(Eksik ve kusurlar bana aittir)
1. Öğretmenin videoda görünmesi çoğunlukla gereksizdir.
Makyaj, ışık, stres ve hazırlık işi uzatır.
Görünecekse de webcam veya dizüstü kamerası iş görür.
Sesi de mikrofon veya dizüstü mikrofonu sağlar.
3. Ipad pro ve kalemiyle
Explain Everything uygulaması yeterlidir.
4. Çizim kağıdını gören üstten bakan cep telefonu da olur
7. Adobe Premiere endüstri standardı. Bilmiyorsanız Openshot ücretsiz Türkçe ve gayet iyi. iMovie, Final Cut Pro....
Bunlar beynin dikkat sıralamasını sağlar.
9. Videoyu günlük düşünmeyin.
Bu hatalıdır. Her yıl müfredat değişir videolar çöp olur. Doğru yol ünite, konu, kazanım
Sadece durup izlenen online eğitimler her gün 8 saat sürebilir mi?
Lütfen denemeyin bile.
Gerek öğretmen sorulara verilen cevapları görür, gerekse öğrenci verdiği cevabın doğruluğunu anında yakalar.
Burada hedef açık uçlu ve çoktan seçmeli soru tipleriyle etkileşim
Youtube'da etkileşim, belge yönetimi mümkün değil.
Bunun için LMS dediğimiz öğretim yönetim sistemleri var. Mesela Moodle ve Google Classroom.
İçerik sadece video olmamalı, çalışma kağıtları, online sınavlar, PDF kaynaklar, 3D nesneler, podcast, ibooks vb kullanılabilir.
Bunun yerine Lms ile ödev toplama mesela Google Classroom ile ödev verip dosyaları almak son derece basittir.
Verdiğiniz kaynak dosya epub ise ekranda ölçeklenir sayfalara bölünür pdf ise cep için işkence.
Klavye yerine cepten yazan kaç sayfa ödev yazabilir?
Online ortamda bağlanan genci/çocuğu biraz neşe ve espri katmadan ekrana zorlarsanız evinde hapis kalan çocuk sıkılır aynı anda başka bir ekranda sınıf arkadaşıyla aynı anda iletişime geçer Ruhunuz duymaz!
Detay ve ek bilgilerle güncellemeye devam edeceğim. suleymansonmez.com/corona-virusu-…