Interessante discussie met @vanranstmarc die iedereen die deze grafiek niet begrijpt "van het padje af" vindt. Mijn reactie was voor hem reden mij te deblokkeren en het gesprek aan te gaan. Een draadje nu dus als samenvatting (@MarionKoopmans doet even niet mee)
(1/11)
Wat zien we hier? Een vergelijking tussen overlijdens aan #corona (blauw) en griep (geel). Hieronder nogmaals deze grafiek. Dus zo op het oog (tenzij je "van het padje af" bent) COVID-19 100X zo erg als griep. De griep van 2019 en 2020!
(2/11)
Dat was voor mij aanleiding om dit bericht in het zonnetje te zetten. Waarom vergelijking met een jaar waarin er vrijwel geen griep was? Waarom niet vergelijken met 2018? @vanranstmarc en @MarionKoopmans ?
(3/11)
Dit was voor @vanranstmarc aanleiding mij te deblokkeren. "Sportief"! Een discussie volgde en spitste zich toe op zijn uitleg dat er in 2020 geen griep was vanwege #corona. Een blokkade volgde weer toen het te heet werd.
(4/11)
Een stortvloed van secondanten stond ondertussen langs de zijlijn mij te beschimpen. Voor de leesbaarheid heb ik een flink aantal moeten blokkeren, allemaal trollen met slechts een handjevol volgers.
(5/11)
Daarna werd ik weer gedeblokkeerd en de volgende grafiek volgde, nu met daarin 2018 WEL opgenomen, maar ook hier nog steeds een merkwaardige verhouding. Een korte verdere discussie volgde.
(6/11)
De verhouding is inmiddels gedaald tot 1:10 volgens @vanranstmarc . Kennelijk wordt griep bij de NHS iets anders bijgehouden, maar allah.... Het kwartje begint te vallen.
(7/11)
Ik liet deze grafiek zien met cumulatieve oversterfte (CBS cijfers), zodat we alle seizoenen kunnen vergelijken. Hier zien we dat 1e golf #corona 6000 extra overlijdens gaf en griep 2018 bijna 4000. Heel iets anders dus dan 100X zoveel wat Marc en Marion ons suggereerden.
(8/11)
Marc begrijpt nog niet dat ik de bal teruggekaatst heb en de term "van het padje af" gebruik na zoveel #desinformatie. Nee, Marc nam inderdaad 1:100 niet in de mond, maar we moesten dat wel gaan fantaseren.
(9/11)
Maar op mijn afrondende vraag of de CBS cijfers die ik toonde juist zijn, krijg ik geen antwoord meer. Onverklaarde #oversterfte is inmiddels richting 20.000/jaar en dat is 5X zoveel als griep 2018. Zonder #corona, die heftig was, maar oversterfte nu is nog veel heftiger
(10/11)
Ondertussen blijft het antwoord van @vanranstmarc uit. Wel rollebollen zijn secondanten nog steeds over allerlei aspecten van deze lange discussie, maar het cruciale antwoord blijft uit: accepteer je de CBS #Oversterfte cijfers Marc???
(11/11)
• • •
Missing some Tweet in this thread? You can try to
force a refresh
Hey Nivel, help me even. Ik probeer jullie rapport te begrijpen, maar er gaat iets helemaal mis, dus help me even. Ik ga uit van jullie bevindingen: #oversterfte bij ongevaccineerden, ondersterfte bij gevaccineerden en dan gaat het mis bij mijn berekeningen.
1/
Voor de leesbaarheid even ronde cijfers. Verwachte jaarsterfte 160.000, 90% vaccinatiegraad, 10% #oversterfte. Daar ga ik het mee voorrekenen. Ondersterfte bij gevaccineerden, daar lees ik ergens in het rapport 20%, die gebruik ik dus even. Daar gaan we dan....
2/
De verwachte sterfte voor gevaccineerden is 90% van 160.000 is 144.000. Met 20% ondersterfte krijgen we 115.000 overleden gevaccineerden. De totale sterfte was 110% van 160.000 is 176.000. Blijft over een sterfte bij ongevaccineerden van 176.000-115.000 = 61.000.
3/
Geliquideerd op LinkedIn. Gecensureerd in de media. Genegeerd in de #papierenkrant. Lees dit fragment uit de toespraak van Mark Rutte op 16 maart 2020 nog eens. De deskundigen spraken zich toen nog oprecht uit: 1/
Hier staan een paar belangrijke feiten in. Er wordt uitgegaan van het bereiken van groepsimmuniteit binnen een termijn van enkele maanden: “wie het virus heeft gehad, is daarna meestal immuun”. Het staat er echt! En zo is het ook, de deskundigen hebben gesproken....
2/
De groepsimmuniteit moet gecontroleerd opgebouwd worden, ziekenhuizen mogen niet overbelast worden. “Flatten the curve”. Mijd contact tussen mensen, zolang er nog geen daling is van besmettingen en de ziekenhuizen nog in de gevarenzone zitten.
De #papierenkrant nodigde mij als “hobbyist” uit voor een interview. De overheid, maar ook de media en papierenkrant zijn “toondoof” voor meningen op gespannen voet met “de consensus”. De krant wil daarover schrijven. Ik sla het aanbod vriendelijk af, maar wel wat suggesties. 1/
Waarom negeert de #papierenkrant de berichten dat sinds 2022 jongeren de kanaries in de kolenmijn zijn. Honderden overlijdens meer dan gemiddeld, maar de journalisten negeren de berichten. De nieuwe media schreven daarover, maar de papierenkrant zweeg.
Waarom negeert de #papierenkrant de meldingen dat de vaccins niet doen wat ze beloven. In de eerste maand zelfs een negatieve bescherming met meer doden dan nodig als gevolg.
3/
Oversterfte zit bij de gevaccineerden als we het Nivel rapport goed lezen. Wat is dat nu weer. Reken maar even mee, het wordt niet ingewikkeld beloof ik. Met dank aan het CBS.
1/
In de CBS-cijfers van 23 februari 2024 lezen we dat eind 2022 (Omikron!) gemiddeld 89% van de overlijdens gevaccineerd was. Dus 11% lijkt ongevaccineerd overleden. Ook weten we dat de vaccinatiegraad volgens RIVM 91% was.
2/
Maar een deel van die als ongevaccineerd beschouwde overlijdens was wel degelijk gevaccineerd, maar hun gegevens ontbraken in CIMS. Het Nivel meldt in haar rapport dat het 4,5% was dat ontbrak.
3/
Een "Pandemie van ONgevaccineerden" werd ons verteld, flink de schrik erin jagen. Kom maar met die spuit. De werkelijkheid blijkt dus volledig tegengesteld te zijn. Zie dit histogram dat alles samenvat. 1/
In blauw de oversterfte, in rood de overlijdens #COVID_19 . Minder #oversterfte of zelfs ondersterfte bij ongevaccineerden. covid-19 juist pietsje minder bij ongevaccineerden, maar ja, daarvoor prikte je dan ook. Dat was het doel.
2/
Maar dat blijkt dus een Pyrrhus overwinning, want de #oversterfte stijgt dus juist na vaccinatie. Bovendien lijken we te maken te hebben met overlijdens MET #corona. We zien dat duidelijk na zowel de 2e golf als de Delta: wel corona, GEEN oversterfte. 3/
De beerput met leugens gaat langzaam open, @Leon1969 vindt er elke dag weer nieuwe. De overheid had het beste met u voor, want het eiste dat de vaccinatiegegevens binnen 1 à 2 dagen beschikbaar moesten zijn, het snel monitoren van uw gezondheid was heel belangrijk! NIET DUS!!
1/
Maar wat was de praktijk? Het duurde tot wel 90 dagen voordat uw gegevens bekend waren. Vooral de huisartsen liepen enorme achterstanden op zoals ook de zorgen die het RIVM heeft geuit. Overleed u in die tijd? Jammer, u was dan niet gevaccineerd, chaos bij de overheid.
2/
Diezelfde huisartsen (=Nivel) hebben nu bedacht dat het wel logisch zou zijn, dat u ongevaccineerd tot wel 10 keer sneller zou overlijden. Met deze kennis gewapend, heeft u geen rekenmachine meer nodig, om te bedenken dat zo'n conclusie, ontstaan uit chaos, bedenkelijk is.
3/