PWN rekenenwiskunde.slo.nl/kennisbank/mat… “Nu gebruiken hoger opgeleide Nederlanders de tijd van 900.000 full time banen aan wiskunde in het dagelijkse werk.” Kwaliteit vh wiskundeonderwijs is dus verdomd belangrijk!
Epsilon Uitgaven. Dit is het grote verhaal over WDA's, Wiskundige DenkActiviteiten. Pseudo-psychologische kletspraat, sorry hoor. Begin van mijn kritische bespreking: benwilbrink.nl/literature/han…
and Winston. Ik heb geen idee waarom dit genoemd is. Waarom niet D. J. Struik 1990 Geschiedenis van de wiskunde?dbnl.org/tekst/stru008g… Altijd boeiend.
aanbod in de hele basisschool. swvunita.nl/wp-content/upl… … Diagonaal doorgenomen, kom er niet achter; reken-hfdst door Arlette Buter (realistisch rekenen). Geen empirische evaluatie beschikbaar?
Mathematical Sciences in the Netherlands; Vision document 2025. staff.science.uu.nl/~frank011/Arti… Eén blz voor onderwijs, die begint goed, en zakt via het KNAW-rapport 2009 in als een plumpudding.
Zeker, zwakke rekenaars verdienen onze aandacht, zijn ook een aanwijzing dat het rekenonderwijs niet spoort. Recenter: Hans van Luit 2018 Dit is dyscalculie. Achtergronden en aanpak. lannoo.be/nl/dit-dyscalc…
cursuscurriculumontwerp.slo.nl/ariadne/loader… Over doorlopende leerlijnen. Laten we eerst maar eens duidelijkheid (wetenschappelijk-empirisch, dus buiten deze sectarische bronnenlijst) zien te krijgen over inhouden, voordat we ze laten doorlopen ;-)
panamaconferentie.sites.uu.nl/wp-content/upl… Jubileumbundel. Feestje van realistisch rekenaars. Wie daar iets mee heeft: met dit boek ben je meteen helemaal bij. Bevestigt het bubbel-karakter van de bronnenlijst.
of differentiatiemogelijkheden, die in methodes al in lage groepen worden aangegeven, niet onbedoeld leiden tot vroegtijdige en ongewenste determinatie van leerlingen.” Blij met deze stormbal, want het stormt.