#WOBteam draad: Over #Aerius SRM 2 en het #Stikstofbeleid waar de commissie Hordijk concludeerde dat daar weinig van klopt …/
Ministerie I&W zit enorm in haar maag met dit rapport …/
Gerommel achter de komma’s met als gevolg dat uitgevoerde berekeningen de #Stikstof depositie fout weergeven…/
I&W bedenkt het ‘narratief’ …/
En zo worden Tweede Kamerleden middels een ‘spreeklijn’ meegetrokken in het ‘narratief’ …/
Ondertussen is er wel een groot probleem. Immers, elke rechtzaak waar #Aerius of SRM 2 een rol speelt, zal ‘stuk’ gaan…/
“De motivatie om de rekenkundige drempel niet aan te passen is vooral beleidsmatig en juridisch gemotiveerd, waarbij vraagtekens gezet kunnen worden bij de juistheid van de gehanteerde juridische randvoorwaarden”…/
Schijnnauwkeurigheid…waardoor geen zinnige uitspraken over stikstof depositie kunnen worden gedaan…/
De #LandsAdvocaat wordt direct ingeschakeld: Hoe kunnen we (helaas) niet lezen…/
Regeringsbeleid wordt bepaald door… de #LandsAdvocaat : Pels Rijcken Droogleever Fortuijn NV…/
Humor: De onderkant van een Landsadvocaat email bevat serieus veel meer tekst da de inhoud van de mail…/
De Tweede Kamer wordt met een keurige brief het riet ingestuurd…/
Mijn Samenvatting:
- De #Stikstof rekentools deugen niet, ook de commissie Hordijk rapporteert dit
- Landsadvocaat bepaalt hoe de Minister moet spreken
- De Tweede Kamer wordt aan het (spreek-) lijntje gehouden…/
Mijn Conclusie:
De #StikstofCrisis is -net als vele andere dossiers- een #Rekencrisis .
Rekenmodellen en complexe programmas zijn schimmige tools om bepaald beleid door te duwen.
Europese Verdragen hebben grote invloed op de NL Grondwet en rechtsorde.
Zulke Verdragen zouden daarom met respect voor de Nederlanders met een 2/3 meerderheid door het NL Parlement moeten.
Zou je denken? 1/8
Daarom diende @keesvdstaaij reeds in 2008 een voorstel tot wijziging Grondwet in:
Want ‘van een Verdrag kan men geen burger zijn, van een politieke gemeenschap wel… Daarom is het vaststellen en goedkeuren van deze regels van eminent belang voor elke Nederlander’.
2/8
Leden van D66 vragen of ‘dit voorstel getuigt van het zich in toenemende mate wensen af te sluiten van een snel veranderende wereld of het bevorderen van de Internationale rechtsorde?’
Indiener: ‘Integendeel. Met dit wetsvoorstel komt daar verandering in.’
Opvallend (ook) omdat boerderijen significant minder stikstof uitstoten dan de grote industrie en de depositie van stikstof afkomstig van boerderijen na 300mtr niet meer te herleiden is tot bron:
#WOBTeam - Staat de Directeur-Generaal CBS wel onder strak toezicht?
En wie is de dame die voor NL in het Joint Negotiation Team (JNT) zat en met de EC ‘onderhandelde’ over de covid-vaccins,
maar plots op 1 sept 2020 (na 5 jaar VWS) Directeur- Generaal van het CBS werd?
1/10
Angelique Berg, toen nog DG-Volksgezondheid, werd door toenmalig minister van VWS Hugo de Jonge, voorgedragen als onderhandelaar voor Nederland in het JNT.
Ze schrijft: “We mogen mee onderhandelen, maar de EC heeft alle bevoegdheid en beslist met wie er wordt onderhandeld”
2/10
Een mail aan mw. Berg en betreffende ministeries van Duitsland-Italië en Frankrijk - samen voorheen de Inclusive Vaccine Alliance (IVA) - die door de EC een kopje kleiner is gemaakt.
“De Europese Commissie heeft in alles het alleenrecht”