1/De wetenschap (het #RIVM) hoort te adviseren, maar liever nog scenario's te schetsen. De regering dient te kiezen en uit te voeren en de #TweedeKamer dient de regering te controleren en te kiezen. Ergens in de keten gaat het behoorlijk mis. Korte analyse
2/De essentie van wetenschap is niet feiten maar open discussie. 'Religion is a culture of faith; science is a culture of doubt.' Richard P. Feynman nobelprize.org/prizes/physics…
Het probleem is dat zodra wetenschap in een instituut wordt beoefend, je moet hopen dat die discussie in
3/ het instituut plaatsvindt. (Dit is misschien niet het geval) Geen enkel Instituut (ook het #RIVM) wil vechtend over straat gezien worden. Dus presenteren ze één visie aan de buitenwereld. Dit gaat in tegen de essentie van de wetenschap waar discussie en twijfel essentieel is..
4/ Omdat deze éne visie van een gerenommeerd instituut komt wordt dit het woord van God. Twijfelen aan het woord van God, wie durft dat? Niemand, waardoor elke vorm van discussie in wetenschap en politiek dood is. Het maakt het makkelijk voor regering en parlement om zich
5/ hierachter te verschuilen temeer omdat het #RIVM zowel de regering als het parlement adviseert. We hebben in de #tweedekamer@tweedekamertwit als gevolg hiervan meestal driekwart meerderheden gezien voor iedere covid maatregel. Maar, en dit is essentieel, beslissingen over
6/ de mensen in Nederland moeten genomen worden door hen die daarvoor gekozen zijn, niet door wetenschappers. De wetenschappers hebben een dienende functie niet een leidende.
7/ mogelijkheid de regering te controleren. Het maakt het voor de regering verleidelijk het #RIVM naar haar hand te zetten om zo de #TweedeKamer de ‘juiste’ kant op te krijgen.
De experts van het RIVM hebben gesproken als een oud mirakel, wie twijfelt eraan?....
8/ ‘Science is a culture of doubt.' zegt Feynman. Kunnen we leven met twijfel in een crisis? Ik denk van wel, twijfel maakt het mogelijk om de alternatieven af te wegen, om snel te schakelen als de omstandigheden of inzichten veranderen.
9/ De wetenschap moet de twijfels aan deregering voorleggen, senario’s schetsen. De regering beslist. De TweedeKamer controleert de regering. Daarvoor moet het parlement beschikken over een eigen onafhankelijk opererende denktank van wetenschappers die tot taak hebben de
10/ wetenschappers, die de regering adviseren, te controleren. Pas dan kan de Tweede Kamer, haar taak de regering te controleren naar behoren uitvoeren.
• • •
Missing some Tweet in this thread? You can try to
force a refresh
1/ In Oktober 2020 stelde de #TweedeKamer vragen over de verdubbeling van het aantal ziekenhuisopnames.3 December 2020 antwoordde #HugodeJongeopen.overheid.nl/repository/ron… De Kamer en de minister zijn zich bewust van de overrapportage. #COVID is half zo erg als het ons is voorgehouden
2/ De Grafiek is van @ Fritsander. Dat wordt inmiddels bevestigd door talloze berichten. nordkurier.de/politik-und-wi…
3/ Daarmee wordt COVID globaal te vergelijken met zware #griep van 2018 waarbij 9500 mensen overleden 16000 in het ziekenhuis werden opgenomen. Nu met COVID 11600 en de helft van 35000. ntvg.nl/artikelen/het-… maurice.nl/2020/10/04/opm…
vervolg
1/ De helft van de met #covid geregistreerde ziekhuishuispatienten is daar vanwege #covidklachten. De andere helft heeft andere klachten maar geen covid. Dat betekend dat het probleem covid maar half zo groot is als onze #regeringsdebat ons voor heeft gehouden.
en torontosun.com/opinion/column…
Daarmee is COVID gereduceerd tot iets dat nauwelijks in ernst afwijkt van de griep van 2018. De #tweedekamer @tweedekamertweets wist dit want
3/ zij stelde vragen op 15 oktober 2020. #HugodeJonge antwoordde op 3 december 2020. open.overheid.nl/repository/ron… De tweedekamer ging akkoord met #lockdown, #avondklok, en gaf fiat aan het uitgeven van 80 miljard etc. Dat alles voor een ziekte die vergelijkbaar is met de griep uit
1/Is loneliness more deadly than the covid virus?
A hypothesis on #excessmortality#oversterfte. This scientist @orwell2020 has has compared Sweden with a number of other countries.
Only Sweden shows no excess mortality in 2021. Why is Sweden different?
2/Sweden had no mask mandates, lockdowns, school closures. Swedisch government asked their citizens to act responsibly, rather than impose measures upon them. Citizens stay in control of their own lives. This empowers people. Imposing measures as a government takes power away
3/from people, tells your citizens we do not trust you, we must manipulate you to do the right thing. This is reflected in communication.
1/ Er is een fundamenteel probleem bij COVID dat onbelicht is gebleven. De Babyboomers vergrijzen. Hun aantallen worden merkbaar. De bevolking boven de 80: 1990 1% nu 5% in 2030-2040 10%. In 2030 heeft een milde griep dezelfde effecten als COVID nu. Fig. @Orwell2024
2/ Dit zelfde effect is terug te zien bij de berekening van Maurice de Hond. 6% toename van 80 plussers in 2 jaar tijd. maurice.nl/2020/10/04/opm…
Al sinds circa 2010 neemt het aantal sterfgevallen per 1000 inwoners toe in de meeste Westerse landen. indexmundi.com/g/g.aspx?v=26&…
3/ Er komt een golf van sterven aan natuurlijke dood op ons af.
Daarnaast komt een golf van behoefte aan zorg op ons af omdat die bij ouderen groter is dan voor jongeren. Tegelijk is het aantal IC bedden afgenomen. volksgezondheidenzorg.info/onderwerp/ziek…
1/ Effecten maatregelen
• Horecasluiting 2.9% meer thuis bezoek dus minder.
• 1,5m 5% binnenshuis 55% van besmettingen geen
1,5m Dus 2,5%
• Mondkapjes zelfs in perfecte condities niet
werkzaam. En waarschijnlijk schadelijk. rationalground.com/mask-reports-f…
• journals.sagepub.com/doi/full/10.11…
• Thuiswerken 4,4% een groot deel van de beroepen kan niet thuiswerken meer sociale contacten thuis.
• Schoolsluiting twijfelachtig effect.
parool.nl/nederland/meer…
• 3G 2G werkt niet door massieve doorbraakinfecties
• 1G Testen werkt niet Deze Britse minister van buitenlandse zaken legt in september 2020 haarfijn uit waarom het testen van veel gezonde en weinig zieke mensen zo moeilijk is en dat hij er daarom
1/ Het zijn slechte tijden voor rekenaars. Met de huidige vaccinatiegraad krijgt de zorg 35% van de zorglast van vorig jaar. Wordt iedereen gevaccineerd dan is dat 26% Voor berekening zie vervolg.
2/ even rekenen. Boven de 50 90% gevaccineerd. Boven de 50 zorgt voor 84% van de zorgdruk. Dat wordt doordat vaccinatie ziekenhuisopnames met een factor 4 (pessimistisch) verminderd voor de gevaccineerden nu dus 8,4% plus 1/4 van 75,6% = 27% zorgdruk waar het 84% was.
3/ onder de 20 zorgt voor 2% van de zorg druk dus gemakshalve 29% zorgdruk. Dan de groep 20-50 13% zorgdruk 70% gevaccineerd. Is dus 4% plus 1/4 van 9% is 2 % is totaal 6 % De totale zorgdruk is dus 35% van wat hij voor vaccinatie was.