Ahir al curs #cienciaicompromis del @cuimpb1 vaig explicar
* per què la innovació i la recerca estan esdevenint centrals a l'Administració,
* per què els decisors i gestors públics han de tenir competències sobre la qüestió, i
* què s'està fent al respecte des de l'@eapccat
🧵/1
Per obvi que pugui semblar avui a molts, la "política basada en evidències" és un fenomen encara en construcció.
El motiu és que l'Administració, durant 200 anys, ha "administrat". És recentment que se li demana més: transformar/millorar el món.
/2 Image
Trobem un 1r intent de transformació amb les polítiques keynesianes posteriors a IIGM. Però fixem-nos q l'estat del benestar, més que transformar, compensa desigualtats a base de serveis socials, i estabilitza els mercats amb polítiques fiscals i monetàries.
Ara és diferent.
/3
Ara es vol implantar polítiques que vagin a l'arrel dels problemes (desigualtat i exclusió social, canvis radicals al sistema productiu i energètic, discriminació de gènere, etc.) més que no pas tant a les conseqüències o la simptomatologia
Creix la política d'impacte sistèmic
/4
La política d'impacte vol canviar el sistema enlloc d'acceptar que ens ve donat.
L'anàlisi, la diagnosi, el disseny i l'avaluació cobren una importància cabdal.
I això és la definició de lanrecerca i la innovació: crear i aplicar coneixement per canviar les coses.
/5
Però, clar, la recerca té el seus llenguatges i les seves metodologies.
Cal ser competent per fer recerca.
Cal ser competent per gestionar recerca.
Cal ser competent per demandar recerca.
Cal ser competent per entendre recerca i el seu funcionament.
/6
En els darrers anys l'@eapccat ha treballat la definició de les competències en recerca i innovació tant a l'Administració en general com, especialment, per als directius públics i en la seva relació amb la resta de l'ecosistema innovador i de recerca.
/7 Image
Ela dos primers documents estan publicats👇🏻. El tercer és al forn.

Marc professional de la funció directiva a les administracions públiques
🔗eapc.gencat.cat/ca/publicacion…

Marc competencial del perfil innovador a les administracions públiques
🔗eapc.gencat.cat/ca/publicacion…
/8 Image
El directiu públic necessita incorporar les competències per analitzar un món complex i canviant, i prendre decisions basades en el coneixement científic.
I si no n'hi ha, ha d'impulsar que es generi (recerca) i impulsar la seva aplicació (innovació).
/9 Image
En general, tots els professionals de l'Administració han de saber llegir l'entorn, interactuar-hi i emprendre accions de canvi.
Recordem: el món, el sistema, no ens ve donat. Se'ns demana que com a servidors públics incidim per transformar les coses.
/10 Image
Per últim, no es tracta només d'"escoltar" l'entorn, sinó de treballar-hi.
I en termes de recerca i innovació, això col dir, com a mínim, incorporar-se (i incorporar tots els actors rellevants) als processos d'anàlisi, diagnosi, disseny i avaluació.
/11 Image
Tot això sembla obvi.
Però ni ho és en general ni les administracions estan ni de lluny preparades per fer-ho.
D'aquí la necessitat d'explicar-ho, fomentar-ho i, sobretot, capacitar persones i equips.
I fer-ho: amb la resta d'actors de l'ecosistema de recerca i innovació.
/i 12 Image

• • •

Missing some Tweet in this thread? You can try to force a refresh
 

Keep Current with Ismael Peña-López

Ismael Peña-López Profile picture

Stay in touch and get notified when new unrolls are available from this author!

Read all threads

This Thread may be Removed Anytime!

PDF

Twitter may remove this content at anytime! Save it as PDF for later use!

Try unrolling a thread yourself!

how to unroll video
  1. Follow @ThreadReaderApp to mention us!

  2. From a Twitter thread mention us with a keyword "unroll"
@threadreaderapp unroll

Practice here first or read more on our help page!

More from @ictlogist

Sep 30
Com encarem el nou curs a l'@EAPCcat a nivell estratègic.

Us parlem de
* #LleiEAPC
* Pla Estratègic de l'EAPC 2022-2027
* Nou model d'aprenentatge i desenvolupament
* Pressupost 2023

🧵/1
Primer de tot, recordem d'on venim:

La globalització, la digitalització, les diverses crisis econòmiques i institucionals del s.XXI, etc. ens fan pensar que el model napoleònic/weberià de l'Administració està superat.

Els estats han d'intervenir en el sistema.
Per canviar-lo
/2
Superat no vol dir que el model de funció pública hagi de desaparèixer.
Superat vol dir que s'ha fet molt insuficient.
Que els estats han de tenir un nou paper.
I per tant necessitem una Administració diferent.
I per tant necessitem una @EAPCcat diferent.

/3
Read 21 tweets
Aug 28
Voldria compartir un tema de criança perquè a casa estem molt contents de com ens ha sortit.

Per si serveix o inspira a algú altre:
LA CANALLA I LES TASQUES DE CASA

fil/1
L'objectiu era la progressiva assumpció de les tasques de casa per part dels petits (nena i nen):
* de forma igualitària: no hi ha divisió de gènere a les tasques de casa
* de forma responsable: assumir-les com a naturals, no imposades

/2
Ho hem fet en 3 fases, tot i que la veritat és que mai ho vam planificar així... ni de cap manera: ha anat més o menys sortint: una cosa bona dels nens és que no creixen de cop i pots anar dissenyant, implantant i avaluant les polítiques domèstiques amb temps de sobra ;)

/3
Read 22 tweets
Aug 28
Interessant foto de fons sobre l'escenari de l'educació a l'entrevista que la @laiavicens fa a la @francinamarti i la @PiGaOt, presidentes sortints de @RosaSensat i @FMRPc respectivament

Els dos titulars que no hi surten, per mi:
1) allò públic és polític
2) desorganització

/1
A tota l'entrevista hi ha una remor de fons sobre la compatibilitat entre la política i l'educació.

En la meva opinió, a l'educació (que no la pedagogia) li cal encara més política, no menys.
L'educació (que no la pedagogia), és un projecte de país amb impactes diversos.

/2
Impacte en el futur de les persones que formem, sobretot.
Però també en la vida quotidiana de les famílies.
I en la carrera professional de desenes de milers de treballadors (la majoria públics).
I en les polítiques fiscals presents i futures.

/3
Read 11 tweets
Aug 27
TRES informes sobre migración y asilo por motivos de orientación sexual e identidad de género elaborados por @Accem_ong (2018, 2019, 2020):

"La situación de las personas solicitantes de protección internacional y refugiadas LGTBI" de @Accem_ong, 2018

ictlogy.net/bibliography/r…
"Condiciones sociales y legales de las personas solicitantes de protección internacional y refugiadas LGTBI en España" de @Accem_ong, 2019

ictlogy.net/bibliography/r…
"Estudio sobre los condicionantes de salida de los países de origen y pautas de acompañamiento a personas solicitantes de protección internacional y refugiadas LGTBI" de @Accem_ong, 2020

ictlogy.net/bibliography/r…
Read 4 tweets
Aug 26
"Als municipis, la ideologia queda en segon terme i té més a veure amb el benestar de la ciutat"

Trio aquesta cita de @JaumeDulsat a l'@ARApolitica, però podria haver-la dit pràcticament qualsevol alcalde o regidor del país.

I convida a pensar i molt.
/1

ara.cat/politica/elecc…
Primer, la reflexió més òbvia: és com si a nivell nacional "el benestar de la ciutat" (o dels ciutadans en general) no importés.

A la ciutat hem de fer les coses bé. Al Parlament, o a la Generalitat, no cal.

Que tinguem aquesta sensació és pervers.

/2
Però la realitat és aquesta: en la meva (ja extensa) experiència de formador de polítics i gestors de tot el país i tots els nivells, la majoria subscriu les paraules de Dulsat: als municipis, bromes les justes.

I, implícitament: a d'altres institucions, ya tal.

/3
Read 21 tweets
May 8
No t'has d'aixecar de la taula de diàleg. Mai.
Una taula de diàleg és un altaveu de legitimitat immillorable.

Serveix per reafirmar que les institucions actuaran de forma no-violenta sempre.
Serveix per fer inventari de greuges i donar-los a conèixer.

/1

eldiario.es/catalunya/poli…
Serveix per posar de manifest els dèficits democràtics de la situació que es denuncia, les vulneracions de drets, els apriorismes i prejudicis.

No cal que tingui una finalitat última. La taula, l'instrument, el procés de diàleg és prou finalitat en sí mateix.

/2
Per seure a una taula de diàleg "i que no passi res" requereix ser molt valent.
Requereix, primer, no patir pel teu propi orgull.
És un dels problemes de la política actual: l'orgull passa per davant de l'autoritat, la practicitat, el sentit d'estat, els resultats.
/3
Read 11 tweets

Did Thread Reader help you today?

Support us! We are indie developers!


This site is made by just two indie developers on a laptop doing marketing, support and development! Read more about the story.

Become a Premium Member ($3/month or $30/year) and get exclusive features!

Become Premium

Don't want to be a Premium member but still want to support us?

Make a small donation by buying us coffee ($5) or help with server cost ($10)

Donate via Paypal

Or Donate anonymously using crypto!

Ethereum

0xfe58350B80634f60Fa6Dc149a72b4DFbc17D341E copy

Bitcoin

3ATGMxNzCUFzxpMCHL5sWSt4DVtS8UqXpi copy

Thank you for your support!

Follow Us on Twitter!

:(