Θρεντ για την προηγούμενη διαδικασία επιλογής φρεγατών το μακρινό 2008
Το θρεντ θα απασχολήσει κυρίως το θέμα των τότε επιχειρησιακών απαιτήσεων του ΠΝ (1)
Για την υλοποίηση του πρόγραμματος απόκτησης νέων φρεγατών υπήρχαν στα Εμπαε 2006-2010/ 11-15 συνολικές πιστώσεις περί των 2,2 δις ευρώ
Πάγια τακτική των ετών εκείνων υπήρξε η υποκοστολογηση των προγραμμάτων έτσι ώστε ο δυνατόν μεγαλυτερος αριθμός αυτών να εγγράφεται στα ΕΜΠΑΕ(2)
Γνωστή είναι σε όλους Η προσπάθεια απομείωσης των επιχειρησιακών απαιτήσεων με αποφάσεις του ΑΝΣ έτσι ώστε να δρομολογηθεί η πολιτική απόφαση για διαδικασία απευθείας διαπραγμάτευσης για προμήθεια Γαλλικών φρεγατών τύπου Fremm(3)
Παρόλο όμως το προφανές της μεθόδευσης κ την ισχυρή κριτική που ασκήθηκε τότε από μεριά του ειδικού τύπου, κανείς δεν διαννοήθηκε να κρύψει τις απαιτήσεις κ αυτές ακόμα κ απομειωμένες ήσαν υπαρκτές(4)
Συνοπτικά
1) Γενικά χαρακτηριστικά
Full load displacement 6000t (από 5000t της μελέτης καθορισμού προγράμματος)
Μεγίστη ταχύτητα 27 κόμβων (απομείωση από 30 κ 28 διαδοχικά)
Μεγίστη συνεχής ταχύτητα χαμηλής ισχύος 19 κόμβοι
Ταχύτητα μέγιστης εμβέλειας 16 κόμβοι για 5000 nm(5)
Πλήρη επιχειρησιακή ικανότητα σε κατάσταση θάλασσας 6
Αυτονομια 30 ημερών
Εγκατεστημένη ηλεκτρική ίσχυς διπλάσια της απαραίτητης
100% εφεδρικότητα για κάθε κύριο κ εφεδρικο σύστημα του πλοίου (6)
2) Σύστημα πρόωσης
Δύο αξόνων με έλικες cpp
Είτε CODOG είτε CODLAG
3) CMS πλοίου
Πρόβλεψη για CEC κ δικτυοκεντρικές επιχειρήσεις
Πλήρως αυτοματοποιημενες διαδικασίες αξιολόγησης απειλών ανάθεσης όπλων κατανομής αισθητήρων real time
Yποστηριξη διοίκησης εν πλω(7)
Η εκτίμηση ήταν κ για έως άνω των 20 κονσολών στο ΚΠΜ με την πλειοψηφία αυτών πραγματικού χρόνου κ τις υπόλοιπες σχεδόν ή μη πραγματικού χρόνου για υποστήριξη διοίκησης
4) Κύριο ραντάρ πλοίου
Η μεγαλύτερη απομείωση προδιαγραφών με αντικατάσταση της περιγραφής της (8)
Μελέτης Καθορισμού Προγράμματος που φωτογράφιζε το δίδυμο apar/smart L, με ουσιαστική απουσία προδιαγραφών έτσι ώστε να καλύπτεται μελλοντικά το ασθενικό Herakles των Fremm, το οποίο αποτελούσε κ την μεγαλύτερη επιχειρησιακή αδυναμία των πλοίων (9)
5) Φόρτος βλημάτων εα
Η αρχική απαίτηση για 5 vls (42 κελιών) αντικαθιστάτε με αυτή των 32 θέσεων
Η αρχική απαίτηση έκανε αναφορά σε 24 AAW Περιοχής κ 24 AAW Τοπικής Περιοχής σε ετοιμότητα βολής που ήρθε να αντικατασταθεί με 16 κ 16 αντιστοίχως (10)
Η αρχική απαίτηση είναι σαφές ότι αναφερόταν σε 5 mk41 για 24 sm2, 32 essm κ 8 asroc ή εναλλακτικά βλημάτων χερσαίας κρούσης για στην θέση των essm
6) Υπόλοιπα συστήματα
Τα 8 asroc (👀⬆️) μετατράπηκαν από απαραίτητα σε επιθυμητά
PDMS(Ram, searam, κλπ)
Ciws (11)
Rws
Sonar κύτους κ vds
2 επί 2 ή 3 τορπιλοσωλήνες
Ecm, esm, αντίμετρα
Αντίμετρα τορπιλών
Υποστήριξη ελικοπτέρου 16t κ οργανικού uav
Πλήρη σουίτα επικοινωνιών link16, 22 κλπ (12)
8 πυραύλους επιφάνειας επιφάνειας
Βλήματα αεροδυναμικής πτήσης
Κύριο πυροβόλο 127 (13)
Το τελευταίο ειδικά αποτελούσε απαραβατη απαίτηση
Το ΑΝΣ τότε γνωμοδοτούσε για την αναγκαιότητα προβολής ισχύος στην ξηρά, με τα διαμετρηματα 76mm να αναφέρονται ως οριακές κ ο φόρτος των 127mm των Ύδρα μειωμένος (14)
Γνωμοδοτούσε επίσης μεταξύ άλλων για την ανάγκη ανάληψης αμυντικών κ επιθετικών επιχειρήσεων σε θάλασσα κ ξηρά
Επαναλαμβάνω άμυνα κ επίθεση σε θάλασσα κ ξηρά (15)
Εν κατακλείδι
Που είσαι νιότη που μου λεγες πως θα γινόμουν άλλος
Κ για την αντίληψη, κ για τις προδιαγραφές, κ για την διαφάνεια διαδικασιών που κάποτε σε καιρούς άλλους πριν το οινονομικο κ κοινωνικό σοκ της χρεοκοπίας της χώρας θεωρήθηκαν κ ήταν προβληματικές
(end)
1) Για όλα τα πλοία που συμμετέχουν στην διαδικασία εκτός του ενός που είναι ανέκδοτο
Η φριντομοποίηση των απαιτήσεων έχει αποδώσει πλοία χωρίς ικανότητα AAW περιοχής με την εξαίρεση των FTI που έχουν οριακά μη αποδεκτό φόρτο κ των αγνώστων x meko A300
(2)
Στα πλοία με mk41 φαίνεται να προκρίνεται ο εξοπλισμός με μόνο 2 mk41 κ βλήματα μέσης εμβέλειας
Σχεδιάσεις φαίνεται να είναι από πλευράς εξοπλισμού στα όρια του εκτοπίσματος (sigma, fti)
Σχεδιάσεις απόλυτου ρίσκου όπως οι F110 ή MEKO A300 (3)
Η φριντομοποίηση των απαιτήσεων φριντομοποίηση κ της σκέψης
(1)
Στην διάρκεια αυτών των μηνών από το Σεπτέμβριο έως σήμερα είχαμε στην ουσία μια διαρκή επικοινωνιακή προσπάθεια προδικαιολόγησης επιλογών κ μείωσης των προσδοκιών για τα πλοία. Με πλήθος αρθρογραφίας, παρεμβάσεων. Ένα προφανές στους σκοπούς του λομπινγκ (2)
με μέσα επιχειρήματα κ αντίληψη αμφιβόλου ποιότητας που αφήνουν ερωτηματικά για την διαμόρφωση των πλοίων αλλά κυρίως πως η γενική αντίληψη μπορεί να διαμορφώνεται με επιλεκτική ανάγνωση των κανόνων/κατάστασης κατά το δοκούν
(3)
Τελειώνει κ ο Μάιος. Κ για τους μη φέροντες παρωπίδες αποτέλεσε μήνα σύγκρουσης με την πραγματικότητα (1)
1ον) Τα πλοία
Σε πλήρη αντιδιαστολή με επίμονα σπιναρίσματα οι πραγματικές υποψηφιότητες έχοντες πιθανότητα επιλογής με αυστηρά επιχειρησιακά κριτήρια είναι 3(+1?)
Ουτε 7, ούτε 8. Πότε δεν έγινε δηλαδή η "διαδικασία" παγκόσμια ή διαπλανητική
Υποβαλκάνια ή καλύτερα υπέρσαχαρια(2)
ήταν κ παρέμεινε
Τα 3(+1) πλοία που σε κανονική αξιολόγηση θα είχαν προχωρήσει σε τυχαία σειρά
Α)Sigma
Η περισσότερο έτοιμη μεταξύ όλων των υποψηφιοτήτων μετά από ΗΠΑ, Γαλλία. Υπήρξε στην ουσία το πλάνο διαφυγής ανθρώπων εντός κ πέριξ του ΠΝ
Εξαιρετικός εξοπλισμός, οπλικό (3)
Μιλώντας τώρα για την @LockheedMartin είναι απορίας άξιο αν υπάρχει ένας σοβαρός άνθρωπος εκεί μέσα να τραβήξει την πρίζα των mmsc
Η αμεριμνησία μιας εταιρείας, η οποία εμφανίζεται να περιφέρει την μεγαλύτερη των αποτυχιών της ως πρόταση
Ένα πλοίο δηλαδή περίγελο στις(1)
ίδιες τις ΗΠΑ κ στο USN αντί να τεθεί από την ίδια την εταιρεία στο περιθώριο , να μασκαρεύετε πρόχειρα κ να περιφέρεται σαν μαϊμού σαν απόδειξη "δυνατοτήτων" της εταιρείας
Μία υπέρβαρη σχεδίαση των freedom που με μαθηματική ακρίβεια θα είναι προβληματικότερη των πρώτων(2)
Δεν είναι η εταιρεία ο απαίδευτος αναγνώστης που έχει μόνο αντίληψη των προσθηκών. Έχει σαφή αντίληψη κ των trade offs που αυτές επιφέρουν.
Για ένα πλοίο λοιπόν που το ίδιο το USN αλλά κ η ίδια δεν έχει βρεί ένα βιώσιμο conops μέχρι σήμερα, μετά από αμέτρητα χρόνια (3)
"η εισήγηση του Πολεμικού Ναυτικού θα είναι διατυπωμένη με τέτοιο τρόπο ώστε τον τελικό λόγο για την επιλογή να τον έχει η ηγεσία του υπουργείου και η κυβέρνηση"
3) Σε αυτό το πλαίσιο εξετάζονται σενάρια κατάτμησης του προγράμματος σύμφωνα με τα οποία η ναυπήγηση των (2)
νέων φρεγατών να μετακυλιθούν μπορεί να πραγματοποιηθεί σε δεύτερο χρόνο και να προηγηθούν μία ενδιάμεση λύση που μπορεί να είναι και ανεξάρτητη της τελικής επιλογής της νέας του φρεγάτας αλλά και ο εκσυγχρονισμός των παλαιότερων φρεγατών ΜΕΚΟ.
(end)