Reopening K-12 Schools During the #COVIDー19 Pandemic
A Report From the National Academies of Sciences, Engineering, and Medicine bit.ly/3fctCF3 "weighing the public health risks of opening against the educational and other risks of keeping buildings closed" @drsilenzi
#COVID__19 and School Closures bit.ly/3gcXJgJ "Given the strong connection between education, income, and life expectancy, school closures could have long-term deleterious consequences for child health, likely reaching into adulthood" @drsilenzi@dr_enricorosso
• • •
Missing some Tweet in this thread? You can try to
force a refresh
In un’epidemia le TI sono l’estrema difesa, l’attacco sono i servizi di igiene pubblica
Secondo @SkyTG24 i “tracciatori” dei servizi di igiene pubblica sono poco più di 5000; i nuovi casi di infezione sono quasi 20000. @F_Boccia vuole assumere 2000 nuovi tracciatori: oggi!
The most important consequence of seeing COVID-19 as a syndemic is to underline its social origins. "“A syndemic approach provides a very different orientation to clinical medicine and public health..." (Singer et Al., 2017)
"... and invite a larger vision, one encompassing education, employment, housing, food, and environment. Viewing COVID-19 only as a pandemic excludes such a broader but necessary prospectus"
Raccomandazione 1: elaborare e aggiornare il piano nazionale contro le pandemie includendo obiettivi SMART (specifici, misurabili, raggiungibili, realistici e definibili nel tempo) @drsilenzi@dr_enricorosso
Raccomandazione 2: flessibilità organizzativa e tempestività di adeguamento contingente della rete ospedaliera pubblica e privata, adozione di strumenti contrattuali che diano garanzia di continuità di approvvigionamento nella fornitura di DPI @drsilenzi@dr_enricorosso