1-Adalet Bakanının "Temizlik hareketi" olarak nitelediği Gülen Cemaatine yönelik soykırım AYM'nin C.A.(3) kararıyla "ARINDIRMA İŞLEMLERİ" olarak tarihteki yerini aldı.
Oybirliği ile verilen kararla AYM'nin faşizmin kalesi olduğu da tescillenmiş oldu.
DahaNe Bekliyorsunuz
2-AİHM bir ihraç başvurusu ile ilgili olarak AKP Hükûmetine "kişinin ihracının ARINDIRMA kapsamında olup olmadığını" sormuştu.
AYM C.A.(3) kararıyla AİHM'den aldığı bu pası gole çevirerek kamudan ihraçlara dönüş yolunu neredeyse tamamen kapattı.
DahaNe Bekliyorsunuz
3-Başvurucu C.A. belediyede temizlik işçisi olarak çalışmaktadır. 667 s. KHK ile kapatılan Akdeniz Çalışanları Derneği'nde Denetim Kurulu üyesidir.
Bu nedenle "FETÖ/PDY" ile iltisakı ve irtibatı olduğu gerekçesiyle iş sözleşmesi bildirimsiz ve tazminatsız şekilde feshedilmiştir.
4-Başvurucunun açtığı dava reddedilmiş ve derecattan geçerek kesinleşmiştir.
AYM başvurucunun (B. No:2018/10286) ihlal iddiasını kabul etmemiştir.
Karar gerekçesinde hukukumuzda yeri olmayan 2 nedene dayanılmaktadır:
1)İltisak/irtibat 2)Arındırma.
DahaNe Bekliyorsunuz
5-AYM "FETÖ ile irtibatlı ya da iltisaklı olmanın devlete sadakat bağının zayıflığını gösteren bir olgu olarak kabul edilmesi gerekir" diyerek, bu gerekçeyle sözleşmenin feshinin takdir yetkisi kapsamında olduğuna, keyfilik içermediğine karar vermiştir (P. 126).
6-Böylece AYM soykırımcıların temel argümanı olan "iltisak ve irtibat" kavramlarına hukuk kılıfı giydirerek hukuksuzlukları meşru gösterme görevini yerine getirmiştir.
Oysa devlete sadakat bağının temel ölçütü Anayasa ve yasalara bağlılıktır.
DahaNe Bekliyorsunuz
7-Hukukta ve suçun unsurunda yeri olmayan kavramlarla ve OHAL'de bile sınırlama getirilemeyen kanunsuz suç ve ceza olmaz ilkesi ihlal edilerek kişilerin sadakat bağı ölçülemez.
Başvurucu devletin izin ve denetimi altında bulunan yasal bir dernekte denetim kurulu üyesidir.
8-Yasa dışı veya sadakat bağını zedeleyen hiçbir eylemi yoktur.
Söz konusu gerekçe ile feshin meşru bulunması bütünüyle düşman ceza hukuku uygulamasıdır.
Kişinin fiiline göre değil, kimliğine/kimliğine bakılarak işlem yapılmıştır.
DahaNe Bekliyorsunuz
9-İkinci olarak AYM, kamudan ve kamu gücünü kullanan özel hukuk tüzel kişiliğine haiz kurumlardan yapılan ihraçları "ARINDIRMA İŞLEMLERİ" olarak nitelemiş ve bu işlemleri "haklı gerekçelere dayanan gelişmeler" olarak kabul etmiştir (P. 116).
DahaNe Bekliyorsunuz
10-AYM'nin, AİHM'in Polyakh ve Diğerleri/Ukrayna Kararında bahsi geçen, Ukrayna'da "Arındırma Yasası" olarak isimlendirilen düzenlemelerden esinlenerek "Arındırma işlemleri" adıyla yeni kriterler (hukuksuzlukları örtecek kılıflar) oluşturduğu görülmektedir (P. 73-75, 117).
11-Doğu Avrupa ülkelerinde komünist rejim sonrasında gündeme gelen "Arındırma Yasaları" için Avrupa Konseyi Parlamenter Meclisi'nin hazırladığı ve AİHM ve Venedik Komisyonu'nun da dikkate aldığı "Rehber İlkeler"e göre "kamudan çıkarma tedbirinin ++
DahaNe Bekliyorsunuz
12-kamu düzeni ve ulusal güvenliğin bozulmasında sorumlulukları bulunan ya da bu nitelikte fonksiyon icra eden, yani kamu gücü kullanıp suç işleyen ve insan hakları ihlaline sebep olan kişilerle sınırlı olarak uygulanması gerekir." Bkz hukukihaber.net/m/ohal-khkleri…
13-AİHM, KGB ile irtibat düzeyine bakılmaksızın herkesi kapsayan işlemleri ve açıkça suç işlememiş ya da insan hakkı ihlaline sebep olmamış kişilerin yalnızca bir derneğe üye olmaları nedeniyle ya da görüş ve fikirleri sebebiyle meslekten çıkarılmalarını AİHS'e aykırı bulmuştur.
14-AYM kararında da geçtiği üzere AİHM'e göre, hak sınırlamasının meşru/gerekli kabul edilebilmesi için başvurucuların demokratik yönetimi, hukukun üstünlüğünü, ulusal güvenliği, savunmayı veya insan haklarını zedeleyen belirli eylemlerde bulunmaları gerekir.
DahaNe Bekliyorsunuz
15-Tedbirler çok kısıtlayıcı ve kapsamı itibarıyla çok geniş olamaz.
Tedbirlerin uzun süreli olarak belirlenmesi acil (olağanüstü) olduğu iddiasına ters düşmektedir.
Bu nedenlerle AİHM, yapılan müdahale ile özel hayata saygı hakkının ihlal edildiğine karar vermiştir (P. 75).
16-AYM'nin C.A. (3) kararının, Avrupa Konseyi Parlamenter Meclisi'nin "Arındırma yasaları" için hazırladığı ve AİHM'in de dikkate aldığı "Rehber İlkeler" ve AİHM'in Polyakh ve Diğerleri/Ukrayna Kararındaki kriterlerle örtüştüğü kesinlikle söylenemez.
DahaNe Bekliyorsunuz
17-Belirtilen kriterlere göre başvurucunun suç oluşturan veya yasa dışı ya da demokratik toplum gereklerine aykırı düşen hiçbir eylemi yoktur.
Uygulanan tedbir uzun sürelidir (ömür boyu).
Tedbirin acil (olağanüstü) olduğu da söylenemez.
DahaNe Bekliyorsunuz
18-Ve daha pek çok açıdan değerlendirildiğinde başvurucunun hak ihlaline uğradığı kesindir.
AYM, söz konusu AİHM kararını özgürlükler aleyhine son derece geniş ve keyfi yorumlamış, hukuka ve evrensel ilkelere aykırı kriterler belirlemiştir.
DahaNe Bekliyorsunuz
19-AYM'nin, Gülen Cemaati mensupları veya gönüllülerine yönelik davalar söz konusu olduğunda bireyin hak ve özgürlüklerini korumak yerine, devletçi bir tutum sergilediği, hukuksuzluklara göz yumduğu ve bunlara meşruiyet kazandırmaya çalıştığı görülmektedir.
DahaNe Bekliyorsunuz
20-AYM binlerce başvuru arasından bir belediye işçisine ait içi boş bir dosyayı seçerek böyle bir karar vermekle diğer kamu görevlilerine "boşuna çabalamayın, kapılar kapalı" mesajı vermekte ise de, mağdurlar hak aramaktan vazgeçmemelidir.
DahaNe Bekliyorsunuz
21-Faşist devlet uygulamalarının devamından yana verecekleri her karar onların soykırıma yönelik suç kasıtlarının varlığını ve yoğunluğunu gösterecek ve hukuk işlediğinde hesabını veremeyecekleri bir suç delili olarak karşılarına çıkacaktır.
DahaNe Bekliyorsunuz
• • •
Missing some Tweet in this thread? You can try to
force a refresh
AİHM içtihatlarında ve Avrupa Konseyi ilkelerinde Orta ve Doğu Avrupa Devletleri’ndeki post-komünist "arındırmaların" cezalandırma, karşılık veya intikam olarak kullanılamayacağı belirtilmektedir.
AydınlarHapis SuçlularÖzgür
2-AYM'nin "Arındırma"ya dayanak yaptığı AİHM'in Polyakh ve Diğerleri/Ukrayna kararında başvuruculara uygulanan tedbirlerin geniş kapsamının, bu tedbirlerden bazılarının daha önceki hükümetlerle bağlantılı olan kişilere karşı kindarlıktan ileri geldiği ++
3-ihtimalini ortaya koyduğuna değinilerek, eğer durum böyleyse, "arındırma" tedbirlerinin, demokratik yönetimi koruma amacını gütmek bir yana, kamu hizmetinin siyasallaştırılması ile tam da bu yönetime zarar veriyor olarak görülebileceği belirtilmiştir.
AYM'nin C.A.(3) kararına dayanak yaptığı AİHM'in Polyakh ve Diğerleri/Ukrayna kararı KHK'lılar lehinedir.
AYM'nin aksi yöndeki kararı yapılan zulmü ve soykırımı kamufle etmeye yöneliktir, keyfi ve maksatlıdır.
BuSuça OrtakOlma
2-AİHM Ukrayna'da başvurucuların "Arındırma Yasası" ile kamu görevinden ihracını AİHS m.8'deki "özel hayata saygı" kapsamında incelemiş ve ihlal kararı vermiştir.
3-i)AİHM başvurucuların demokratik yönetimi, hukukun üstünlüğünü, ulusal güvenliği, savunmayı veya insan haklarını zedeleyen belirli eylemlerde bulunduklarına ilişkin herhangi bir iddianın bulunmadığını belirtmektedir.
1-Darbeyle alakası olmayan, ama darbecilerden bile önce açığa alınan, tutuklanan ve ihraç edilen yüksek yargı mensupları Yargıtay 9. Ceza Dairesinde yargılanıyor ve temyiz incelemesini de Yargıtay Ceza Genel Kurulu yapıyor. Davaların çoğu karara çıktı.
2-Suçüstü hali yok, özel soruşturma usulü uygulanmadı ve bu nedenle yargılama görevleri de yok. AYM'nin konu ile ilgili AİHM kararlarına (Alparslan Altan, Hakan Baş) uymayacağını açıklamasıyla birlikte elbirliğiyle hukuksuzlukların üzerini kapattılar.
3-Bunlardan biri de Danıştay eski üyesi Bülent Olcay kararı.
CMK hükümleri, AİHM kararları, adil yargılama ve diğer evrensel ilkeleri anayasal hakimlik teminatı ve yasal haklar ihlal edilerek siyasi intikam niteliğinde bir kararla 13 yıl 6 ay hapis cezasına çarptırıldı.
AYM'nin, AİHM kararına karşı fiilen direnç gösterdiği ve uymadığı ikinci husus, tutuklama için aranan suç işlendiğine ilişkin "makul şüphe" nin ilk tutma anında mevcut olması gerektiği konusudur. @ECHR_Press
YargıPaketi AdilOlsun
2-AİHM'e göre "Makul şüphe, yakalama ve ilk tutuklama anında mevcut olmalıdır" (Alparslan Altan/Türkiye, § 130). AYM, Alparslan Altan'ın tutukluluğa yönelik başvurusunu (2016/15586) incelerken tutuklamadan sonra dosyaya giren iki gizli tanığın ve eski AYM raportörünün ifadeleri,+
3-üçüncü kişiler arasındaki ByLock mesajları ve diğer olguları nazara alarak ihlal bulunmadığına hükmetmiştir (§ 25).
AİHM kararında ise, AYM kararının bu delillere dayandığı (§ 137) ancak bu delillerin, başvuranın başlangıç tutukluluğunun çok sonrasında toplandığı (§ 138), ++
Son 6 yıldır adalet binası çok hasar gördü, içinde oturulamaz hale geldi. Hasarı makyajlayıp binayı sağlam gösterme görevi de Anayasa Mahkemesine kaldı. AYM'nin eski hakim Mustafa Özterzi ile ilgili ihlal kararı bunun son örneği.
2-AYM başvurucunun tutuklanmasının hukuki olmaması nedeniyle ihlal kararı verdi. Ancak AYM'nin gömleğin ilk düğmesini yanlış iliklemesi nedeniyle bu karar göz boyamaktan öte bir anlam ifade etmemektedir. Temel hukuka aykırılıklar ve AİHM kararı görmezden gelinmiştir.
HukuksuzAYM
3-AYM, AİHM'in Alparslan Altan/Türkiye kararını 2 temel noktada ihlal etmiştir. Belirtmek gerekir ki, hakim olan başvurucu Özterzi, AYM eski üyesi Alparslan Altan ile aynı tarihlerde, aynı koşullarda ve aynı/benzer delil durumu ve gerekçeye istinaden tutuklanmıştır.
HukuksuzAYM
1-Ankesör soruşturmalarında hakimler baskı altında mı, bağımsız ve tarafsız karar verebilmeleri mümkün mü?
ByLock konusunda yargıya nasıl müdahale edildiğini, resmi görüşe aykırı karar veren hakimlerin sürüldüğünü, ++
YargıPaketine 314Eklensin
2-nihayetinde Yargıtay 16. Ceza Dairesi'nin 2015/3 Esas sayılı kararıyla hakimlerin önüne "Yargıtay içtihadı" konularak resmi görüşe aykırı kararların önüne nasıl set çekilmiş olduğunu şurada yazmıştık:
3-Ankesör konusunda gerekçesi 29.4.2019'da basına yansıyan bir beraat kararında "ardışık aramaların terör örgütü üyeliği suçunun oluşumu için maddi ve manevi unsurları kapsamında olduğuna dair dosyada somut ve hukuki bir delil bulunmadığı" belirtilmişti: ahvalnews-com.cdn.ampproject.org/c/s/ahvalnews.…