Interessante discussie met @vanranstmarc die iedereen die deze grafiek niet begrijpt "van het padje af" vindt. Mijn reactie was voor hem reden mij te deblokkeren en het gesprek aan te gaan. Een draadje nu dus als samenvatting (@MarionKoopmans doet even niet mee)
(1/11)
Wat zien we hier? Een vergelijking tussen overlijdens aan #corona (blauw) en griep (geel). Hieronder nogmaals deze grafiek. Dus zo op het oog (tenzij je "van het padje af" bent) COVID-19 100X zo erg als griep. De griep van 2019 en 2020!
(2/11)
Dat was voor mij aanleiding om dit bericht in het zonnetje te zetten. Waarom vergelijking met een jaar waarin er vrijwel geen griep was? Waarom niet vergelijken met 2018? @vanranstmarc en @MarionKoopmans ?
(3/11)
Dit was voor @vanranstmarc aanleiding mij te deblokkeren. "Sportief"! Een discussie volgde en spitste zich toe op zijn uitleg dat er in 2020 geen griep was vanwege #corona. Een blokkade volgde weer toen het te heet werd.
(4/11)
Een stortvloed van secondanten stond ondertussen langs de zijlijn mij te beschimpen. Voor de leesbaarheid heb ik een flink aantal moeten blokkeren, allemaal trollen met slechts een handjevol volgers.
(5/11)
Daarna werd ik weer gedeblokkeerd en de volgende grafiek volgde, nu met daarin 2018 WEL opgenomen, maar ook hier nog steeds een merkwaardige verhouding. Een korte verdere discussie volgde.
(6/11)
De verhouding is inmiddels gedaald tot 1:10 volgens @vanranstmarc . Kennelijk wordt griep bij de NHS iets anders bijgehouden, maar allah.... Het kwartje begint te vallen.
(7/11)
Ik liet deze grafiek zien met cumulatieve oversterfte (CBS cijfers), zodat we alle seizoenen kunnen vergelijken. Hier zien we dat 1e golf #corona 6000 extra overlijdens gaf en griep 2018 bijna 4000. Heel iets anders dus dan 100X zoveel wat Marc en Marion ons suggereerden.
(8/11)
Marc begrijpt nog niet dat ik de bal teruggekaatst heb en de term "van het padje af" gebruik na zoveel #desinformatie. Nee, Marc nam inderdaad 1:100 niet in de mond, maar we moesten dat wel gaan fantaseren.
(9/11)
Maar op mijn afrondende vraag of de CBS cijfers die ik toonde juist zijn, krijg ik geen antwoord meer. Onverklaarde #oversterfte is inmiddels richting 20.000/jaar en dat is 5X zoveel als griep 2018. Zonder #corona, die heftig was, maar oversterfte nu is nog veel heftiger
(10/11)
Ondertussen blijft het antwoord van @vanranstmarc uit. Wel rollebollen zijn secondanten nog steeds over allerlei aspecten van deze lange discussie, maar het cruciale antwoord blijft uit: accepteer je de CBS #Oversterfte cijfers Marc???
(11/11)
• • •
Missing some Tweet in this thread? You can try to
force a refresh
Tenenkrommend was het oversterfte debat gisteren. Staatssecretaris Karremans die er blijk van gaf niets met cijfers te hebben. Het woord vaccinatie was kennelijk ook verboden, ik heb het amper gehoord. Daarom spreken wij in dit artikel van Thanatos. 1/ steig.nl/blog/2025/02/2…
Alleen Ria de Korte deed haar best kritische vragen te stellen, tevergeefs. Ook was Karremans niet bereid aanvullende cijfers te verstrekken. Te duur, ziet het nut niet, vaccins waren uiterst effectief. Welnu, in dit artikel staan alle cijfers die nodig zijn. Multifactorieel!
2/
Deze grafiek als voorbeeld. Karremans stelt dat de rekenwijze van RIVM superieur is aan die van CBS, dat geen rekening zou houden met vergrijzing etc. Knullig uitgelegd, maar dat kan ook niet anders als je het zelf niet snapt.
3/
Een dieptepunt in de parlementaire democratie. Een debat vanmiddag waar de onkunde van af spatte. Een staatssecretaris die volledig de plank misslaat bij het uitleggen van de rekenmethode van RIVM vs. CBS. Volledige steun aan vaccinatie die "zijn diensten heeft bewezen".
1/
Volledig vertrouwen op het Nivel rapport (niet peer-reviewed) dat aantoonbaar en toegegeven vol fouten zit. Het rapport van Meester afwijst omdat het niet peer-reviewed is, maar wel doorgezaagd door CBS, waarbij geen fouten zijn gevonden.
2/
Niet bereid om aanvullend onderzoek te doen op basis van multivariant onderzoek (paradepaardje van Anne Laning) waarmee heimelijk geduid wordt op vaccinatie als extra component.
3/
Oversterfte blijft stijgen, ook met terugwerkende kracht en dat is nog wel het meest opvallend. Voor de vijfde keer op rij oversterfte tijdens vaccinatie. 5e keer op rij oversterfte 3 maanden na vaccinatie. Daar moet de Tweede Kamer het morgen toch maar eens over hebben! 1/
De #oversterfte is inmiddels gestegen tot bijna 600/week en stijgt verder. En het is geen vergrijzing, de grootste oversterfte zit bij de vrouwen onder de 80 jaar en nog meer bij 40-50 jaar. Moeders van tieners. RIVM ziet dat niet als probleem. Jullie wel? 2/
Maar het schrijnende is dat het door ons gekozen parlement morgen waarschijnlijk de schouders gaat ophalen in hun debat. MOEDERS VAN DOCHTERS, verhef uw stem! Opdat de regering ons dit nooit meer aan gaat doen. @ministerVWS recht de rug!
De grote leugen.... @Leon1969 maakte me attent op een RIVM-artikel uit augustus 2021 waarin we warm gemaakt werden voor vaccinatie, die 97% bescherming zou geven voor de Delta-variant. Een grote leugen zo bleek paar maanden later. 1/
Deze grafiek laat zien dat het geen 97% werd, maar vrijwel nihil. Rood is het aantal ongevaccineerde #corona overlijdens per 100.000 en blauw gevaccineerd. Vrijwel geen verschil! Vaccinatie had geen invloed op sterfte aan corona! 2/
Ter illustratie in zwart de vaccinatiegraad. Op de top van de golf 80%. 76% van de overlijdens aan #corona (streepjeslijn) was gevaccineerd. Als we dan ook nog de ontbrekende registraties en HVE meenemen, dan was er gevaccineerd geen enkel voordeel te halen.
3/
Oversterfte drie maanden na de vaccinaties. Kanniewaarzijn. Toch is dat het patroon dat is ontstaan sinds 2021. Geen #oversterfte in de weken voor vaccinatie. In de periode dat wordt gevaccineerd tot 500/week. Dan eventjes niet en na 3 maanden laait het weer op tot 400/week. 1/
Dit beeld zien we ook eind 2022, als de griep alleen toeslaat onder gevaccineerden. Extra #oversterfte tijdens vaccinatie EN 3 maanden daarna. Corona was vrijwel verdwenen. 2/
Het is een patroon dat veranderde. Tot 2021 vielen alle sterftegolven in januari-maart, OOK eerste golf #corona, MET ondersterfte daarna. Vanaf 2021 startte het oversterfteseizoen al in november. 3/
Uit het leven. Kille cijfers. Gekleurde staafjes tonen honderden te jonge mensen die ons onnodig verlieten. Nederlanders doen geen obductie, Duitsers wel. Arne Burkhardt beschreef die obducties, Jan Bonte schrijft er over op X. Lees en huiver.... 1/
Uit het leven. Jonge mensen lieten zich vaccineren, om in ruil hun vrijheid terug te krijgen. Weer te mogen dansen, vliegen, een QR-code. Voor velen met noodlottige afloop. Maanden na vaccinatie wordt het vaccin nog gevonden bij obductie. In Duitsland. 2/ steig.nl/blog/2024/12/2…
Uit het leven. Of deze gezonde 56-jarige man. Enkele maanden na zijn derde prik wacht de man met de zeis hem op in zijn achtertuin. Het wordt zijn laatste sigaret. Zijn vrouw vond hem. De patholoog had het allerlaatste woord. 3/ steig.nl/blog/2024/12/2…