Avui en el curs del @cesirecat de "Programem amb sentit en l'àmbit STEAM" L'@annamarba i el @victorlopezsbd ens han proposat comparar els #SABERS del nou currículum #LOMLOE (verd) amb les progressions d'idees de Victòria (fotocòpia en gris).
Sabeu que hem trobat el nostre grup?
...Doncs que alguns sabers estan redactats com a competències:
- Utilització de diferents mètodes d’observació i presa de dades de fenòmens naturals en el context de problemes investigables.
i que d'altres expressen idees errònies:
- Diferenciació entre la cèl·lula animal i vegetal i relació amb l’estratègia nutritiva dels organismes de què formen part.
Aquesta m'ha fet mal especialment perquè s'han deixat a més de la meitat dels Regnes!!
Alguns d'aquests #sabers no s'haurien de saber perquè parteixen d'idees superades, incomplertes o esbiaixades i d'altres caldria endreçar-los o redactar-los millor. Sabent que hi ha recerca en tot això perquè no aprofitar-la? @InnovacioE@educaciocat
Possible document de treball per millorar el redactat dels sabers = idees que cal que l'alumnat aprengui en l'educació bàsica: drive.google.com/file/d/1JFPizd…
I per avui ja STEM.
• • •
Missing some Tweet in this thread? You can try to
force a refresh
El divendres fem control sobre genètica. Però jo a les alumnes els he demanat això:
1. Constarà de les següents parts: 2. Pregunta relacionada amb les diferències de la mitosi i la meiosi 3. Pregunta relacionada amb el dogma central de la biologia i el codi genètic
4. Pregunta relacionada amb les lleis de Mendel 5. 2 exercicis de genètica Mendeliana (Herencia, al·lels, cromosomes, arbres familiars...) 6. 2 exercicis de genètica molecular (CRISPR, Estructura de l'ADN, Passar de ARNm a proteïna o de ADN a ARN,...)
7. Alguna pregunta que us agradi especialment tot i que no surti en aquesta llista.
Dissenyeu una pregunta que serveixi per veure si les vostres companyes han après (tenen una graella/bastida per fer-ho):
Quan li pregunto què vol dir "delgadez de su capa atmòsferica" no ho sap. Però em diu:
-és molt fàcil, perquè només ho has de copiar del text. No cal entendre-ho.
Moltes de les coses que els he explicat venen arran de la recerca en didàctica de les ciències que es fa a l'@ICEUAB (em deixaria gent per això generalitzo). Tot això fa poc que ho he après gràcies a formar part d'un grup de treball com @EduglobalStem
Anem al tema:
“La competència científica és la capacitat que té un ciutadà reflexiu per involucrar-se en qüestions relacionades amb la ciència i amb les #idees de la ciència.” #PISA