#infoEleccions2021
Ahir vam publicar un document MOLT important sobre les #eleccions2021
"Eleccions i COVID-19: Consideracions per a l’organització d’una convocatòria electoral amb seguretat per la salut, garanties pel vot i legitimitat democràtica"
FIL /1 exteriors.gencat.cat/web/.content/N…
El títol és molt llarg perquè si ningú es llegeix el document al menys que quedin clares les prioritats per les #eleccions2021#eleccionsCOVID19
• Minimitzar els riscos sobre la salut
• Garantir el dret de vot
• Protegir la legitimitat del procés electoral
/2
Són unes eleccions molt delicades.
• Perquè les últimes es van fer sota el 155
• Perquè l'escenari polític és extremadament volàtil
• Perquè el marc de crisi sanitària les pot afectar a molts nivells
Massa variables: hem de cuidar aquestes eleccions com mai.
/3
L'esquema general de l'organització de les eleccions és, molt simplificadament, aquest.
Tot i que coordina @exteriorscat, hi participen molts departaments i des de molt diferents vessants
/4
Si fem zoom al dispositiu #COVID19, la cosa es complica fantàsticament.
Òbviament, no tot és dispositiu COVID19, però sí és cert que el dispositiu COVID19 ho amara absolutament tot.
Unes eleccions acaben mobilitzant unes 100.000 persones -- sense comptar els votants, clar.
/5
El que ahir el conseller @bernatsole va presentar a #PROCICAT és inici d'un camí que adaptarem a mesura que canviï la situació sanitària.
De moment és una proposta que fa mesos que treballem.
Incorpora TOT això 👇, a més de converses amb molts actors.
/6 ictlogy.net/bibliography/r…
Esperem que la setmana entrant el #PROCICAT emetrà obligacions i recomanacions - probablement amb canvis respecte la nostra proposta inicial.
I d'aquí farem un protocol que durem a Junta Electoral Central i, amb el què s'aprovi, el protocol "final", que s'aprovarà per Decret.
/7
Les principals propostes que fem ara són:
Eix salut
• Locals segurs: mesures, auditoria, seguiment
• Segmentació per cues i franges recomanades
• Quadre de comandament dels locals electorals
/8
Eix dret de vot
• Facilitar i recomanar el vot per correu com a mesura segura
• Permetre vot a contagiats/contactes/sospitosos: certificat autoresponsable i mesures d’acompanyament
/9
Eix legitimitat
• Mesa de candidatures, informació puntual i transparent
• Detecció precoç de desinformació i dubtes sobre el procés electoral
/10
Són mesures molt ambicioses, especialment la de proposar que tothom pugui votar.
Però el repte no és menor.
Així que hem decidit posar-hi matèria gris... i recursos.
Aquí un esquema del pressupost (al document hi teniu les dades).
Els legislatius s'estan convertint en espais per fer escarafalls, laments i invectives.
Es confon la funció de control del govern amb enfonsar el govern.
Controlar el govern vol dir vetllar perquè faci allò que se li ha encarregat. Però la realitat és lluny d'aquí.
/1
Controlar pressuposa
* una diagnosi de la realitat
* conèixer quines eines tenen els governs al seu abast
* empoderar-los amb les eines apropiades (pressupost, marc normatiu)
* fer-li un encàrrec
* avaluar com s'ha dut a terme l'encàrrec
/2
El que solem veure, en canvi, és
* no saber què està passant
* no tenir ni idea de com funciona l'executiu
* pensar que la solució apareixerà per art de màgia
* queixar-se que el govern no ha fet no sabem ben bé què
* denunciar-ho a mitjans i xarxes
/3
Por ejemplo, este dato no está mal: la mayoría de empresas tienen Internet. Incluso uno tiende a pensar que el dato real tiene que ser más elevado: la penetración del teléfono móvil es casi universal y cuesta creer que pymes de 1-2 trabajadores no tengan un móvil con Internet.
/2
El dato de quién tiene web también parece peor de lo que seguramente es.
Si vemos quién NO tiene web, nos daremos cuenta que son empresas que funcionan (1) por boca-oreja / a pie de calle o bien (2) con servicios de centralización de encargos.
Crec que aquest article cau en tots els errors que critica. Bàsicament, que s'està fent mala ciència i ens creiem els articles que diuen allò que volem sentir.
Diu coses que cal dir encara que no agradin, però es deixa al tinter les coses que TAMBÉ cal dir.
2 essencials.
FIL
/1
La primera: la inclusió de la tecnologia educativa requereix una transformació pedagògica A FONS.
Sinó, estem mesurant FATAL el seu impacte.
Per entendre'ns: si posem un motor elèctric a un cotxe i, enlloc d'endollar-lo, li seguim posant benzina, NO FUNCIONA.
/2
Doncs això estem fent amb l'educació i la tecnologia.
Tenim unes eines digitals que transformen radicalment la manera d'accedir al coneixement, de treballar amb ell i, en conseqüència, d'aprendre'n.
Ian Kershaw, historiador britànic, es preguntava com podia ser que un líder carismàtic pugui arribar a controlar una quantitat ingent de seguidors cecs, fanàtics.
I posa l'exemple d'Adolf Hitler, que va aconseguir convertir una gran part d'un país al nazisme
/1
Kershaw ràpidament nega la possibilitat d'un control directe del Führer sobre tots els ciutadans.
Nega, també, que sigui possible un control indirecte a través d'una densa i fidel trama jeràrquica.
Massa complicat.
Massa lent.
Massa capilar.
Massa fidelitat.
/2
Kershaw proposa el concepte "treballar envers el Führer".
Aquest concepte -- que podríem aplicar des del funcionament d'Al-Qaeda fins a qualsevol religió organitzada -- consisteix en en proclamar alguns preceptes bàsics.
En el cas del nazisme, força coneguts.
/3
FIL sobre el #teletreball a la Generalitat, amb resultats que van molt més enllà del teletreball i demanen una transformació A FONS de l'Administració.
Amb el confinament, el teletreball s'ha aplicat massivament i, fa unes setmanes, es va passar un qüestionari per valorar l'experiència -- tenint en compte que ha estat un teletreball molt heterodox (p.ex. canalla a casa)