Το πρόγραμμα τυπικά εκκινεί τον Απρίλιο του 2017 με δημοσίευση δημόσιας πρόσκλησης μέσω του Diário Oficial da União για την προεπιλογή εταιρειών που ενδιαφέρονται για το έργο (1)
Στην πρόσκληση ανταποκρίνονται συνολικά 21 εταιρείες που εκδηλώνουν ενδιαφέρον και τυποποίουν τη συμμετοχή τους στέλνοντας τα σχετικά έγγραφα
Οι εταιρείες είναι οι κάτωθι :
(2)
- BAE Systems Ltd (ΗΒ) ·
- Chalkins Shipyards SA (Ελλάδα)
- China Shipbuilding and Offshore Co Ltd (Κίνα) ·
- China Shipbuilding Trading CO Ltd (Κίνα) ·
- Damen Schelde Naval Shipbuilding BV (Ολλανδία)
- DCNS do Brasil Serviços Navais Ltda (Γαλλία) ·
(3)
- Ficantieri SpA (Ιταλία)
- German Naval Yards Kiel GmbH (Γερμανία)
- Goa Shipyard Ltd (Ινδία) ·
- Mazagon Dock Shipbuilders Ltd (Ινδία) ·
- Navantia SA (Ισπανία)
- Poly Technologies Inc (Βραζιλία)
- Posco Daewoo do Brasil (Νότια Κορέα)
(4)
- Rosoboronexport Joint Stock Company (Ρωσία)
- SAAB AB (Σουηδία)
- Singapore Technologies Marine Ltd (Σιγκαπούρη)
- Κρατικό Κέντρο Ναυπηγικής Έρευνας και Σχεδιασμού (Ουκρανία)
(5)
- Τουρκικά συνδεδεμένα διεθνή ναυπηγεία (Τουρκία) ·
- Thyssenkrupp Marine Systems GmbH (Γερμανία)
- Wuhu Shipyard CO Ltd (Κίνα) και,
- Zentech do Brasil Serviços Técnicos Ltda. (Βραζιλία συνδεδεμένη με ξένη εταιρεία)
(6)
Η διαδικασία της Βραζιλίας η οποία είναι κατατάσσεται 94/180 στο transparecy.org για το 2020 έχει εξ αρχής δημοσιευμένα τα στάδια της διαδικασίας, ως ακολούθως (7)
Γνωστοποίηση RFP
Παράδοση RFP σε διαπιστευμένους αντιπροσώπους
Περίοδος παραλαβής διευκρινίσεων
Προθεσμία υποβολής προτάσεων
Όριο για την παραλαβή προτάσεων
Γνωστοποίηση σύντομης λίστας
Γνωστοποίηση καλύτερης προσφοράς
(8)
Σύμφωνα με την ορισθείσα διαδιακασία τον Οκτώβριο του 2018 δημοσιεύεται η τελική short list απαρτιζόμενη συνοπτικά από τις παρακάτω εταιρίες (κοινοπραξίες με εγχώριες εταιρίες)
- Tkms
- Naval Group
- Fincantieri
- Damen (8)
Τον Μάρτιο του 2019 ανακοινώνεται σαν νικητής η κοινοπραξία Águas Azuis με ηγέτιδα της Tkms με μια παραλλαγή των meko A100
(9)
Συμπερασματικά
Η 94η στον δέκτη διαφάνειας για το 2020 στέλνει χαιρετίσματα στην 59η
Χαιρετίσματα στέλνω κ εγώ σε όσους ειδαν την Bergamini class σαν υποψηφιότητα της Fincantieri για το πρόγραμμα Tamandare
(end)
1) Σέρνεται μέρες η βρώμα ότι κύκλοι προωθούν συμμετοχή του εκλεκτού που δεν έχει φράγκο σε σχήμα υποψήφιο για τα ΕΝΑΕ 2) Τέτοιες δουλειές είναι δύσκολες κ πρακτικά (μορφή σχήματος, κοινοπραξία ή εκ των υστέρων) (1)
και δεν μπλέκουν σοβαρές εταιρείες σε ευρωπαϊκή τονίζω χώρα 3) Σχήμα εκλεκτού-ficantieri θα “κλειδώνε" τα ναυπηγεία σε μια μορφή “ενιαίας“ διαχείρισης που θα ευνοούσε συγκεκριμένα πλοία
Εξαιρετικά πιθανόν να επιδιώχθηκε
(2)
4) Επιχειρήματα περί κλειδώματος των πλοίων βάσει της εταιρείας που θα πάρει τον Σκαραμαγκά είναι ελεεινούς πασοκικής αντίληψης. Κ μάλιστα στην ελεεινοτερή της μορφή αυτή της τσοχατζοπουλικης. Κ ακόμα χειρότερα γιατί ο Τσοχατζό στο πακέτο μίζες, ναυπηγεία, υποβρύχια (3)
Και αφού είπε αυτά που είπε ο Υπουργός, θα σας πω και εγώ τα δικά μου
1) Παράταση μέχρι τέλη θέρους τουλάχιστον. Η αναφορά για αποφάσεις μέχρι τέλος του θέρους είναι διπλής ανάγνωσης κ δεν αφορά αναγκαστικά το σύνολο των των επιμέρους αναγκών (νέα πλοία, mlu, ενδιάμεση) (1)
2) Διαχωρισμοί mlu, ενδιάμεσης δεν είναι εύκολα πράγματα νομικά κ πολιτικά.
Για αυτό κ ο Υπουργός δεν βγαίνει με ταρατατζουμ να μιλήσει για αυτά τύπου "οκ, όλα καλά δεν υπάρχει πρόβλημα να διαχωριστεί η διαδικασία" αλλοιώνοντας στην ουσία τον τρόπο αξιολόγησης που αφορά (2)
Δεν είναι αφελής ο Υπουργός δηλαδή να προτάξει λογική "σπάσιμο ενδιάμεσης, ποιοι ωφελούνται" όπως διάσημα δημοσιογραφικά κ τουιτερικά κωθώνια
Η άποψη μου είναι σαφής ότι τυχόν σπάσιμο πρέπει να γίνει με πρόνοια μη αλλοίωσης της βαθμολογίας των πλοίων (3)
1) Επιβεβαίωση αποκλεισμού Α300 2) Αποκλεισμός Α300 κ F110 λόγω κόστους κ μεγέθους σε σχέση με τις απαιτήσεις μας
(navantia πιάστηκαν μλκες) 3) Δεν έχουν υποβληθεί όλες οι ενδιάμεσες
(2)
4) Σε σχέση με διαχωρισμό συμβολαίων ΥΠΑΜ αναφέρει ότι εξετάζεται ο διαχωρισμός mlu MEKO. Δεν ανέφερε τίποτα για διαχωρισμό ενδιάμεσης 5) 450 εκ € ο προϋπολογισμός του mlu MEKO 6) Αναζητείται επενδυτής κ για Ελευσίνα (με λεφτά όχι μπροστινός)
(3)
Άλλη κατηγορία διάσημη ψεκ είναι αυτή που εισάγουν το κριτήριο πίστης. Μαθηματικά /επιστήμη είναι η διαδικασία επιλογής πλοίων κ αυτά συγκρούονται συνήθως με πίστη/θρησκεία. Πόσο μάλλον όταν δεν μιλάμε για τον πυρήνα της πίστης, αλλά για προφήτες (1)
Δεν ήταν ο Ανδρέας δηλαδή ο πατέρας του Σοσιαλισμού, κ σε ποια εκδοχή του, αλλά μάλλον προφήτης τοπικής αίρεσης του. Αντίστοιχα κ οι υπόλοιποι φτάνοντας στον Κυριάκο που μάλλον δεν είναι ο πατέρας του φιλελευθερισμου αλλά τοπικός προφήτης της εδώ εκδοχής του (2)
Σε κάθε περίπτωση οι τοπικοί προφήτες Σοσιαλισμού, Εκσυγχρονισμού, Χριστιανοδημοκρατισμου, Φιλελευθερισμου κλπ χαιρετάνε γρήγοροτερα από τα πλοία. Για να ακολουθήσουν οι πιστοί τον επόμενο προφήτη (3)
Ελευσίνα να πούμε ο Ταβουλαρης ο πρώην δεξιός είναι ο άνθρωπος. Τον πηγαίναμε καρότσι το 2008 για την ναυπήγηση των Fremm. Πάρε κ option 2 super vita. Όμηρος τόσα χρόνια το ΠΝ για 2 ΤΠΚ
Παράταση στην παράταση φτάσαμε 21 κ τα χρέη στα 500 (1)
Γιατί?
Γιατί για πολιτικούς λόγους δεν τραβήξαμε την πρίζα. Όπως σε κάθε υπερχρεωμενη ιδιωτική επιχείρηση. Θα μέναν στην άκρη οι 2 s vita για κάνα 2 χρόνο, αλλά μπορεί να τις περνάμε κ νωρίτερα (2)
Έρχεται ο Αδωνις λοιπόν χώνει την ΟΝΕΧ μέσα. Ήξερε τα χρέη κ την προβολή τους. Την πάσαρε σαν επενδυτή κ τώρα ξεπεσε σε διαχειριστή
Γιατί?
Γιατί νόμιζαν ότι θα κλείσει τσακ μπαμ το συμβόλαιο για τα mmsc. Ότι η dfc θα βγάλει μπαγιοκο κ όλα καλά
Σε ειδήσεις ΣΟΚ από την Γαλλική Γερουσία κ την συζήτηση για τον Νόμο Στρατιωτικού Προγραμματισμού μαθαίνουμε: (1) opex360.com/2021/06/19/le-…
1) Ότι η απόφαση για ναυπήγηση της 3ης Defense and Intervention Frigate (FDI) Admiral Castex τον Μάρτιο δεν είχε εγγραφεί στον LPM (2)
“la commande
supplémentaire d'une 3ème frégate de défense et d'intervention (FDI) Amiral Castex, non
prévue en LPM, a été passée en mars 2021, pour une livraison en 2025.“
(3)