2\
• ... Innovation. How to advance health innovation for the common good;
• Capacity. How to strengthen dynamic public sector capacity to achieve health for all.
3\ 2. Recommendations
Recommendations included in the report could change the way countries view and finance health.
4\
WHO calls on policy-makers, civil society, and members of the health and economics communities to move the sector along the road to making health for all a reality. alleburgers.nl/media/oproep-a…
5\ 5. Evaluation and Opinion by Civil Society i.c. #AlleBurgers
5.1. Add the factor Value, what really matters and define metrics.
6\
5.2. Ensure WHO is transparantly governed. The pandemic showed many examples of chaos, power of private and govt financiers, and cooptation by scientists.
7\ 5.2 Design knowledge governance, including intellectual property regimes, for the common good to ensure global equitable access to vital health innovations, like vaxx or clean-air technology.
8\
5.3. Collective intelligence: Build symbiotic public-private-civic alliances to maximize public value, sharing both risk and rewards, e.g. Testing, Tracing, Isolation and Quarantaining.
9\
5.4. Align innovation and industrial strategies with bold (inter)national cross-sectoral missions, e.g. vaxx products. alleburgers.nl/media/wereldwi…
10\
5.5.a. Recognize that Health for All is not just for health ministries and their advisors, and large-corps lobbyists on the background, but for all government agencies.
11\
5.5.b. One of the biggest failures in the Dutch pandemic approach, relying on mono-discipline biomed advise of OMT, leading to...
12a\
• OMT, looking at the practical problems of a pandemic is just as dumb as the next guy;
13\
5.6. Invest in dynamic crisis capabilities of the public sector, while at-the-same time institutionalise conducive learning to lead effectively. The outbreak of the pandemic in the Netherlands followed Murphey's Law.
14\
5.7. Build trust: Demonstrate transparency and meaningful public engagement to hold governments accountable for the common good.
18\
... Governing resilient systems and capabilities to foster symbiotic public-private-civic collaborations and tapping into sociability and innovation driven by citizens ...
19\
... Capacity to govern inherently weak data and digital, including handling the “infodemic” while balancing human rights protection: transparantly and by speaking truth to the people! ...
20\
... Transparant inter- and intra-governmental learning and coordination (including at different levels of government, e.g. local, regional, inter-ministerial, (inter)national and global).
• • •
Missing some Tweet in this thread? You can try to
force a refresh
2a\
A. SARS-CoV-2 is klinisch heterogeen, variërend van asymptomatisch tot dodelijk.
Sommige patiënten lijken te herstellen van een acute virale infectie, maar kunnen niettemin ziek blijven en sterven uiteindelijk, ondanks aanhoudende negatieve moleculaire tests voor SARS-2 RNA.
2b\
Of deze aanhoudend geïnfecteerde cellen ook een ziekmakende rol spelen bij long COVID, moet nog worden onderzocht.
1\24
BREAKING. VS Forensisch rapport over de systematische nalatigheid van wetenschappers; icm druk van partijfunctionarissen (CCP) was het Wuhan Instituut (WIV) uniek vatbaar voor een laboratoriumlek.
Rol EcoHealth en virologen als Marion Koopmans cs wordt duidelijker.
Deze studie naar #OriginOfCovid is gebaseerd op Engelse en Chinese bronnen.
Er hebben zich in de 2e helft van 2019 ernstige bio-veiligheidsincidenten voorgedaan bij het door de staat gerunde (WIV) van Chinese Academy of Science (CAS).
3\24
Chinese wetenschappers bestuderen sinds ongeveer 2004 coronavirussen. Het WIV staat centraal.
NL-onderzoekers kennen het instituut goed, en hebben deelgenomen aan onderzoek.
2\6
Pentagon ontmaskert vernietigend de "Proximal Origin" publicatie (zoals AlleBurgers ook deed), en zou op hoogte zijn geweest van Fauci's (en Marion Koopmans cs) pogingen om een vals verhaal over de oorsprong van COVID-19 te verspreiden.