ΠΡΟΣΦΥΓΗ ΣΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Το 2019 η Ελλάδα καταδικάστηκε από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, διότι η διαδικασία απαλλαγής από το μάθημα των θρησκευτικών επέβαλε σε γονείς και μαθητές
το δυσανάλογο βάρος να αποκαλύψουν ότι οι μαθητές που ζητούν την απαλλαγή δεν είναι Χ.Ο. Το ίδιο επιβάλλει η νέα Υπουργική Απόφαση της Υπουργού και της Υφυπουργού Παιδείας και θρησκευμάτων που δημοσιεύθηκε την 1η Ιουνίου 2021, καθώς η απαλλαγή χορηγείται μόνο για μη Χ.Ο.
, αλλόδοξους, ετερόδοξους, άθεους και αγνωστικιστές που υποβάλουν αίτηση, με υποχρεωτική επίκληση "λόγων θρησκευτικής συνείδησης".
Στο Συμβούλιο της Επικρατείας εκπροσωπεί το γραφείο μας γονείς και μαθητές που προσέφυγαν χθες κατά της Υπουργικής Απόφασης, επικαλούμενοι το δεδικασμένο του Ε.Δ.Δ.Α., καθώς και σειρά άλλων λόγων, βάσει των οποίων η διαδικασία είναι αντίθετη στον Γεν. Καν. Προστασίας Δεδομένων
Συγκεκριμένα, οι αιτούντες ζητούν από το Ανώτατο Δικαστήριο την μερική ακύρωση της Υ.Α., καθώς επισημαίνουν ότι η διαδικασία δεν τηρεί την απόφαση 32/2020 της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα
δυνάμει της οποίας η απαλλαγή πρέπει να γίνεται με υπεύθυνη δήλωση (όχι αίτηση) στην οποία θα γίνεται μόνο μια γενική επίκληση λόγων συνείδησης, χωρίς περαιτέρω αναφορές.
Η νέα διαδικασία προβλέπει επίσης, χωρίς λόγο, διατήρηση της αίτησης για 3 μήνες μετά την λήξη του σχολικού έτους και ηλεκτρονική καταχώριση της απόφασης απαλλαγής στο πληροφοριακό σύστημα "MySchool", το οποίο τηρείται από το Ινστιτούτο "Διόφαντος" του Υπουργείου Παιδείας
χωρίς να συντρέχει απολύτως κανένας λόγος για μια τέτοια περαιτέρω διάδοση μιας τόσο ευαίσθητης πληροφορίας.
Παράλληλα οι προσφεύγοντες καταγγέλλουν ότι, για μια ακόμη χρονιά, το Υπουργείο Παιδείας δεν συμμορφώνεται προς τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας του έτους 2019, κατά τις οποίες οι απαλλαγέντες από τα θρησκευτικά πρέπει να παρακολουθούν ένα "ισότιμο μάθημα συναφούς
περιεχομένου (π.χ. ηθικής)", όπως χαρακτηριστικά έχει κρίνει το Ανώτατο Δικαστήριο κι όχι να απασχολούνται με "δραστηριότητες" που δεν βαθμολογούνται και δεν παρουσιάζουν χαρακτηριστικά σχολικού μαθήματος.
Η Υπουργική Απόφαση δεν προβλέπει την παρακολούθηση ενός τέτοιου ισότιμου μαθήματος, διατηρώντας το σχετικό κενό στην έννομη τάξη, παραβιάζοντας έτσι το σχετικό δικαίωμα στην αρνητική διάσταση της θρησκευτικής ελευθερίας σε συνδυασμό με το δικαίωμα στην εκπαίδευση.
Αυτά ήταν τα δύο δικαιώματα για τα οποία καταδικάστηκε η χώρα το 2019.
Τον Ιανουάριο του 2021 συνεδρίασε η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας για την εκδίκαση μιας προηγούμενης αίτησης ακύρωσης που είχε υποβληθεί κατά της (προϊσχύουσας πλέον) υπουργικής εγκυκλίου απαλλαγής από το μάθημα των θρησκευτικών, την οποία είχαν προσβάλλει
γονείς και μαθητές για τους ίδιους σχεδόν λόγους.
Μέχρι σήμερα, η απόφαση επί της εν λόγω υπόθεσης δεν έχει εκδοθεί από την Ολομέλεια ΣτΕ.
Οι αιτούντες υπενθυμίζουν ότι τέτοιες καθυστερήσεις οδήγησαν την χώρα σε καταδίκη το 2019 από το ΕΔΔΑ (Παπαγεωργίου κ.α. κατά Ελλάδας), λόγω της αδυναμίας του Συμβουλίου της Επικρατείας να εκδικάσει έγκαιρα την υπόθεση πριν την έναρξη του σχολικού έτους του 2017-2018
και λόγω των 7 φορών που το ίδιο ανέβαλε με δική του απόφαση (χωρίς αίτημα των διαδίκων) την συζήτηση της υπόθεσης. Το Ε.Δ.Δ.Α. είχε επιδικάσει τότε από 8.000 ευρώ αποζημίωση σε κάθε οικογένεια που γονέων και μαθητών που προσέφυγε εναντίον του κράτους και τα δικαστικά έξοδα.
• • •
Missing some Tweet in this thread? You can try to
force a refresh
Σήμερα αποδείχθηκε για άλλη μια φορά ότι η Κυβέρνηση δεν έχει έναν συνεκτικό μηχανισμό και ενιαία πολιτική για τα ΛΟΑΤΚΙ+ ζητήματα, τα οποία είναι κατ΄ αρχήν θέματα ανθρώπινων δικαιωμάτων. #thread#LGBTQIA#humanrightsinGreece
Η χώρα μας για μια μέρα καταγράφηκε μαζί με το μπλοκ των χωρών που καταψήφισαν την δήλωση κατά της ομοφοβικής νομοθεσίας της Ουγγαρίας.
Αυτό δεν ανατρέπεται με "εκ των υστέρων" δηλώσεις για "συνυπογραφή". Αναμένουμε βέβαια τις ενέργειες του ΥΠΕΞ για την αλλαγή του χάρτη που κυκλοφόρησε χτες και αναμένουμε επίσης και τις αντίστοιχες δηλώσεις της ΚΥΠΡΟΥ που καταγράφηκε κι αυτή μαζί με τις χώρες της μαύρης τρύπας.
Τα διεμφυλικά άτομα, κατά την κρατούσα μισαλλόδοξη ρητορική, αντιμετωπίζονται πάντα ως "απατεώνες". Γι' αυτό η τρανσφοβική ουσιαστικά νομοθεσία δεν αρκείται σε μια δήλωση για την μεταβολή της καταχώρησης φύλου, αλλά απαιτεί κοτζάμ δικαστική απόφαση λες και η
έδρα του δικαστηρίου μπορεί να καθορίσει το φύλο κι όχι η προσωπική αίσθηση του τρόπου με τον οποίο καθένας βιώνει την ταυτότητά του. Σε αυτό ακριβώς το πλαίσιο εντάσσεται και το δήθεν νοιάξιμο μπας και στα αθλήματα ξαφνικά μπουν "πρώην άντρες" (misgendering) για να
εξαπατήσουν τους κανόνες και να κερδίσουν τις "κανονικές" (cis) γυναίκες, λόγω της μυικής τους υπεροχής. Δηλαδή είναι σαν να πηγαίνεις και να του λες, δεν είσαι γυναίκα, είσαι τραβέλι. Η αλήθεια όμως είναι ότι το 2015, η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή αποφάσισε ότι οι transgender
Όχι, κ. Λοβέρδε.
Δεν έχετε υπόψη σας, ούτε τί ισχύει σήμερα, ούτε τί είναι αυτό που ψηφίζετε για να ισχύσει αύριο. #συνεπιμελεια
Πουθενά δεν ήρθε ο νομοθέτης να επιβάλλει στον δικαστή να αφαιρέσει εξ ορισμού επιμέλεια ή να την αναθέσει εξ ορισμού σε κάποιον από τους δύο.
Αγνοείτε ηχηρά όσα ορίζει ο Αστικός Κώδικας και μας επιδεικνύετε ανερυθρίαστα την άγνοιά σας από του βήματος της Βουλής. Από την θέση του συλλογικού νομοθέτη της χώρας.
Το νομοσχέδιο για την "συνεπιμέλεια" είναι ωμή πολιτική εκμετάλλευση ενός διαχρονικού παραπόνου των μπαμπάδων ότι αδικούνται από την Δικαιοσύνη που συνήθως τάσσεται με το μέρος της μαμάς και αναθέτει σ' αυτή την πλευρά την επιμέλεια, περιορίζοντας τους μπαμπάδες στην επικοινωνία
Σταδιακά η Δικαιοσύνη στελεχώνεται ολοένα και περισσότερο από γυναίκες δικαστές, δικάστριες όπως τις λένε οι πιο τολμηροί. Στην Ευελπίδων, το μεγαλύτερο Πρωτοδικείο της χώρας, οι δικάστριες είναι ήδη η πλειοψηφία.
Αυτό από μόνο του δημιουργεί αίσθημα ανησυχίας σε μπαμπάδες όταν προσφεύγουν για ζητήματα επιμέλειας, κατά τη γνώμη μου όχι πάντοτε δικαιολογημένα. Η προκατάληψη μπορεί να βρίσκεται στον διάδικο, όχι μόνο στην έδρα.
Η δισεκατοντήριδα είναι λοιπόν πάντού μπροστά μας.
O αγώνας για την ανεξαρτησία που ξεκίνησε το 1821 αφορούσε την αποτίναξη του τότε οθωμανικού ζυγού. Το αίτημα ήταν να αποσχιστεί η Ελλάδα από την υψηλή πύλη. Να τελειώσει η σκλαβιά και μετά να ιδρυθεί ένα ανεξάρτητο κράτος.
Όλες οι άλλες "προβολές" που σήμερα επιχειρούνται για τον χρωματισμό και την οικειοποίηση του γεγονότος είναι αναχρονισμοί και ιστορική χειραγώγηση.
Ούτε "φιλελεύθερη" (με την σημερινή αγοραία πολιτική έννοια), ούτε "ταξική" (με την μαρξιστική έννοια), ούτε αντικληρικαλιστική ή αθεϊστική (λόγω αφορισμού της από το πατριαρχείο)
Σε αυτό το έγγραφο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (Νοέμβριος 2020) μπορείτε να δείτε την Στρατηγική Ισότητας ΛΟΑΤΚΙ+ της Ε.Ε. για το χρονικό διάστημα 2020 - 2025: ec.europa.eu/.../lgbtiq_str…
Καλεί τα κράτη μέλη να υποβάλουν Εθνικά Σχέδια Δράσης για την Ισότητα των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων.
Για την ανταπόκριση αυτού του καλέσματος της Ε.Ε. ο πρωθυπουργός ίδρυσε σήμερα αυτή την Επιτροπή:
"The Commission will support Member States to: develop national planson LGBTIQ equality"
Το πρώτο πράγμα που διαπιστώνει η ΕΕ είναι ότι δεν είναι ασφαλές ακόμη και σήμερα για ένα ΛΟΑΤΚΙ άτομο να κυκλοφορεί ανοιχτά. Βίαιες επιθέσεις, σωματική βία, ρητορική μίσους, κήρυξη "αντιΛΟΑΤΚΙ περιοχών" σε διάφορες χώρες είναι παθογένειες που η Ε.Ε. θέλει να καταπολεμηθούν