Op #rEDNL21 hoorde ik dat #rubrics vooral handig waren voor de docent. Toch maakte ik voor mijn leerlingen in 2Havo een soort van checklist zodat ze zelf wisten hoeveel punten ze maximaal konden scoorden per onderdeel. Geen echte rubric dus.1/4
Maar ze konden zo stap voor stap toepassen wat ze geleerd hadden de lessen ervoor. Bijvoorbeeld: * je tekening is over genomen uit een vd voorbeeldrasters. Of * je hebt in een privéreactie uitgelegd wat jij superheld voor superkracht heeft en waarom.2/4
Voor niet elk onderdeel hoef je tekentalent te hebben. Zo probeerde ik elke leerling de kans te geven om op een voldoende uit te komen, mits er ook echt aandacht besteed werd aan de #superheld 3/4 Image
Zo komt het dat ook lln die weinig tekenervaring/plezier hebben,niet het gevoel hadden niets te willen/hoeven doen maar een eerlijke kans kregen (denk ik?). Uit evaluatie blijken lln dit wel fijn te vinden en begrijpen ze hun cijfer beter. Dit systeem ga ik vaker toepassen. 4/4 Image

• • •

Missing some Tweet in this thread? You can try to force a refresh
 

Keep Current with Kim Wintermans

Kim Wintermans Profile picture

Stay in touch and get notified when new unrolls are available from this author!

Read all threads

This Thread may be Removed Anytime!

PDF

Twitter may remove this content at anytime! Save it as PDF for later use!

Try unrolling a thread yourself!

how to unroll video
  1. Follow @ThreadReaderApp to mention us!

  2. From a Twitter thread mention us with a keyword "unroll"
@threadreaderapp unroll

Practice here first or read more on our help page!

More from @KiWi0501

23 Jun
Draadje.
Hoera! Eindelijk mag ik wat foto’s plaatsen van het #CPE #TIJD van #vmbo4 #handvaardigheid
Het eerste werk is eenvoudig. Maar less is more…. Een herinnering uit een andere tijd van deze leerling. Maar ook de verwijzing naar #vanitas door de kaars. 🕯1/n ImageImageImage
Of dit werk. Gebroken. De zeggingskracht van dit werk grijpt je naar de keel. Het maken was spannend. Je werk breken wanneer het af is. Dan stoken en dan weer lijmen. De breuken blijven zichtbaar. #TIJD #CPE 2/n ImageImage
Of dit werk. #sterrenbeelden #TIJD #CPE Elke leerling geeft zijn eigen gedachten weer bij TIJD.3/n ImageImageImageImage
Read 17 tweets
21 Jun
Die vraag over evidence informed lesgeven die @amberwalraven toelichtte bij #rEDNL21 kwam meen ik van mij. @P_A_Kirschner was geschokt over de uitkomst . En dan te bedenken dat de mensen de @TeacherTappNL invullen veel bezig zijn met onderwijs. 1/n
Dit zit vandaag al de hele dag in mijn gedachten. Weinig mensen zijn bezig met onderwijs geven zoals het bewezen werkt. “We maken lessen vaak omdat het “leuk” is,maar of de kennis er groter van wordt en of het effectief is, valt te bezien. Het #evidenceinformed onderwijs ... 2/n
...moet toch echt het nieuwe normaal worden? Hoe kun je nu als docent zo maar “iets leuks” doen zonder dat je zeker weet dat de kennis en vaardigheden beter worden? Hoe kun je het oke vinden als een kind een 6 haalt ipv een 8? 3/n
Read 5 tweets

Did Thread Reader help you today?

Support us! We are indie developers!


This site is made by just two indie developers on a laptop doing marketing, support and development! Read more about the story.

Become a Premium Member ($3/month or $30/year) and get exclusive features!

Become Premium

Too expensive? Make a small donation by buying us coffee ($5) or help with server cost ($10)

Donate via Paypal Become our Patreon

Thank you for your support!

Follow Us on Twitter!

:(