, 11 tweets, 2 min read Read on Twitter
Continguts, competències i objectius d'aprenentatge. Si en aquest inici de curs esteu programant, potser us hagi sorgit més d'un dubte al respecte. Aquí va una (molt) petita contribució.
No crec que hi hagi dubtes sobre què són els continguts. Sobre competències crec que ja hi ha prou literatura. Així que em centro en els OBJECTIUS D'APRENENTATGE i en com s'articulen amb els altres dos conceptes.
Els objectius d'aprenentatge es poden entendre com la concreció d'una competència sobre uns continguts concrets. O, equivalentment, com la manera en què l'aprenentatge d'uns continguts contribueix a una determinada competència.
EXEMPLE:
Assignatura: Física
Contingut: Lleis de Newton
Objectiu d'Aprenentatge: Conèixer les lleis de Newton
MEEEEC! Estem parafrasejant el contingut, sense aportar-li sentit. No es tracta d'això. Tornem a començar.
Una de les competències científicotecnològiques és "Identificar i caracteritzar els sistemes físics i químics des de la perspectiva dels models, per comunicar i predir el comportament dels fenòmens naturals" ensenyament.gencat.cat/web/.content/h…
Si apliquem aquesta competència al contingut "Lleis de Newton" podrem formular l'objectiu "Aplicar les lleis de Newton per descriure fenòmens de la vida quotidiana".
O bé, si per exemple estem dissenyant un projecte sobre mobilitat sostenible, direm "Aplicar les lleis de Newton per descriure el funcionament de diferents sistemes de transport". És a dir, els OAs són "competència+contingut+context".
Personalment, m'agradaria reivindicar la importància de definir bé els objectius d'aprenentatge, més enllà de la necessitat burocràtica de completar una programació.
Uns OAs clars i ben comunicats, ajuden l'alumnat a donar sentit a allò que estan aprenent, a entendre "per a què" ho aprenen. Intueixo que això incrementa la motivació i afavoreix les connexions amb coneixements previs.
Per altra banda, com a docents, tenir clars els OAs ens obliga a enfocar la nostra seqüència didàctica, a seleccionar quines activitats d'aprenentatge realitzem, en funció de si contribueixen o no a l'assoliment dels objectius.
Moltes gràcies si heu arribat fins aquí. Disculpeu totes les imprecisions pedagògiques, pretenia abordar la qüestió des d'una òptica més aviat pràctica. Deixo com a referència un bon document sobre programació per competències: xtec.gencat.cat/web/.content/c…
Missing some Tweet in this thread?
You can try to force a refresh.

Like this thread? Get email updates or save it to PDF!

Subscribe to Sandro Maccarrone
Profile picture

Get real-time email alerts when new unrolls are available from this author!

This content may be removed anytime!

Twitter may remove this content at anytime, convert it as a PDF, save and print for later use!

Try unrolling a thread yourself!

how to unroll video

1) Follow Thread Reader App on Twitter so you can easily mention us!

2) Go to a Twitter thread (series of Tweets by the same owner) and mention us with a keyword "unroll" @threadreaderapp unroll

You can practice here first or read more on our help page!

Follow Us on Twitter!

Did Thread Reader help you today?

Support us! We are indie developers!


This site is made by just three indie developers on a laptop doing marketing, support and development! Read more about the story.

Become a Premium Member ($3.00/month or $30.00/year) and get exclusive features!

Become Premium

Too expensive? Make a small donation by buying us coffee ($5) or help with server cost ($10)

Donate via Paypal Become our Patreon

Thank you for your support!