Discover and read the best of Twitter Threads about #LongCovid

Most recents (24)

#COVID19 in #Ontario [Nov 28]:
1822 new cases*, 29 deaths, 1510 resolved
55086 tests/day, 56219 pending, 3.3% pos
595 hospitalized (155 in ICU)
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#onhealth #COVID19ontario #onpoli Image
Hospitalizations/ICU for #COVID19 in #OntariođŸ„
Hospitalizations non-ICU: 440
ICU non-ventilated: 56
ICU+ventilator: 99
= Total hospitalized: 595

#COVIDăƒŒ19 #COVID19Ontario #onpoli Image
#COVID19 Hospitalizations & deaths in #Ontario
Deaths in the past week: 152

Line = 7 day moving average. #COVIDăƒŒ19 #onhealth Image
Read 11 tweets
1. Anyone who’s been following me for a while will know that I’ve been concerned about reinfection and persistence since #COVID19 first emerged. We now know both of these things occur.
2. What we don’t know is the frequency of reinfection, or the prevalence and duration of viral persistence. Time and again, those who’ve minimised the risks and potential impact of this virus have been wrong.
3. A virus that is capable of reinfecting AND persisting presents real challenges. If vaccines don’t provide sterilising immunity, will they protect against the mechanisms that facilitate viral persistence? What does this persistence mean in adults and children?
Read 12 tweets
Die neu beschlossenen #Massnahmen zur EindÀmmung des #Coronavirus dienen sehr wahrscheinlich nicht zu einer signifikanten Senkung der tgl. #Neuinfektionen. Vielmehr scheinen sich die Verantwortlichen auf einen quÀlend langen, ineffektiven #LockdownLight
1/x
und so etwas wie Durchseuchung durch Kontrollverlust verstÀndigt zu haben.
Einer so reichen und sich selbst als aufgeklÀrt und zivilisiert, sogar solidarisch bezeichnenden Gesellschaft ist unangemessen sich an diese Zahlen mit ihren schrecklichen Folgen zu gewöhnen.
2/x
Weshalb können aber ausgerechnet viele Mediziner*innen mit den unzÀhligen vermeidbar Erkrankten, Langzeit GeschÀdigten und Verstorbenen so gut leben, dass sie daraus (nat. Herdenimmunisierung) sogar ohne mit der Wimper zu zucken eine gangbare Langzeitstrategie formulieren?
3/x
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#COVID19 in #Ontario [Nov 27]:
1855 new cases*, 20 deaths, 1451 resolved
58037 tests/day, 54241 pending, 3.2% pos
541 hospitalized (151 in ICU)
See THREAD for more graphsđŸ“ˆâŹ‡ïž
#onhealth #COVID19ontario #onpoli
Hospitalizations/ICU for #COVID19 in #OntariođŸ„
Hospitalizations non-ICU: 390
ICU non-ventilated: 50
ICU+ventilator: 101
= Total hospitalized: 541

#COVIDăƒŒ19 #COVID19Ontario #onpoli
#COVID19 Hospitalizations & deaths in #Ontario
Deaths in the past week: 144

Line = 7 day moving average. #COVIDăƒŒ19 #onhealth
Read 13 tweets
(1) Wenn es bei sehr langsamer Abnahme der FĂ€lle bliebe mĂŒssten wir wahrscheinlich mit Wiederzunahme nach Neujahr rechnen. In nĂ€chsten 8 Wochen wĂŒrden ca 12.000 Menschen sterben. Dazu mindestens 100.000 LangzeitverlĂ€ufe. Lockerungen blieben unmöglich. Was wĂ€ren Alternativen?
(2) Alternative 1: Ältere besser schĂŒtzen und fĂŒr jĂŒngere mehr lockern. Das wĂ€re falsch, weil es kaum geht und wenn es ginge mehr JĂŒngere sterben wĂŒrden, dazu extrem viele FĂ€lle #LongCovid mit bleibenden SchĂ€den. Alternative 2 ist besser: wir drĂŒcken mit Disziplin die FĂ€lle stark
(3) Das kombiniert die Vorteile: wenige FÀlle und Tote, und durch bessere Arbeit Gesundheitsamt können Cluster schnell bekÀmpft werden. Wir könnten dann auch mehr lockern. Ist die Fallzahl einmal unten kann man freier leben ohne sich und andere zu gefÀhrden. Machen wir das?
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I believe we need to understand the history and sociology of diagnosis for #MECFS to understand it’s associations with #LongCovid.

An article on the history of ME/CFS as a diagnostic category and it’s historical association with epidemics #pwME

ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK28489

“Beginning in 1934, a series of outbreaks of a previously unknown illness were recorded around the world [...] The illness was initially confused with poliomyelitis, but it was eventually differentiated and became known as “epidemic neuromyasthenia” (CDCME).
“The term [ME] was first used in the 50s to describe a similar outbreak at the Royal Free Hospital in London. The details of each outbreak vary, but in general, patients experienced..symptoms, including malaise, tender lymph nodes, sore throat, pain, & signs of encephalomyelitis”
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How to quarantine - #QuarantÀne gut gemacht
Thread

(1) Plötzlich ist sie da, die Nachricht: Man muss sich in QuarantÀne (als Kontaktperson ersten Grades) oder Isolation (als positiv getestete Person) begeben. Dann wird es vielleicht hektisch, weil einige Dinge zu regeln sind.
(2) Und wie ist das, wenn man nicht allein wohnt?
Immer wieder bin ich in GesprĂ€chen auf die folgende Äußerung gestoßen: „Wenn XY in QuarantĂ€ne muss, dann gehen wir eben alle zusammen“.
(3) Was gleichbedeutend gemeint war mit „untereinander halten wir dann keinen Abstand, weil das gar nicht möglich ist“, oder auch mit: „Eine Ansteckung im Haushalt lĂ€sst sich dann eh nicht verhindern“.
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#COVID19 in #Ontario [Nov 26]:
1478 new cases*, 21 deaths, 1365 resolved
47576 tests/day, 52852 pending, 3.1% pos
556 hospitalized (151 in ICU)
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#onhealth #COVID19ontario #onpoli
Hospitalizations/ICU for #COVID19 in #OntariođŸ„
Hospitalizations non-ICU: 405
ICU non-ventilated: 46
ICU+ventilator: 105
= Total hospitalized: 556

#COVIDăƒŒ19 #COVID19Ontario #onpoli
#COVID19 Hospitalizations & deaths in #Ontario
Deaths in the past week: 132

Line = 7 day moving average. #COVIDăƒŒ19 #onhealth
Read 15 tweets
Ik kreeg best veel mensen in mijn mentions naar aanleiding van mijn reactie op het interview met dhr Illy in de uitzending van @op1npo gisteren.
Regelmatig met de vraag: “waar maak je je eigenlijk druk om?”

Ik heb de hoofdrekensom opgeschreven..

1/n
Om te beginnen: dit draadje is geen exacte wetenschap. Grove simplificaties zijn schering en inslag. Ik wil een orde van grootte duidelijk maken. Als altijd mijn grote dank aan de data-overlords van @CBSstatistiek voor het leveren van de info


Daarnaast is ie best lang...

2/n
Het probleem dat dhr Ily aandraagt is dat kinderen enorm te leiden hebben gehad onder de lockdown, en daarom moeten fysieke schoolsluitingen voorkomen worden. Als het echt niet anders kan acht hij een week digitaal onderwijs het maximum.

3/n
Read 36 tweets
Volgende maand al gaan de #vaccins los. Een enorme prestatie van de farmaceuten en een grote brenger van hoop voor de mensheid.

Maar hoe groot moet die hoop zijn? En wat gaat Nederland doen met het vaccin? Een draadjeâŹ‡ïž. Samenvatting: het wordt nog een hobbelig 2021.
Voor deze analyse gaan we ervan uit dat de vaccins veilig zijn. Dat is niet 100% zeker. Ook lijkt zo'n vaccin de sterfte en ernstige ziekte enorm te doen afnemen. Mooi!

Maar er blijven 3 grote onzekerheden:
1. Stopt de transmissie?
2. Stopt #LongCovid
3. Wat doet Nederland?
1. Het is helemaal niet zeker in welke mate geprikte mensen het virus niet meer doorgeven. Als dat nog maar beperkt is, dan bouw je groepsimmuniteit op met het vaccin. Als je bijna even besmettelijk blijft na vaccinatie, dan dus minder.
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Guten Morgen zum #CoronaSN-Thread am Dienstag, 24.11.
Heute Themen:
- Beschlussvorlage zu KontaktbeschrÀnkungen macht wieder die Runde
- #Sachsen-Kabinett tagt heute hybrid in Berlin, trifft sich mit verschiedenen Ministern. Statements 15 Uhr
- Ferienstart vorgezogen in Bayern.
Huch, Transparenz-Alarm. Der Entwurf von @sms_sachsen fĂŒr die neue #CoronaSN-Verordnung ab 30.11., die am Freitag vom Kabinett beschlossen werden soll, ist jetzt öffentlich abrufbar. Top: edas.landtag.sachsen.de/viewer.aspx?do
 (Wenn ihr was sehr spannendes entdeckt, bitte Zeichen geben.)
AKTUELL: Was #Sachsen ab dem 30.11. zu #CoronaSN beschließen will:
- pauschal KEINE WeihnachtsmÀrkte
- Max 10 Personen, 2 Haushalte, treffen
Geschlossen bleiben:
- Museen, Theater, Clubs, Gastro VHS, BĂ€der, Spielhallen, Saunen, Mannschaftssport, Zoo, Freizeitparks, Messen (1/x)
Read 20 tweets
I was asked to provide a historical perspective on #Covid19 by @UniFreiburg's Studium generale and used the opportunity to reflect on what, if anything, we can learn from the global history of pandemics. Here’s a link to the recorded lecture (in German): videoportal.uni-freiburg.de/category/video

Since the lecture is in German and basically the culmination of eight months of reflecting on, writing about, and debating #Covid19, I thought it might be useful to pull all my previous attempts at thinking about the pandemic historically together in one thread.
So here’s a thread of threads with links to lectures, articles, interviews, discussions. Please note: I put them in chronological order; my thinking about these issues has certainly evolved since the spring. #Covid19
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Nicht aus der Welt zu bekommen ist die Behauptung, #SARSCoV2 sei ja nichts anderes als eine normale #Grippe.
Das ist auf vielen Ebenen falsch, insbesondere, was die "normalen" Grippewellen angeht.
Allenfalls die schweren, pandemischen Wellen von 1918/19 (Spanische Grippe), 1957 (Asiatische Grippe) und 1968 (Hongkong-Grippe) reichen an Corona heran. Warum wir bei der Schweinegrippe GlĂŒck hatten, steht hier:
V.a. zwei Faktoren kennzeichnen eine Infektionskrankheit hinsichtlich ihrer GefĂ€hrlichkeit fĂŒr die Bevölkerung:
1. Die Rate, mit der sie sich verbreitet (R0-Wert)
2. Die Rate mit der man stirbt (Infection Fatality Rate, IFR)

In beiden hÀngt Corona die Influenza deutlich ab.
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This is an incredibly important preprint to inform #LongCovid. Among many analyses, the team recruited 4 patients w/ prolonged + recurrent olfactory function loss after #COVID-19 (time from first COVID-19 symptoms to inclusion ranged from 110-196 days): biorxiv.org/content/10.110

2/ None of these patients had detectable COVID-19 #RNA in nasopharyngeal samples by routine diagnosis (RT-qPCR). However, ALL patients had detectable COVID-19 RNA in samples obtained from their olfactory mucosa (confirmed with aRT-qPCR SYBR technique)
3/ Three of the patients had a high COVID-19 #viral load in the olfactory mucosa. Immunostaining additionally revealed the presence of COVID-19 antigens in 3 out of 4 patients. Based on that and related findings the team concluded...
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#COVID19 in #Ontario [Nov 23]:
1589 new cases*, 19 deaths, 1484 resolved
37471 tests/day, 18394 pending, 4.2% pos
507 hospitalized (156 in ICU)
See THREAD for more graphsđŸ“ˆâŹ‡ïž
#onhealth #COVID19ontario #onpoli
Hospitalizations/ICU for #COVID19 in #OntariođŸ„

Hospitalizations non-ICU: 351
ICU non-ventilated: 64
ICU+ventilator: 92
= Total hospitalized: 507

Not all hospitals report # on weekends, counts underestimated.
#COVIDăƒŒ19 #COVID19Ontario #onpoli
#COVID19 Hospitalizations & deaths in #Ontario

Line = 7 day moving average. #COVIDăƒŒ19 #onhealth
Read 13 tweets
Es ist wichtig, BeschrĂ€nkungen und Maßnahmen zu hinterfragen. Was mir fehlt, ist die Betrachtung des Gesamtbilds. Z.B. der LangzeitschĂ€den, die #COVID19 hervorrufen kann. #Ethikrat

Megalanger Thread, unroll unten

taz.de/Ethikraetin-Gr
 via @tazgezwitscher
Denn auch diese können zu Depressionen u (lebens)langer EinschrĂ€nkung d LebensqualitĂ€t fĂŒhren. Wenn massive BeeintrĂ€chtigungen wie z.B. das Fatiguesyndrom o Herzprobleme die Folge sind, heißt das u.U. Behinderung auf Lebenszeit mit Bedarf an UnterstĂŒtzung. Finanziell und sozial.
Frau Graumann, EthikrĂ€tin, sagt selbst, dass wir noch zu wenig ĂŒber das Virus wissen. Wir wissen nichts ĂŒber FolgeschĂ€den. Aber langsam erhalten wir eine Ahnung. br.de/wissen/corona-

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I'm so sorry, Alberta. 1584 is the equivalent of >5000 cases in ONE day in ON when you take into account the population is 3.3x that of AB.

The lack of action by the govt to protect its people, protect the healthcare system & its healthcare workers is criminal. #COVID19AB
What scares me about this situation in AB and the great strain it's having on my friends & colleagues:
1) no mention of shutting things down = hospital beds will run out soon. People needed to staff beds.
2) breakdown of contact tracing = no control possible.
/2
3/ no prov mask mandate: rural cases âŹ†ïž-don't rural AB'ns deserve layer of protection esp given rural healthcare resource limits?
4/ it's NOT just COVID overrunning system. AB roads are not kind in winter. There are traumas & other issues
5/ what will disability be w #LongCovid?
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An den Fragen von Fabian liegt es nicht, aber was kann schon getan werden gegen solche Teflon-Antworten wie “wir mĂŒssen die Entwicklung in den kommenden Tagen und Wochen nun genau beobachten”. Öhm, yeah duh.
Dann wiederholt Levy das neuste Mantra und lobt den regionalen Lösungsansatz. "Jedes Land fĂ€hrt seine eigene ­Strategie. Unsere ist richtigerweise regional unterschiedlich.”
Sure. Romands kommen jetzt nach Bern in die Beiz, funzt einfach SUUUPER, dieser RegionalmĂŒll.
Und zur Frage der TestpositivitĂ€tsrate schiebt Levy die Verantwortung auf die Einzelpersonen ab, die zu lange zögern wĂŒrden. Nicht etwa auf die Ärzteschaft, die von Testen abrĂ€t, oder Kantonen die ihre Testkriterien dergestalt Ă€ndern, damit die Fallzahlen sinken.
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The point on the potential threat of dismantling entire (albeit unscientific) branch of medicine—psychosomatic medicine—is well taken. It’s why we’ve seen such extreme behavior on the part of psychosomatic proponents when their logic is questioned: calling patients militant 1/
and making false claims of threats and harassment, setting up fake accounts on this platform to promote “FND” as something other than repackaged hysteria, and I was even made a personal target for abuse by a local psychiatrist because of my stance that hysteria be abolished. 2/
They seem to know, especially with the coming large population of #longhaulers and #LongCovid patients, that the jig of combining CBT with some behavioral or activity protocol and calling it a “treatment” is finally probably going to be up. We in the patient advocacy 3/
Read 5 tweets
Hey #LongCovid folks,

If you're feeling really isolated and like no one understands what it's like to get an infection and have your body change forever

I just want to humbly suggest that disabled people (especially chronically ill ones) are here for you
I have an assortment of disabilities, but one you might find relatable I'd that when I was about 25 I spent a week or so feeling awful

And then I could barely stand up, and I kept falling over
It took me three years to get diagnosed with dysautonomia, in my case most likely POTS

And a lot of what I do on Twitter is about helping support people who have some mystery illness, especially people medicine has basically abandoned
Read 22 tweets
🩠Happy Friday, everyone.

This was a big week for COVID-19 Research and the team @Brief_19 was all over it.

Let's do a thread what we learned in a short threat with links to the briefs!

(And as always, to get them first in your inbox for free âžĄïž brief19.com/subscribe/)

1/đŸ§”
Monday: What Happens To Patients 60 Days After They Are Hospitalized With Covid-19?

This look at the early phase of #LongCovid and follow-up in patients discharged from the hospital is harrowing.

More people died and many more had lingering symptoms
brief19.com/2020/11/16/bri

Tuesday: Moderna vaccine news!

What does 94.5% effective really mean? How does that compare to Pfizer's recent news?

Pros and cons of each vaccine?

All right here: brief19.com/2020/11/17/bri

Read 8 tweets
@apresJ20 #apresJ20 #longCovid #Covid19 Here is a study issued in the last days on viral persistence. I am one of the patient of this study. 1/n biorxiv.org/content/10.110

If your rememember, end of July, I talked on Twitter about a swab done to me closer to the olfactory bulbs following my recurring complaints of feeling something gurggling here (I often talked about that on Twitter)..2/n
..then the doctor told me to not talk anymore about these trials, especially on social networks. Mid October I was called to be told that my PCR (usual nasal swab) done end of July was negative, like all of them, 1st one being done at 4,5 weeks) BUT 3/n
Read 11 tweets
@apresJ20 #apresJ20 #longCovid #Covid19 Voici une Ă©tude qui vient de sortir sur la persistance virale. Je fais partie des patients sur lesquels ça a Ă©tĂ© fait. 1/n biorxiv.org/content/10.110

Si vous vous souvenez, fin Juillet j’avais parlĂ© sur le fil d’un prĂ©lĂšvement qui m’avait Ă©tĂ© fait plus proche des bulbes olfactifs, suite Ă  mes plaintes rĂ©currentes de sensation de grouillement au niveau des fentes olfactives (dont j’ai svt parlĂ© ici)..2/n
puis le mĂ©decin m’a dit de ne pas/plus parler de ces essais, notamment sur les rĂ©seaux. Mi Octobre j’ai Ă©tĂ© appelĂ©e pour m’annoncer que ma PCR nasopharyngĂ©e faite ce jour lĂ  Ă©tait nĂ©gative (comme toutes mes PCR faites, la 1iere Ă  4,5 semaines) MAIS 3/n
Read 11 tweets
After months of use ,billions of $ for pharma companies
Oxygen,steroids,and heparin,glucose control,early diagnosis & treatment mainstay
@Cipla_Global
#gilead
WHO suspends Remdesivir from list of medicines timesofindia.indiatimes.com/world/europe/w

Download the TOI app now:
timesofindia.onelink.me/mjFd/toisupers

@USFDA & @WHO appear to take different paths
Barcitinab approved for use with #remdesivir for #COVID19 infection
#API
#cdmo #pharma #Nifty #sensex #stocks
expresspharma.in/covid19-update

Mild to mod cases with early treatment
Early diagnosis & treatment holds the key

#dontletdownthatmaskyet
#COVID19
#LongCovid
#Nifty
#stocks
City docs find proof Favipiravir works for the moderately ill
toi.in/ZJsSBa14/
Download the TOI app now:
timesofindia.onelink.me/mjFd/toisupers

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