ב3. בשרשור הזה איגדתי אוסף של דיווחים תחזיות. תיבלתי בהסברים שיתאימו לקהלים שונים - יעוררו סקרנות וילמדו את הקהל הרחב, ויוסיפו פירוט על המצב לחובבי המטאורולוגיה הידענים. השרשורים מסודרים על פי התאריך בשנה, וכל שנה מחדש, בעונה המתאימה, הם הופכים לרלבנטיים ואפשר לקרוא אותם שוב.
השרשור הזה בנוי כתיקייה מסודרת שבתוכה תמצאו את הסיפורים והשרשורים היותר פופולריים ומעניינים שכתבתי בטוויטר, וגם דוגמות לניתוח נתונים, תחזיות והצגות גרפיות שפרסמתי.
תוכן עניינים ראשי:
א. קורונה
ב. אקלים ומזג אוויר
ג. סיפורים פופולריים - חלל ואוירודינמיקה, פיזיקה של אופניים ועוד
א. באפריל 2020 היה רעב בציבור למידע שמ. הבריאות לא סיפק. החלטתי להשתמש בניסיון שלי בעיבוד וניתוח נתונים, סטטיסטיקה,בניית מודלים ותחזיות כדי למלא את החסר, והתחלתי לפרסם בטוויטר אנליזות, תמותה עודפת, תחזיות ועוד. בשרשור המצורף תמצאו מבחר של שרשורים שפרסמתי
ב. מזג אוויר ואקלים. בשרשור הזה תמצאו הסברים, חלקם על בסיס עיבוד נתונים שמשכתי מתחנות מדידה מטאורולוגיות. החל מתופעות מזג אוויר מקומיות ועד לדפוסי אקלים עולמיים.
בונוס בסוף: שרשור שהפך לפופולרי על מערכות מורכבות ונק' מפנה ואל חזור בתהליך ההתחממות הגלובלית
א. באפריל 2020 היה רעב בציבור למידע שמ. הבריאות לא סיפק. החלטתי להשתמש בניסיון שלי בעיבוד וניתוח נתונים, סטטיסטיקה, בניית מודלים ותחזיות כדי למלא את החסר, והתחלתי לפרסם בטוויטר - דו"חות מצב, אנליזות ותובנות, תמותה עודפת, תחזיות ועוד. בשרשור המצורף תמצאו מבחר של שרשורים שפרסמתי
א1. תמותה עודפת. כדי לפתח מע' לחישוב והצגה של תמותה עודפת קראתי מאמרים על מודלים דמוגרפיים, איפיינתי את המגמות הדמוגרפיות בקב' אוכלוסיה שונות ישראל, השתמשתי בסטטיסטיקה מתקדמת, ובניתי מס' הצגות שמאפשרות לנתח את המצב ולהציג אותו בצורה קלה להבנה
א2. הלמ"ס הציגו את דו"ח התמותה העודפת הראשונה שלהם 3 חודשים אחרי שפיתחתי את המערכת שלי. זה אפשר לי לשחזר את צעדי החישוב שחוקרי הלמ"ס ביצעו, להשוות אותם לחישובים שלי, ולאתר את הטעויות הגדולות של הלמ"ס - שאת חלקן אני מסביר בשרשור הזה
א6. היה לי לא קל לבחור איזה אנליזות ותובנות לכלול בתיקיית השרשורים הזו, ואיזה להשמיט. פה תמצאו אוסף של כמה אנליזות קטנות שבחרתי לכלול ביחד תחת שרשור אחד.
פה חישבתי את הסיכוי שבכיתה של הילד שלכם יהיה נשא קורונה כבר בשבועיים הראשון של ספטמבר.
ב. מזג אוויר ואקלים.
בשרשור הזה תמצאו הסברים מלמדים, חלקם על בסיס עיבוד נתונים מתחנות מדידה מטאורולוגיות. החל מהסברים על תופעות מזג אוויר מקומיות ועד לדפוסי אקלים עולמיים.
עם בונוס בסוף: שרשור שהפך לויראלי/פופולרי על מערכות מורכבות ונק' מפנה ואל חזור בתהליך ההתחממות הגלובלית.
ב1. מה שהתחיל בעיבוד נתונים של תחנות מדידה מטאורולוגיות, וחישוב סטטיסטיקות של הנתונים האלה - הפך לשרשור/סיפור על הבריזה היבשתית שמקררת את לילות הסתיו במישור החוף.
הורים לילדים,
לקראת פתיחת שנה"ל, וכדי לעזור לכם לקבל החלטות על בסיס נתונים, חישבתי הערכה של הסיכוי שבכיתה של הילד שלכם יהיה ילד אחר שנושא את נגיף הקורונה במהלך השבוע הראשון ללימודים
בנוסף, שוחחתי עם מומחים (פסיכולוגים, מומחי חינוך, רופאים), ואני אשלב את ההמלצות שלהם בשרשור הזה
נתחיל בהצגת הנתונים היבשים:
בשבוע שהסתיים ב 14 באוגוסט, אומתו לקורונה יותר מ 8000 ילדים בגילאי 3-17. זה מספר גדול יותר מאשר בזמן שיא התחלואה של החורף הקודם !
בקרב ילדים בגיל תיכון - עוד לא הגענו לשיא של החורף שעבר.
אבל בקרב ילדים קטנים יותר - המצב הוא חמור יותר מאשר בחורף.
בטבלה המצורפת מוצג היחס בין מס' כיתות הלימוד שקיימות בישראל לבין מס' הילדים שאומתו לקורונה בשבוע הזה.
למשל: על כל 14 כיתות בי"ס יסודי, התגלה מאומת אחד במהלך השבוע.
או על כל 310 ילדים בגיל גן, התגלה מאומת אחד.