Pieni pohdintađ§”
UK, Tanska ja Norja menevÀt hiukan meidÀn edellÀ <>1vko #omikronin kanssa. Tiukat toimet aloitettiin kaikissa, meillÀ odotetaan dataa kuinka paljon terveydenhuolto noissa maisa kuormituu. Miksi nÀin? @THLorg@AVItwiittaa@STM_Uutiset 1/
Hoitoisuus on koko ajan kasvanut 2-3 viikon kuluttua tartunnoista, joten tuo n 1 vko ero. Ei auta meitÀ nimeksikÀÀn, jos omikron ei ole todella selvÀsti lievempi ja sitÀ ei vielÀ tiedetÀ. 2/
Olisi siis viisasta ostaa lisÀÀ aikaa siirtymÀllÀ etÀopetukseen ja kiristÀmÀllÀ kaikkia rajoituksia jo nyt. Jos ulkomaan data nÀyttÀÀ hyvÀltÀ, voidaan tammikuu aloittaa syvÀÀn henkÀisten, mutta jos luvut ovat huonot - ollaan oikein tarkoituksella mokattu. 4/
Tiukkuus nyt ja huojennus tammikuussa vai löysÀÀ nyt ja matka kohti katastrofia tammikuussa.đ€·ââïž Miksi edes miettiĂ€ jĂ€lkimmĂ€istĂ€, kun kaikki haluavat đŠ eroon? #koronafi#koulu#opehommat#talous 5/5
âą âą âą
Missing some Tweet in this thread? You can try to
force a refresh
On jÀrjetöntÀ sanoa, ettÀ loman jatkaminen olisi ratkaisu - ei ole vaan se hyvin toimiva etÀkoulu, jonka lÀhiopetusministeri @liandersson julisti vaaralliseksi ideologisista syitÀ 2/
@MarinSanna taas meni vakuuttamaan aivan vÀÀrÀÀn aikaan, ettÀ poikkeuslakia ei oteta kÀyttöön ennen joulua, vaikka tartuntojen kehitys ja sairaanhoidon kuormitus osoittaa juuri sitÀ 3/
Kunhan tĂ€ssĂ€ opettajien lukuvuosikiireiden pakkaantuessa pohdin, miksi opettajille tuuppaa jos jonkinlaista âvapaaehtoistaâ tutkimuskyselyĂ€, mutta tarkemmin ajatellen ne eivĂ€t ihan vapaaehtoisia olekaan 1/7 @oajry@Opetushallitus@okmfi@fineec1#koulu#opehommat
Rehtori nimittĂ€in voi hyvÀÀ hyvyyttÀÀn antaa luvan yliopiston tutkimukselle, koska âsaadaan tietoaâ. Joo saadaan mutta millĂ€ työmÀÀrĂ€llĂ€ 2/7
Nyt on menossa 3 vuotinen kysely, jossa tutkitaan matematiikan taitoja alakoulussa. Kiva paitsi ei yhtÀÀn kiva. LO:n pitÀÀ tÀyttÀÀ jokaisesta oppilaasta lomake ja haastatella myös huoltajia, koska tarvitaan lupa erikseen, jonka hankkii tietysti se ope ei tutkija 3/7
Opettajat eivÀt halua etÀopetusta. Opettajat haluvat tehdÀ työnsÀ ilman toistuvaa etÀ/lÀhi vuorotteluun joutumista, joka sotkee opetustyötÀ enemmÀn kuin organisoitu etÀopetus, jossa huomioitu lÀhiopetuksen tarve 2/13
EtĂ€opetuksen haasteet ovat kyllĂ€ tiedossa. NiitĂ€ osataan myös torjua ja korjata. Tulevan lukuvuoden haasteet ovat paljoissa poissaloloissa. 18 kk aikana oletin jonkun miettivĂ€n sisĂ€ilmasto-asioita tartuntojenkin vĂ€hentĂ€misen nĂ€kökulmasta, vaan eipĂ€ mietittyđ 3/13
Koitanpa selittÀÀ miksi opetushenkilöstö alkaa uupua koronaan ja systemaattiseen etÀkoulun mollaamiseen, lienee semanttisesti reilua puhua myös nojatuoliopettajista nojatuoliepidemiologien rinnalla. Ketju 1/x #koulu#opehommat#koronafi#maskit
Opet haluavat tehdÀ työnsÀ aina parhaalla mahdollisella tavalla. Opettajan työ on ihmissuhdetyötÀ, josta on vaikea tehdÀ etÀnÀ ainakaan alemmilla luokilla, mutta ylemmillÀ luokilla mahdollisuudet paranevat selvÀsti ja asiassa on myös tÀrkeÀ pedagoginen tulos 2/x
Opet kyllÀ tuntevat oppilaansa ja pystyvÀt hyvin nimeÀmÀÀn kaikki ne, joihin etÀopetuksessa pitÀÀ kiinnittÀÀ huomiota tarkasti ja joiden saavuttamiseen pitÀÀ kiinnittÀÀ tarkkaa huomiota. Koulu ei kuitenkaan voi milloinkaan korvata muuta koko perheelle annettua tukea. 3/x