350 τρανς θύματα ανθρωποκτονιών έχουν καταγραφεί (μόνο από πέρσι) παγκοσμίως. Σήμερα είναι Ημέρα Μνημης Διεμφυλικών #TDoR, για την οποία τα τελευταία 10 χρ γίνεται εκδήλωση του Σωματείου Υποστήριξης Διεμφυλικών και πορεία μέχρι την Βουλή. #TDoR2020#TransRights#ΣΥΔ
Φέτος, φυσικά, λόγω των μέτρων το θέμα περιορίζεται αναγκαστικά στο διαδίκτυο. #TDoR2020#TransRights#ΣΥΔ
Ωστόσο και σε αυτές τις συνθήκες, υπάρχουν πράγματα που μπορούν να γίνουν. Από το Κράτος. Παραθέτω τα αιτήματα της τρανς κοινότητας όπως έχουν κωδικοποιηθεί από το ΣΥΔ:
1.Στο πεδίο καταπολέμησης του ρατσισμού και της μισαλλοδοξίας:
Α) Το Υπουργείο Δικαιοσύνης να κινηθεί τάχιστα προς την βελτίωση και τροποποίηση του Άρθρου 82Α του ποινικού κώδικα (ρατσιστικό έγκλημα), στην κατεύθυνση:
α) να προσθέσει στις κατηγορίες των προστατευόμενων προσώπων, τα πρόσωπα με νομιζόμενα χαρακτηριστικά καθώς και τους υπερασπιστές ανθρωπίνων δικαιωμάτων,
και β) την επαναφορά των επαυξημένων ποινών στις περιπτώσεις κακουργημάτων στο ύψος προ της τελευταίας τροποποίησης του ποινικού κώδικα στις περιπτώσεις των εγκλημάτων με ρατσιστικό χαρακτήρα.
Β) Επίσης, την επαναφορά του Άρθρου 361Β του Ποινικού Κώδικα που, που κατά την τελευταία τροποποίηση του Π.Κ., αφαιρέθηκε και αφορούσε την απαγόρευση άρνησης διάθεσης αγαθών και υπηρεσιών με ρατσιστικό υπόβαθρο.
Γ) Την τροποποίηση του ν. 4285/2014 (αντιρατσιστικός νόμος), ώστε να διευρυνθεί το πεδίο καταπολέμησης του ρατσιστικού λόγου και να μην αφορά μόνο την υποκίνηση σε βία, μίσος ή διακρίσεις, αλλά όλο το φάσμα της ρητορικής μίσους.
Δ) Να προχωρήσει σε ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της δημόσιας διάδοσης, διανομής, παραγωγής ή αποθήκευσης ρατσιστικού υλικού (κατά τις συστάσεις του Συμβουλίου της Ευρώπης).
E) Ως προς τη διάδοση της ρατσιστικής ρητορικής συγκεκριμένα στο Ελληνικό Κοινοβούλιο απαιτούνται στοχευμένα και συστηματικά μέτρα για την εξάλειψη του θεσμοποιημένου ρατσισμού. Σ’ αυτήν την κατεύθυνση θεωρούμε ιδιαίτερης σημασίας τη σύσταση της Επιτροπής CERD του ΟΗΕ
για τη λήψη μέτρων ώστε να διώκεται η ρητορική του μίσους από πολιτικά πρόσωπα. Μάλιστα, η Επιτροπή των Ηνωμένων Εθνών έχει ζητήσει την παροχή στοιχείων για τη δίωξη και τον ποινικό κολασμό τέτοιων πράξεων.
2. Στο πεδίο της ισχυροποίησης της ίσης μεταχείρισης και της απαγόρευσης των διακρίσεων (Ν.4443/2016):
Α) Να προσθέσει τον σεξουαλικό προσανατολισμό, την ταυτότητα και τα χαρακτηριστικά φύλου στα πεδία: α) της κοινωνικής προστασίας, συμπεριλαμβανομένης της κοινωνικής ασφάλισης
και της υγειονομικής περίθαλψης, β) στις κοινωνικές παροχές και τις φορολογικές διευκολύνσεις ή πλεονεκτήματα, γ) στην εκπαίδευση, και, δ) στην πρόσβαση στη διάθεση και την παροχή αγαθών και υπηρεσιών που διατίθενται στο κοινό (συναλλακτικά ή μη), συμπεριλαμβανομένης της στέγης
Β) Να τροποποιήσει τους νόμους: ν. 3896/2010, ν. 3769/2009 και ν. 4097/2012, συμπεριλαμβάνοντας την ταυτότητα και τα χαρακτηριστικά φύλου ως διαστάσεις του φύλου στα πεδία απαγόρευσης των διακρίσεων για λόγους φύλου.
Γ) Όσον αφορά το ιδιαίτερης σημασίας πεδίο της ίσης μεταχείρισης στον χώρο της υγείας: α) Την διασφάλιση της ίσης μεταχείρισης χωρίς διακρίσεις στον χώρο της υγείας ανεξαρτήτως εάν ένα πρόσωπο έχει προχωρήσει σε μεταβολή της καταχώρισης φύλου και ονόματος σε όλες τις γνωματεύσεις
εξετάσεις, συνταγογραφήσεις που θεωρείται ότι έχουν «έμφυλο» χαρακτήρα β) Την τροποποίηση του Κώδικα Ιατρικής Δεοντολογίας, ώστε να προστεθεί στο άρθρο απαγόρευσης των διακρίσεων και η ταυτότητα και τα χαρακτηριστικά φύλου,
γ) Την πλήρη ασφαλιστική κάλυψη των χειρουργικών επεμβάσεων επαναπροσδιορισμού φύλου, καθώς και να καλύπτεται πλήρως ασφαλιστικά η ορμονοληψία χωρίς συμμετοχή,
δ) Την συμμόρφωση της χώρας μας στην απόφαση του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας με την αφαίρεση της ονομαζόμενης «διαταραχής ταυτότητας φύλου» απ’ τον σχετικό εθνικό κατάλογο (με συνέπεια και την αντίστοιχη αφαίρεση σε σχετικό Προεδρικό Διάταγμα
που αφορά την στράτευση και τα σώματα ασφαλείας), ε) Την απαγόρευση της πρακτικής των χειρουργικών επεμβάσεων στα γεννητικά όργανα που υφίστανται τα ίντερσεξ πρόσωπα σε πολύ νεαρή –ακόμη και βρεφική ηλικία– δίχως τη δυνατότητα συναίνεσης
καθώς και την απαγόρευση της πρακτικής των ονομαζόμενων «θεραπειών μεταστροφής» για λόγους σεξουαλικού προσανατολισμού ή ταυτότητας φύλου,
στ) Να άρει την υπάρχουσα πλήρως αναχρονιστική και απαράδεκτη απαγόρευση αιμοδοσίας.
3. Στο πεδίο της νομικής αναγνώρισης της ταυτότητας φύλου:
Α) Να γίνει η διαδικασία εξωδικαστική με βέλτιστη την δήλωση στο Ληξιαρχείο, καθώς επίσης να συντομευθούν μετέπειτα διαδικασίες ώστε να πληρούνται τα ευρωπαϊκά πρότυπα που επιτάσσουν διαδικασίες ταχείες,
διαφανείς και με βάση μόνο τον αυτοπροσδιορισμό,
Β) Να αρθούν οι περιοριστικές προϋποθέσεις στα έγγαμα τρανς πρόσωπα, στα ηλικιακά όρια καθώς επίσης να αρθεί η ιατρικοποιημένη διαδικασία για τα πρόσωπα 15-17,
ενώ να δίνεται η δυνατότητα μεταβολής των εγγράφων τυχόν τέκνων ώστε να απεικονίζεται και σε αυτά η μεταβολή των εγγράφων των γονέων τους,
Γ) Να προβλέπονται ρητά διαδικασίες για τα μη δυαδικά και ίντερσεξ προσωπα για καταχώριση φύλου Χ ή κενή,
Δ) Να προβλέπονται ρητά διαδικασίες για τα τρανς πρόσωπα αιτούντα διεθνούς προστασίας ή πρόσφυγες, καθώς και μετανάστες,
Ε) Να υπάρξουν επιπλέον ρυθμίσεις που αφορούν την αναγνώριση της ταυτότητας φύλου στα εκπαιδευτικά ιδρύματα (κυρίως στα σχολεία η δυνατότητα ρύθμισης ανεξαρτήτως εάν έχει γίνει μεταβολή των στοιχείων
και η δυνατότητα χρήσης τουαλέτας ή αποδυτηρίων σύμφωνα με την ταυτότητα φύλου, και σύμφωνα με τις συστάσεις του Συνηγόρου του Πολίτη, ή ακόμη και η χρήση τουαλέτας ουδετέρου φύλου).
4. Άλλα μέτρα ή καλές πρακτικές:
Α) Αναθεώρηση του εντελώς παρωχημένου νόμου 2734/99 «περί εκδιδομένων με αμοιβή προσώπων». Η σεξουαλική εργασία, πρέπει να διέπεται με τους ίδιους ακριβώς κανόνες και νομοθεσία όπως όλες οι εργασίες
για την προστασία των δικαιωμάτων των ανθρώπων που ασκούν εργασία στο σεξ, αλλά και την εξάλειψη του στίγματος και την προστασία των προσώπων αυτών από τις διακρίσεις και την πλήρη κατοχύρωση εργασιακών δικαιωμάτων.
Β) Αναθεώρηση της νομοθεσίας για τα Σωφρονιστικά Καταστήματα, ώστε να γίνεται απολύτως σεβαστή η έκφραση, ταυτότητα και χαρακτηριστικά φύλου, η προσωπικότητα και τα ανθρώπινα δικαιώματα των τρανς και ίντερσεξ κρατουμένων.
Γ) Τροποποιήσεις στις νομοθεσίες για το άσυλο ώστε: α) Να συμπεριλαμβάνονται στις ευάλωτες κατηγορίες τα LGBTI και ιδιαίτερα τα τρανς και φυλοδιαφορετικά πρόσωπα, β) Να καταργηθεί ο υπάρχον κατάλογος «ασφαλών χωρών»
καθώς σε αυτόν συμπεριλαμβάνονται χώρες που πρόσωπα διώκονται λόγω του σεξουαλικού προσανατολισμού και ταυτότητας φύλου, ενώ γενικότερα
γ) το χρονικό πλαίσιο να μην είναι τόσο ασφυκτικό, οι τριμελείς επιτροπές να μην είναι αμιγώς δικαστικές καθώς αυτή η ρύθμιση είναι αντισυνταγματική και γενικότερα να υπάρξουν όλες οι εγγυήσεις που επιβάλλει το διεθνές δίκαιο και η υπάρχουσα νομοθεσία έχει κατεβάσει στο μίνιμουμ.
Δ) Συνεχής ενημέρωση / εκπαίδευση των σωμάτων ασφαλείας, εκπαιδευτικών, εργαζομένων σε υπηρεσίες υγείας, κοινωνικών λειτουργών, εργαζομένων στην Υπηρεσία Ασύλου, σωφρονιστικών υπαλλήλων, εργαζομένων σε οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης και λοιπών εργαζομένων σε ευαίσθητους τομείς
παροχής υπηρεσιών σε θέματα διαφορετικότητας και ειδικότερα σε θέματα σεξουαλικού προσανατολισμού, έκφρασης, ταυτότητας και χαρακτηριστικών φύλου.
Ε) Δυνατότητα παροχής ειδικών προγραμμάτων μέσω του ΟΑΕΔ, για την εκπαίδευση, ενημέρωση και απασχόληση των τρανς, φυλοδιαφορετικών και ίντερσεξ προσώπων, στην κατεύθυνση ήδη υπαρχόντων προγραμμάτων
για την εκπαίδευση και απασχόληση άλλων ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων που βιώνουν αποκλεισμούς από τον χώρο της εργασίας.
ΣΤ) Δημιουργία μέσω του Εθνικού Συστήματος Υγείας ασφαλούς οδηγού για τα άτομα που επιθυμούν να μπουν στην διαδικασία φυλομετάβασης, που θα περιέχει τις κλινικές-νοσοκομεία με ειδικούς γιατρούς, καθώς και δημιουργία κατευθυντήριων γραμμών
κατά των διακρίσεων για λόγους σεξουαλικού προσανατολισμού, έκφρασης, ταυτότητας και χαρακτηριστικών φύλου στις υπηρεσίες υγείας.
Ζ) Μέσα ενημέρωσης: Στην κατεύθυνση της ευαισθητοποίησης και της πρόληψης, απαραίτητα είναι τα εκπαιδευτικά σεμινάρια, αλλά και η διάχυση μηνυμάτων σεβασμού της ετερότητας και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων,
στη κατεύθυνση της καταπολέμησης του ρατσισμού και της μισαλλοδοξίας, καθώς επίσης η στοχευμένη παρέμβαση με μηνύματα (τηλεοπτικά, ραδιοφωνικά ή στα έντυπα).
Η) Δημιουργία προγράμματος και κατάθεση σχετικών εγκυκλίων του Υπουργείου Παιδείας κατά των διακρίσεων, στην κατεύθυνση της εμπέδωσης ενός τοίχους κατά των διακρίσεων για τους εκπαιδευτικούς, γονείς, μαθητές,
σπουδαστές, φοιτητές και την καλλιέργεια ενός κλίματος κατά της ομοφοβίας και της τρανσφοβίας στα εκπαιδευτικά ιδρύματα όλων των βαθμίδων.
Όλα αυτά έχουν μηδενικό κόστος για το κράτος και μπορούν να αποτελέσουν αντικείμενο ενός νόμου. Αναμένουμε να δούμε ποια κόμματα θα ζητήσουν την θεσμοθέτησή τους.
• • •
Missing some Tweet in this thread? You can try to
force a refresh
Η τήρηση των μέτρων ασφαλείας είναι απολύτως υποχρεωτική για όλες κι όλους μας. Είναι ιδιαίτερα δυσάρεστο να βλέπουμε να τα παραβιάζουν κρατικοί λειτουργοί, όπως για παράδειγμα πρόεδροι δικαστηρίων που, ενώ οι συνεδροί τους, οι εισαγγελείς, οι γραμματείς
και οι συμπράττοντες λειτουργοί φορούν μάσκες, οι ίδιοι πράττουν αλλιώς χωρίς να ανησυχούν για τίποτε.
Ο νόμος είναι ο ίδιος και αφορά όλες και όλους μας, ανεξάρτητα από την θέση που κατέχουμε στην κοινωνική και πολιτειακή ιεραρχία.
Η κατάργηση του φαξ στον Δημόσιο τομέα δεν μπορεί να γίνει "με μια εγκύκλιο". Όλοι μας συμφωνούμε ότι το φαξ είναι μια απολύτως ξεπερασμένη τεχνολογία και ότι το Δημόσιο πρέπει να περάσει στο επόμενο βήμα #fax#egovernment#digitalservices#publicreforms
αλλά πόσοι γνωρίζουν ότι ο Ν.2462/1998 που αναγνωρίζει την επικοινωνία πολιτών με το Δημόσιο με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (e-mail) υπάρχει εδώ και είκοσι δύο (22) χρονάκια;
Τι να τους κάνει λοιπόν μια εγκύκλιος αν δεν έχουν: α) τον εξοπλισμό ψηφιοποίησης εγγράφων, β) την σχετική εκπαίδευση και γ) την κουλτούρα εξυπηρέτησης;
Απ' όσο γνωρίζουμε από την δημοσιότητα, στο ΣτΕ έχουν προσφύγει ένα πολιτικό κόμμα (ΜέΡΑ25), ένα σωματείο (Ελληνική Ένωση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου) και μεμονωμένοι πολίτες με τα ένδικα βοηθήματα της αίτησης ακύρωσης και της αίτησης αναστολής κατά της απόφασης του Aρχηγού ΕΛΑΣ.
Η αίτηση αναστολής είχε και αίτημα προσωρινής διαταγής, το οποίο απορρίφθηκε, ενώ σήμερα ανακοινώθηκε η απόρριψη του αιτήματος αναστολής, πάλι για λόγους "δημοσίου συμφέροντος", δηλαδή για λόγους δικομνομικούς που προβλέπονται από το άρθρο 52 του π.δ.18/89
H Eθνική Επιτροπή Δικαιωμάτων του Ανθρώπου αμφισβητεί την συνταγματικότητα της απαγόρευσης συναθροίσεων και τονίζει ότι η τελική απόφαση θα ληφθεί από την Δικαιοσύνη nchr.gr/images/pdf/apo…
Πιο συγκεκριμένα, η ΕΕΔΑ που αποτελεί το συμβουλευτικό όργανο της Πολιτείας για ζητήματα προστασίας ανθρώπινων δικαιωμάτων αναφέρεται σε "αναστολή" του δικαιώματος του συνέρχεσθαι. Τονίζει ότι η αναφορά στο άρθρο 68 της ΠΝΠ δεν αποτελεί "βάση συνταγματικότητας" της απαγόρευσης.
Και εξακολουθεί να θεωρεί αδίκαστο το ζήτημα, αναφέροντας ότι η τελική κρίση της νομιμότητας και της συνταγματικότητας βρίσκεται στα χέρια της Δικαιοσύνης που θα αποφανθεί σχετικά.
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΗ "SMS" ΣΤΟ 13033 ΓΙΑ ΕΠΙΤΡΕΠΟΜΕΝΗ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ
Αυτό το αστείο, που έχει διαψευσθεί η κατακράτηση των SMS από τον ένα υπουργό, αλλά το άλλο υπουργείο ανακοινώνει πόσα SMS εστάλησαν την μία ή την άλλη ημέρα πρέπει να τελειώσει. #GDPR
πάρχουν ήδη σοβαρότατες "τρύπες" στην προστασία των προσωπικών δεδομένων όσον αφορά την συλλογή των SMS μετακίνησης κι αυτό φαίνεται από την ίδια την "Πολιτική Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων" που έχει δημοσιοποιήσει η Γ.Γ. Πολιτικής Προστασίας για τα μηνύματα που στέλνονται
Η διαβεβαίωση του κράτους ότι δεν διατηρεί τα SMS που στέλνουν οι πολίτες για την κατ' εξαίρεση επιτρεπόμενη μετακίνησή τους δεν αρκεί από πλευράς νομοθεσίας προσωπικών δεδομένων.
Αρχικά μπορεί το κράτος να μην τα διατηρεί, τα διατηρούν όμως υποχρεωτικά οι εταιρίες κινητής τηλεφωνίας σύμφωνα με τον Ν.3917/2011, ο οποίος βασίζεται όμως στην κοινοτική Οδηγία 2006/24/ΕΚ που έχει ήδη ακυρωθεί από το Δικαστήριο της ΕΕ ως αντίθετη στα θεμελιώδη δικαιώματα
Άρα, ο νόμος αυτός έπρεπε να έχει ήδη καταργηθεί από τον νομοθέτη. Έπειτα, η διαβεβαίωση ότι δεν υπάρχει καμία περαιτέρω χρήση ή αξιοποίηση των δεδομένων δεν αρκεί για την τήρηση του GDPR.