Per què?
Segons jurisprudència consolidada del TJUE: “l'obligació de respectar els drets fonamentals garantits en l'ordenament jurídic de la Unió només s'imposa als Estats membres quan actuen en l'àmbit d'aplicació del Dret de la Unió.” (cas C 198/13).
Quina és la base d’aquesta jurisprudència? L’article 51 § 1 de la Carta europea dels drets fonamental segons el qual les disposicions de la Carta es dirigeixen als Estats membres únicament quan apliquin el Dret de la Unió.
✍️únicament Dret de la Unió (ensenyament no és dret UE).
Segons l'apartat 2 d'aquest mateix article, la Carta no amplia l'àmbit d'aplicació del Dret de la Unió més enllà de les competències de la Unió, ni “crea cap competència o missió noves per a la Unió, ni modifica les competències i missions definides en els Tractats" (cas citat).
Recordem que la funció de la @EP_PegaInquiry de Dolors Montserrat (accessòriament del Parlament Europeu) és denunciar i ajudar a corregir els problemes que es presenten en l'aplicació pràctica del Dret de la Unió.
Conclusio: ni l’ensenyament, ni l’aplicació, per Espanya (EM), d’una decisió judicial nacional sobre una matèria que no és competència de la UE és competència de la PETI, de la CE, de la UE o de Dolors Montserrat.
[Merci à vous de me lire.😘]
✍️Us avanço, sense despentinar-me, que PETARÀ la missió de la PETI a Catalunya ja que no encaixa amb cap de les missions de la UE, cap article del reglament interior del Parlament Europeu, cap article dels Tractats.
Seguim!
Bonus🥳"el TJUE ha afirmat la inaplicabilitat dels drets fonamentals de la Unió en relació amb una normativa nacional quan les disposicions del Dret de la Unió en la matèria considerada no imposaven als EM cap obligació específica en relació a la situació objecte de l'assumpte."
• • •
Missing some Tweet in this thread? You can try to
force a refresh
En la respuesta escrita a la pregunta de Jordi Cañas sobre incumplimento de sentencias judiciales en ES, Didier Reneyrs responde:
"En tal situación [descrita por Jordi Cañas] corresponde, pues, a los Estados miembros velar por el cumplimiento de las resoluciones judiciales."
👇
Prégunta de Jordi Cañas:
¿Exigirá la Comisión al Gobierno de España el cumplimiento de las sentencias judiciales y el respeto del Estado de Derecho de acuerdo con los principios, valores y tratados de la Unión Europea, como se ha hecho con otros Estados miembros?
Respuesta de Didier Reynders:
Los EM son responsables de regular el estatuto jurídico y el uso de las lenguas nacionales y regionales en su territorio.
Los EM conservan la responsabilidad de los contenidos de la enseñanza y de la organización de sus sistemas educativos, 165 TFUE.
Fil sur le passe-passe d'@EP_Petitions présidée par Dolors Montserrat ou comment la PETI a ignoré le règlement PE, avis de la CE et de la présidente de la Commission de la culture et de l'éducation (@EPCulture ) avec une opacité et une vision partisane et politique.
👇
La pétition n° 0858/2017 présentée par Ana Losada (non disponible sur le site de la PETI) a été déclarée recevable le 13 décembre 2017, alors même que l’Éducation n’est pas une compétence de l’Union européenne.
Selon art. 215.1 du règlement du PE « tout citoyen de l'Union européenne (…) a le droit de présenter (…) une pétition au Parlement sur un sujet relevant des domaines d'activité* de l'Union européenne et qui le ou la concerne directement.
*Éducation n'est pas domaine d'activité.
"Of course we know that we don't have competence on that[education] but we have a competence about the implementation of the final [European] decisions of the judiciary. For the first time we have put a remark [on the report] about the implementation of the decisions of the ECHR.
It's very interesting to read the different situations in the different Member States about the implementation of the decisions of the ECHR. MAYBE in the future we will pay attention to the correct implementation of the final NATIONAL decisions of the judiciary.
A possible evolution for the next report not just to pay attention to the implementation of decision of Strasburg but MAYBE also of the national decisions taken by the Courts and Tribunals."
Quan no entens l'anglès i et penses que el TEDH és jurisdicció nacional, passen aquestes coses.🤣
Reynders parla del darrer informe CE on per primera vegada, se va inscriure la no-execució sentències TEDH (61% Espanya).
Potser en el futur s'integrarà decisións nacionals firmes.
Diu "Maybe in the future, we will pay more attention to the correct implementation of the final national decisions. A possible evolution for the next report."
No diu res sobre implementació ara per ara de decisions espanyoles sinó del TEDH però el CM de @Societatcc s'ho inventa.
Ara tots els cracks que només s'han llegit el tuit en espanyol i no la intervenció en anglès faran RT com si parles del cas català. Són una colla d'inútils ignorants.
Parlem del vot de la @EP_Petitions per enviar una missió a Catalunya?
Desprès del "passe-passe” per substituir membres per 3 suplents espanyols o afins, me pot explicar @analofe per quina raó el vot de la missió no surt el Draft Agenda publicat en la web de la PETI.
👇
Me pot dit on surt el vot sobre la missió en el marc de la petició n° 0858/2017 ?
Ara mateix es pot accedir a totes les peticions, però no a la n° 0858/2017. S'ha tancat? europarl.europa.eu/petitions/fr/p…
L'@UNPOintl (Organisation des nations et des peuples non représentés) publie un rapport intitulé
« Les outils de la répression : l'Espagne et les tendances mondiales pour réduire au silence des mouvements d'autodétermination ».
Petit fil sur le contenu du rapport.
👇
Le rapport rappelle que "The right to self-determination is a fundamental and integral human right belonging to all peoples to freely determine their own destiny" et montre comment l'Espagne utilise « l'unité ou de la sécurité nationale » pour réprimer l'indépendantisme catalan.
La criminalisation et la répression passent par l'interdiction de la liberté de parole et d'expression, les arrestations et les détentions ciblées, la propagande et la politique de l'État espagnol pour qualifier les défenseurs et militants de l'autodétermination de terroristes.