𝐅𝐚𝐤𝐞 𝐧𝐞𝐰𝐬: información falsa que imita el formato de los medios de comunicación (a menudo de corte sensacionalista)
𝐄𝐟𝐞𝐜𝐭𝐨 𝐝𝐞 𝐢𝐧𝐟𝐥𝐮𝐞𝐧𝐜𝐢𝐚 𝐜𝐨𝐧𝐭𝐢𝐧𝐮𝐚: seguir confiando en mala información aunque haya sido refutada
/3
𝐄𝐟𝐞𝐜𝐭𝐨 𝐝𝐞 𝐢𝐥𝐮𝐬𝐢𝐨́𝐧 𝐝𝐞 𝐯𝐞𝐫𝐚𝐜𝐢𝐝𝐚𝐝: la repetición de información ayuda a su percepción de veracidad, frente a lo novedoso, que nos es menos familiar.
/4
Para luchar contra la mala información sugieren
* aportar hechos, datos
* mencionar el "mito" que se difunde
* explicar por qué es falso
* volver a aportar hechos, datos
/y 5
• • •
Missing some Tweet in this thread? You can try to
force a refresh
Els legislatius s'estan convertint en espais per fer escarafalls, laments i invectives.
Es confon la funció de control del govern amb enfonsar el govern.
Controlar el govern vol dir vetllar perquè faci allò que se li ha encarregat. Però la realitat és lluny d'aquí.
/1
Controlar pressuposa
* una diagnosi de la realitat
* conèixer quines eines tenen els governs al seu abast
* empoderar-los amb les eines apropiades (pressupost, marc normatiu)
* fer-li un encàrrec
* avaluar com s'ha dut a terme l'encàrrec
/2
El que solem veure, en canvi, és
* no saber què està passant
* no tenir ni idea de com funciona l'executiu
* pensar que la solució apareixerà per art de màgia
* queixar-se que el govern no ha fet no sabem ben bé què
* denunciar-ho a mitjans i xarxes
/3
Por ejemplo, este dato no está mal: la mayoría de empresas tienen Internet. Incluso uno tiende a pensar que el dato real tiene que ser más elevado: la penetración del teléfono móvil es casi universal y cuesta creer que pymes de 1-2 trabajadores no tengan un móvil con Internet.
/2
El dato de quién tiene web también parece peor de lo que seguramente es.
Si vemos quién NO tiene web, nos daremos cuenta que son empresas que funcionan (1) por boca-oreja / a pie de calle o bien (2) con servicios de centralización de encargos.
Crec que aquest article cau en tots els errors que critica. Bàsicament, que s'està fent mala ciència i ens creiem els articles que diuen allò que volem sentir.
Diu coses que cal dir encara que no agradin, però es deixa al tinter les coses que TAMBÉ cal dir.
2 essencials.
FIL
/1
La primera: la inclusió de la tecnologia educativa requereix una transformació pedagògica A FONS.
Sinó, estem mesurant FATAL el seu impacte.
Per entendre'ns: si posem un motor elèctric a un cotxe i, enlloc d'endollar-lo, li seguim posant benzina, NO FUNCIONA.
/2
Doncs això estem fent amb l'educació i la tecnologia.
Tenim unes eines digitals que transformen radicalment la manera d'accedir al coneixement, de treballar amb ell i, en conseqüència, d'aprendre'n.
Ian Kershaw, historiador britànic, es preguntava com podia ser que un líder carismàtic pugui arribar a controlar una quantitat ingent de seguidors cecs, fanàtics.
I posa l'exemple d'Adolf Hitler, que va aconseguir convertir una gran part d'un país al nazisme
/1
Kershaw ràpidament nega la possibilitat d'un control directe del Führer sobre tots els ciutadans.
Nega, també, que sigui possible un control indirecte a través d'una densa i fidel trama jeràrquica.
Massa complicat.
Massa lent.
Massa capilar.
Massa fidelitat.
/2
Kershaw proposa el concepte "treballar envers el Führer".
Aquest concepte -- que podríem aplicar des del funcionament d'Al-Qaeda fins a qualsevol religió organitzada -- consisteix en en proclamar alguns preceptes bàsics.
En el cas del nazisme, força coneguts.
/3
FIL sobre el #teletreball a la Generalitat, amb resultats que van molt més enllà del teletreball i demanen una transformació A FONS de l'Administració.
Amb el confinament, el teletreball s'ha aplicat massivament i, fa unes setmanes, es va passar un qüestionari per valorar l'experiència -- tenint en compte que ha estat un teletreball molt heterodox (p.ex. canalla a casa)
Hagamos un repaso ultracomprimido a la historia del trabajo?
Trabajo de subsistencia para uno mismo durante casi toda la historia.
Trabajo de subsistencia o esclavitud al servicio de diversos señores, a excepción de unos pocos "maestros" más o menos libres.
/2
La revolución industrial reproduce el modelo feudal, cambiando de señores. De nuevo, excepciones en profesiones liberales y pequeños burgueses.
Desde mediados de s.XIX, las democracias modernas liberales y los sindicatos tejen una red de derechos y garantías al trabajador
/3