Draadje.
Hoera! Eindelijk mag ik wat foto’s plaatsen van het #CPE #TIJD van #vmbo4 #handvaardigheid
Het eerste werk is eenvoudig. Maar less is more…. Een herinnering uit een andere tijd van deze leerling. Maar ook de verwijzing naar #vanitas door de kaars. 🕯1/n
Of dit werk. Gebroken. De zeggingskracht van dit werk grijpt je naar de keel. Het maken was spannend. Je werk breken wanneer het af is. Dan stoken en dan weer lijmen. De breuken blijven zichtbaar. #TIJD #CPE 2/n
Of dit werk. #sterrenbeelden #TIJD #CPE Elke leerling geeft zijn eigen gedachten weer bij TIJD.3/n
#CPE #TIJD Helaas hadden we geen expositie dit jaar. Dus maar een ecpo op #Twitter dan maar. K. liet het proces van het leven zien van een vogel. 4/n
#CPE #TIJD Je kunt soms iets ook letterlijk nemen. Een #ogenblik bijvoorbeeld. De uitvoering is prachtig. Het idee origineel. 5/n
Bij elk werk hoort het #proces zichtbaar te zijn. Moodboard, schetsen, proefjes, definitief ontwerp en eindresultaat. Daarnaast een reflectie en uitleg van je eigen werk en het werk van een klasgenoot. #CPE #TIJD 6/n
En dan dit werk🤩#TIJD #CPE Je laten inspireren door een kunstenaar en daar je eigen interpretatie aan geven.Kijk nu toch mensen.Voor het hele proces hebben de leerlingen 720 minuten. Je moet dan héél hard werken wil je dit (plus schetsen en proefjes en reflectie) afkrijgen. 7/n
#CPE #TIJD Niet altijd komt een werk even goed uit de verf. Maar veiligheid creëren in mijn groep is waar ik vanaf het begin aan werk met mijn eindexamenklas. (Met elke klas trouwens) Dan durf je jezelf te zijn en dat is essentieel voor het vak dat ik geef. 8/n
Zoals ook dit werk. Jezelf blootgeven. #TIJD #CPE 9/n
Zelfs #Queen kwam nog voorbij. #legendarisch natuurlijk. Zelfs bij leerlingen van 16 jaar. #CPE #TIJD 10/n
We proberen altijd clichés te vermijden. Dat lukt niet altijd. Gelukkig was de uitvoering van het proces voldoende. #TIJD #CPE 11/n
Dit werk was heel bijzonder. De term #tijdisgeld werd uitgewerkt. De jaartallen op de muntjes werden leidend en gebeurtenissen in dat jaar werden afgebeeld. #TIJD #CPE 12/n
Dit werk heeft geen toelichting nodig. Enorm geraakt maar ook trots dat dit werk mag ontstaan in mijn lessen. ❤️‍🩹 #CPE #TIJD 13/n
En dan tot slot een werk dat niet te beschrijven is maar de tijd en de vergankelijkheid is zo zichbaar. Ik zal na deze tweet nog een filmpje plaatsen van het werk dat inmiddels niet meer bestaat. #timelapse #TIJD #CPE 14/n
Een ontwikkeling van een kind, een cirkel. Waar je uit wil stappen. En dat lukt. #CPE #TIJD #VMBO 15/n
Tot zover mijn draadje waarin in liet zien dat ook het #CPE #TIJD van dit jaar de moeite waard was. Waarin ik zó trots ben om deze klas en wat we samen bereikten. Waarin veiligheid en leren de hoofdfactor waren. Waarin elke leerling gezien mag en moet worden. ❤️ 16/16
@threadreaderapp please unroll
😊

• • •

Missing some Tweet in this thread? You can try to force a refresh
 

Keep Current with Kim Wintermans

Kim Wintermans Profile picture

Stay in touch and get notified when new unrolls are available from this author!

Read all threads

This Thread may be Removed Anytime!

PDF

Twitter may remove this content at anytime! Save it as PDF for later use!

Try unrolling a thread yourself!

how to unroll video
  1. Follow @ThreadReaderApp to mention us!

  2. From a Twitter thread mention us with a keyword "unroll"
@threadreaderapp unroll

Practice here first or read more on our help page!

More from @KiWi0501

21 Jun
Die vraag over evidence informed lesgeven die @amberwalraven toelichtte bij #rEDNL21 kwam meen ik van mij. @P_A_Kirschner was geschokt over de uitkomst . En dan te bedenken dat de mensen de @TeacherTappNL invullen veel bezig zijn met onderwijs. 1/n
Dit zit vandaag al de hele dag in mijn gedachten. Weinig mensen zijn bezig met onderwijs geven zoals het bewezen werkt. “We maken lessen vaak omdat het “leuk” is,maar of de kennis er groter van wordt en of het effectief is, valt te bezien. Het #evidenceinformed onderwijs ... 2/n
...moet toch echt het nieuwe normaal worden? Hoe kun je nu als docent zo maar “iets leuks” doen zonder dat je zeker weet dat de kennis en vaardigheden beter worden? Hoe kun je het oke vinden als een kind een 6 haalt ipv een 8? 3/n
Read 5 tweets
21 Jun
Op #rEDNL21 hoorde ik dat #rubrics vooral handig waren voor de docent. Toch maakte ik voor mijn leerlingen in 2Havo een soort van checklist zodat ze zelf wisten hoeveel punten ze maximaal konden scoorden per onderdeel. Geen echte rubric dus.1/4
Maar ze konden zo stap voor stap toepassen wat ze geleerd hadden de lessen ervoor. Bijvoorbeeld: * je tekening is over genomen uit een vd voorbeeldrasters. Of * je hebt in een privéreactie uitgelegd wat jij superheld voor superkracht heeft en waarom.2/4
Voor niet elk onderdeel hoef je tekentalent te hebben. Zo probeerde ik elke leerling de kans te geven om op een voldoende uit te komen, mits er ook echt aandacht besteed werd aan de #superheld 3/4 Image
Read 4 tweets

Did Thread Reader help you today?

Support us! We are indie developers!


This site is made by just two indie developers on a laptop doing marketing, support and development! Read more about the story.

Become a Premium Member ($3/month or $30/year) and get exclusive features!

Become Premium

Too expensive? Make a small donation by buying us coffee ($5) or help with server cost ($10)

Donate via Paypal Become our Patreon

Thank you for your support!

Follow Us on Twitter!

:(