۱. خیلی وقته که میخوام یه توییت درباره بهداشت روان در زمان #تروما بنویسم. واقعیت اینه که آدمهایی که با بیماریهای روانی درگیرند، بیش از هرکسی به مساله بهداشت روان واقف هستند. این توییت رو برای همه اونایی مینویسم که این روزها به خودکشی فکر کردند #مهسا_امینی
۲. اگر احساس میکنید که شرایط بیش از تحمل شماست، تنها نیستید. درصد بالایی از ما با شما احساس مشترکی داریم. احساس ناتوانی و میل به مرگ نتیجه شرایط بحرانی و کوری است که باهاش مواجهیم. به لحاظ تاریخی خیلی آدمها در چنین شرایطی به زندگیشون پایان دادند، مثلا ویرجینیا ولف #مهسا_امینی
۳. اما به عنوان یه معلم که تمرکزش همیشه روی سلامت روانه، حرف من رو بشنوید. شاید تاریکترین لحظههامون رو قبل از طلوع میگذرونیم. یک نفر بعد از رای آوردن ترامپ گفت، «شاید تاریکیای که ما رو احاطه کرده، تاریکی قبر نیست و تاریکیای است که جنین قبل از لحظه تولد میبینه». #مهسا_امینی
۴. «پس یک نفس عمیق بکش و دوباره سعی کن».
شاعرانه است، اما میتونه واقعی باشه. حیفه لحظه تولد رو نبینی.
این مفهوم جنبش سمیکلونه یا نقطه ویرگولی (؛) که ازت میخواد قبل از گرفتن زندگیت یک لحظه درنگ کنی #مهسا_امینی
۵. یه چیز دیگه هم میخوام بدونی. فمینیست انگلیسی-پاکستانی سارا احمد یه مقالهای داره درباره میز فمینیستها. میگه یه وقتی از سر میز خانوادهات پا شدی (یا انداختندت بیرون)، فکر میکنی بیکس و بیجا و بیتعلقی. به راه رفتن ادامه بده. به دوروبرت نگاه کن. ما رو میبینی سر میز فمینیستا؟
۶. برات یه صندلی نگه میداریم. جای تو اینجاست. سر میز #زن_زندگی_آزادی جای تو اینجاست، توی قلب آدمهایی مثل من که نگرانت هستیم و با هر توییت خودکشیات یک بار میمیریم
تو اهل قبیله #مهسا_امینی و #سارینا_اسماعیل_زاده هستی، حتی اگر هنوز ما رو نمیبینی.
نفس عمیق بکش و ادامه بده
؛؛؛؛؛
۱.دوستان دانشجوی داخل و خارج ایران، این اکانت قبلا فعالیت آموزشی داشت و هدفش کمک به دانشجوها بود. درک میکنم که همه حوصله این مباحث رو ندارند. برای همین میخوام در یک سیرکل کار رو ادامه بدم. #زندگی_دانشگاهی #اپلای #مهسا_امینی
۲.برنامه من گذاشتن ورکشاپ برای دانشجویان ایرانی بود تا با مراحل #اپلای آشنا بشوند. الان اولویتم کمک به هرکسی است که با ذهن ترومازده قادر به زدگی عادی و انجام کارهاش نیست. #مهسا_امینی
۳. قصد داشتم یک سری ملاقات روی زوم داشته باشم، اما دانشجویان ایرانی دیگه دسترسی ندارند. برای همین میخواهم از طریق سیرکل و رشته توییت این کار رو بکنم.
#موقت یک توییت هوایی درباره محتوای تکراری آموزش حرفهای برای کار، مصاحبه، اپلای و … دیدم. با احترام و همدلی دوستان رو بلوک کردم. خودم هم میدونم که این لاین کاری خیلی خسته کننده است و هیجانی تولید نمیکنه، ولی کاری است که از دست من برمیاد و برای برخی مفیده.
درک میکنم که شخصی نویسی، نوشتن از #زندگی_روزمره با همه شکنندگیاش خیلی جذابه. خودم هم اکانتهای روزمره زیادی رو دنبال میکنم و لذت میبرم. اما واقعیت اینه که اکانت من یکی از اونها نیست.
دوره دانشجویی من در ایران پر از داستانهای پرهیجان اساتیدی بود که با من هیلی فرق داشتند. برای اونها موفقیت حاصل طبقه احتماعی بالا و استعدادهای درخشان بود. ژانر #زندگی_حرفهای یا #پروفشنالیسم دقیقا این پروسه رو برعکس میکند. با رازگشایی از موفقیت کاری و تحصیلی برای هرکسی ممکنه
2/ I've been part of @northeastMLA mentorship programs for years, both as a grad mentee and a faculty mentor. Anti-racist mentors helped me survive. It is vital to talk about racism and microaggressions in #academia and find ways to help scholars of color to thrive.
3/ We must collect stories and experiences and strengthen scholarship on the topic. #Mentorship should be equitable work we teach our colleagues, so the burden does not fall on few. Pls join us and share your knowledge and wisdom.
به عنوان کسی که به طور خاص روی #زندگی_دانشگاهی و منتور کردن دانشجویان غیر سفید و اینترنشنال کار میکنه، چند تا نکته در مورد این #رشتو به نظرم میرسه که شاید به شما در #زندگی_دانشجویی تون کمک کنه:
۱. همونطوری که آقای @docstobar مطرح کردند، این رفتار، ندیده گرفتن دانشجو توسط استاد، #مایکرواگرشن یا خشونت در سطح خرده. علت این رفتار شخصی نیست و به ساختارهای اجتماعی قدرت، مخصوصا نژاد، طبقه اجتماعی، دین و بقیه مولفههای هویتی هر دو فرد، دانشجو و استاد برمیگردد.
۲. بزرگترین مشکل #مایکرواگرشن اینه که به راحتی قابل تشخیص نیست. بیشتر اوقات دانشجویی که میاد پیش من و برام تعریف میکنه که یک چیزی شبیه این براش پیش اومده مطمین نیست چی شده یا درکش درست بوده یا دچار سوتفاهم شده یا داره بزرگش میکنه
۱/چند ماهی است که در فضای اجتماعی گفتگوهای بیپایانی درباره #کاپ_قاعدگی درگرفته. در این #رشتو توضیح میدهم که چرا سالهاست در کلاسهای مبانی مطالعات جنسیتام یک هفته رو به مساله قاعدگی اختصاص میدم و چرا #بهداشت_قاعدگی و #فقر_قاعدگی رو مسایل مرتبط به عدالت اجتماعی میبینم.
۲/ قبل از هرچیز بگم که تنها زنان نیستند که پریود میشوند. مردان ترنس و افراد جامعه اینترسکس از افراد دیگری هستند که نهتنها پریود میشوند بلکه با شرم ناشی از این مساله و تابوهای اجتماعیاش دست و پنجه نرم میکنند.
۳/ علیرغم وجود آموزش جنسی در دبیرستان، در بسیاری از ایالتهای آمریکا و از جمله #مینهسوتا در بیشتر مدارس به پسرها درباره قاعدگی حرفی زده نمیشه. دانشجوهام برام موارد زیادی رو تعریف کردند که در مدارس به دخترها گفته شده حق ندارند جلوی پسرها چیزی راجع به پریود بگویند.
۱/ یکی از زیباییهای شغل من درس دادن به بچههای #ترم_یک است. وقتی چیز تازهای یاد میگیرند چشمهاشون بزرگترین جرقهها رو ساطع میکنه که تا عمق روحم میره و بهم انرژی میده. درس دادن به این گروه، وقتی موثرتره که با آموزش مهارتهای لازم برای #زندگی_دانشگاهی همراه باشه #کنکور۱۴۰۱
۲/ در این #رشتو یک سری مواردی رو که توی کلاسهام مطرح میکنم، خلاصه میکنم. اول این که بدونید حداقل یک گروهی از ما معلمها دلمون برای درس دادن به شما پر میکشه. به خاطر موفقیتتون توی #کنکور۱۴۰۱ خوشحالیم و توی #زندگی_دانشگاهی شما امیدهای بزرگ میبینیم. #ترم_یک#موفقیت_تحصیلی