#spoileralert#harrypotterquoteahead
RJP je izvana nevidljiv poremećaj. Mnogima je i dalje nepoznat. Zato je ovogodišnja poruka obilježavanja Međunarodnog dana svjesnosti o RJP-u (DLD Awareness Day) usmjerena na njegovo razotkrivanje: RJP - Vidi me (DLD - See Me). 1/4
Ako ste ikada čitali ili gledali Harryja Pottera, onda RJP možete zamisliti kao Harryja Pottera koji se nalazi ispod plašta nevidljivosti. Iako nevidljiv, Harry Potter je i dalje prisutan. Tako je i s RJP-om. No, dok je Harryju plašt nevidljivosti dobro došao za skrivanje,... 2/4
...nama on ne treba jer RJP želimo razotkriti. Ono što nam treba je malo čarolije u obliku širenja vijesti o RJP-u ✨🗣️📢
Stoga upotrijebimo svoju čaroliju i skinimo plašt nevidljivosti s RJP-a 🙂🗞️📰✨🧙♂️ 3/4
"Words are, in my not so humble opinion, our most inexhaustible source of magic, capable of both inflicting injury and remedying it." - Albus Dumbledore
CRO/EN
🇭🇷 Vrijeme je za predstavljanje naše sljedeće ambasadorice.
🇬🇧 It's time to introduce our next ambassador.
🇭🇷 Tvrtka Gerstner zaposlena je u Poliklinici za rehabilitaciju slušanja i govora SUVAG u Osijeku. U svojoj kliničkoj praksi primarno radi s djecom... 1/3
...s komunikacijskim i jezičnim poremećajima u ranoj i predškolskoj dobi.
🇬🇧 Tvrtka Gerstner is employed as a clinician by SUVAG Polyclinic in Osijek, working primarily with children under the age of seven who have communication and language disorders. 2/3
CRO/EN
🇭🇷 I danas predstavljamo ambasadore kampanje PSRJP.
🇬🇧 We are introducing the ambassadors of the PSRJP campaign today too.
🇭🇷 Jasminka Čavužić Čajko zaposlena je u DV-u Maksimir u Zagrebu kao stručni suradnik - logoped. Područja logopedije za koja pokazuje poseban... 1/3
...interes komunikacijske su i jezične teškoće djece rane i predškolske dobi.
🇬🇧 Jasminka Čavužić Čajko is employed by Maksimir Kindergarten in Zagreb as a Professional Associate – Speech and Language Pathologist. Her focus is on communication and language difficulties... 2/3
Budući da su jezične vještine temelj za čitanje,djeca s RJP-om pod rizikom su za razvoj teškoća čitanja. Mnoga djeca s RJP-om zadovoljavaju kriterije za disleksiju (specifičnu teškoću učenja koja se odražava u čitanju),dakle kod njih su prisutna 2 poremećaja-RJP i disleksija. 1/5
Nekoliko je stvari ovdje bitno naglasiti:
1️⃣ RJP i disleksija dva su zasebna poremećaja. Tako postoje djeca samo s RJP-om, djeca samo s disleksijom te djeca i s RJP-om i s disleksijom (komorbiditet). 2/5
2️⃣ Dijagnoza disleksije može se postaviti tek u školskoj dobi, kada je dijete izloženo poduci čitanja, dok se dijagnoza RJP-a može (i treba) postaviti i u predškolskoj dobi. 3/5
CRO/EN
🇭🇷 Nastavljamo s predstavljanjem ambasadora kampanje PSRJP.
🇬🇧 We continue with introducing the ambassadors of PSRJP campaign.
🇭🇷 Nika Vukelić stručni je suradnik - logoped u Dječjem vrtiću Košnica u Zagrebu. Radi s djecom s komunikacijskim i... 1/4
...jezično-govornim poremećajima, a poseban interes iskazuje za jezične poremećaje u dječjoj dobi. Za vrijeme studija bila je uključena u razne stručne aktivnosti, s kojima nastavlja i tijekom rada. Redovito se stručno usavršava. 2/4
🇬🇧Nika Vukelić is a Professional Associate–Speech and Language Pathologist with Košnica Kindergarten in Zagreb. She works with children with communication, language and speech disorders. Her primary focus is language disorders in the child population. During her university.. 3/4
CRO | EN
➡️ Kampanju PSRJP volonterski vodi nekoliko ambasadora. Danas krećemo s njihovim predstavljanjem.
➡️ PSRJP campaign is run by a few ambassadors on a voluntary basis. Today we start introducing them.
• JELENA KUVAČ KRALJEVIĆ
1/6
Profesorica je na Odsjeku za logopediju Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Istraživački je usmjerena na ispitivanje specifičnosti jezičnog funkcioniranja djece i odraslih s jezičnim poremećajem. Autorica je preko 80 znanstvenih i stručnih radova, 2/6
3 knjige i 6 testova za procjenu jezičnih sposobnosti. Članica je Odbora za dječji jezik svjetske organizacije logopeda (International Association of Communication Sciences and Disorders – IALP), čiji je cilj poboljšanje kvalitete života djece s kom. i jez. por. 3/6
Teškoće u jezičnom razumijevanju označavaju teškoće u primanju poruka tijekom razgovora. Teškoće u govorenju podrazumijevaju teškoće u upotrebi jezika, dakle u oblikovanju poruka koje se žele izraziti i prenijeti sugovorniku. 1/4 #razvojnijezicniporemecaj#RJP#PSRJP#RJPVidiMe
Tako su, primjerice, rečenice osoba s RJP-om često kratke i gramatički narušene.
Teškoće u razumijevanju mogu se javiti i u čitanju (primanju pisanih poruka), dok teškoće u izražavanju mogu biti prisutne i u pisanju (izražavanju poruka pisanim putem). 2/4
Jezično razumijevanje (receptivni jezik) i jezično izražavanje (ekspresivni jezik) neophodni su za čovjekovo svakodnevno funkcioniranje, a upravo u tim područjima osobe s RJP-om imaju teškoće.
Podržimo širenje svjesnosti o RJP-u dijeljenjem informacija s ove stranice. 💜💛 3/4