El divendres fem control sobre genètica. Però jo a les alumnes els he demanat això:
1. Constarà de les següents parts: 2. Pregunta relacionada amb les diferències de la mitosi i la meiosi 3. Pregunta relacionada amb el dogma central de la biologia i el codi genètic
4. Pregunta relacionada amb les lleis de Mendel 5. 2 exercicis de genètica Mendeliana (Herencia, al·lels, cromosomes, arbres familiars...) 6. 2 exercicis de genètica molecular (CRISPR, Estructura de l'ADN, Passar de ARNm a proteïna o de ADN a ARN,...)
7. Alguna pregunta que us agradi especialment tot i que no surti en aquesta llista.
Dissenyeu una pregunta que serveixi per veure si les vostres companyes han après (tenen una graella/bastida per fer-ho):
M’heu de dir: 1- A quin dels apartats pertany 2- Quin aprenentatge demostra (per exemple: permet demostrar que l’alumne és capaç de predir la seqüència de ARN a partir de l’ADN) 3- Redactat de l’Exercici 4- Exercici corregit i possibles errades (on creieu que es poden equivocar)
No creieu que si em fan els deures bé ja els puc posar un assoliment excel·lent sense fer el control? #AprenentatgeAmbSentit? #SA?
El repte/demanda està clar i diria que he fet servir el control com a context d'aprenentatge....
De moment tinc una pregunta que ja em dona pistes de la comprensió del tema: Vol tractar herència lligada al sexe però no n'és conscient i no ha acabat d'entendre com funciona l'herència dominant/recessiva en aquests casos.
En aquesta han anat a la pregunta fàcil:
Em sembla que ho faré més. La propera vegada no serà tant improvisat i deixaré temps a classe perquè discuteixin si les preguntes són idònies, si demostren el que han après...
PD: Al proposar-los això automàticament es van crear un grup de watsup d'estudi!😆#WinWin
• • •
Missing some Tweet in this thread? You can try to
force a refresh
Avui en el curs del @cesirecat de "Programem amb sentit en l'àmbit STEAM" L'@annamarba i el @victorlopezsbd ens han proposat comparar els #SABERS del nou currículum #LOMLOE (verd) amb les progressions d'idees de Victòria (fotocòpia en gris).
Sabeu que hem trobat el nostre grup?
...Doncs que alguns sabers estan redactats com a competències:
- Utilització de diferents mètodes d’observació i presa de dades de fenòmens naturals en el context de problemes investigables.
i que d'altres expressen idees errònies:
- Diferenciació entre la cèl·lula animal i vegetal i relació amb l’estratègia nutritiva dels organismes de què formen part.
Aquesta m'ha fet mal especialment perquè s'han deixat a més de la meitat dels Regnes!!
Quan li pregunto què vol dir "delgadez de su capa atmòsferica" no ho sap. Però em diu:
-és molt fàcil, perquè només ho has de copiar del text. No cal entendre-ho.
Moltes de les coses que els he explicat venen arran de la recerca en didàctica de les ciències que es fa a l'@ICEUAB (em deixaria gent per això generalitzo). Tot això fa poc que ho he après gràcies a formar part d'un grup de treball com @EduglobalStem
Anem al tema:
“La competència científica és la capacitat que té un ciutadà reflexiu per involucrar-se en qüestions relacionades amb la ciència i amb les #idees de la ciència.” #PISA