Discover and read the best of Twitter Threads about #stayhome

Most recents (24)

1/210: Markus Kerber's Apollo 13

In March 2020, the German Ministry of the Interior @BMI_Bund issued a #strategypaper that weaponized fear in order to accomplish compliance with #COVID policies. The authors' emails were litigated under #FOIA request. My analysis. #MEGATHREAD ⬇️ Image
2/210: The @BMI_Bund emails have been released to the public as they were successfully sued by lawyer Niko Härting in a FOIA proceeding. They can be requested directly from @BMI_Bund/ @rki_de via @fragdenstaat. Download it here: bit.ly/3knoa6Y bit.ly/3Bd0rgj Image
3/210: The emails originated March 19-25, 2020. They are so explosive because they map the inner discourse of the @BMI_Bund's now infamous #COVID-19 taskforce, which produced several crucial domestic policy documents. bit.ly/2TT3R7O @OttoKolbl
Read 210 tweets
#COVDIOTUpdate 2021/8/30🇯🇵Without #lockdown & 20,000 daily #COVID cases in Japan, the #Aichi prefecture (1,300 daily cases, 1,034 total deaths, hospitals 554% overwhelmed) hosted a music festival without enforcing stringent anti-COVID measures.
One of the #COVIDIOT artists #Zeebra apologized for appearing in the show itself, saying the event violated the “3Cs” doctrine recommended by the government. The artist was aware of the situation going out of control before showing up, but improvements were not made in time. Image
#Aichi prefecture is one of the hardest #COVID-hit regions in Japan and has been under #StateofEmergency as of AUG 27. Inter-prefecture travel has been strongly discouraged (but not enforced). It recorded 1,385 cases on Sunday with over 12,000 people #StayHome without treatment. Image
Read 5 tweets
3 appellate judges appointed by 3 different presidents (Bush 41, Clinton, and Trump) unanimously ruled that the DC federal court “clearly erred” by keeping a 1/6 defendant in jail before his trial.

We have a *presumption of innocence* in America.

Judges must never forget this.
Read 16 tweets
🧵
1/ Why does it feel like the same crowd that yelled #stayHome is now yelling that unvaccinated low-income workers brought this upon themselves bc they’ve had ‘enough time to get vaccinated’?

As much as I wish it was that uncomplicated, I don’t think it is.
#covid19
2/ I’m not saying there is no aspect of ‘personal responsibility’ but the way this concept is being invoked often feels like people are assuming we are all starting off from the same baseline level of resources & advantages, which obviously is false.
3/ Beyond this, the public is operating in a very confusing environment with regards to divisive politics, poor Sci-Comm from even CDC, and then actual organized efforts from anti-vaxx groups.

That is on top of vulnerable peoples’ baseline level of resource constraints.
Read 9 tweets
Dear @nytimes:

You really cannot help yourselves.

You just cannot let Americans enjoy the Fourth of July without showing your smugness and disdain.
These know-it-all’s willingly live in a hellhole city, where they let their clown political leaders use #StayHome orders and other Covid nonsense to trap them inside their tiny apartments for over a year — and then get beat and robbed by street thugs when they’re allowed outside.
Read 4 tweets
@theSANBS, @The_WCBS, and #SACEMA have released new information on SARS-CoV-2 seroprevalence among blood donors in South Africa, including in the 5 provinces for which data were not previously available. #NotYetPeerReviewed

A full preprint will be released soon.
The new data are based on samples collected in May 2021, using the same methods as described in the earlier preprint from Sykes et al:

researchsquare.com/article/rs-233…

The study was led by @Marionvermeulen with data analysis by @laurettemhlanga, Dr Eduard Grebe, and Prof Alex Welte.
The study is primarily funded by @theSANBS and @The_WCBS. #SACEMA and its researchers are funded by @dsigovza and @NRF_News.

The study used the @Roche Elecsys platform, which detects antibodies produced by natural infection that bind to the N protein of the SARS-CoV-2 virus.
Read 8 tweets
なぜ日本の住民には #StayHome が最善か。

例えば五輪開催地の一つでもある横浜の場合。64歳〜60歳までワクチン接種予約券の配布が始まるのが6/23から。19〜12歳までが7/26からと発表があった。しかもこれで1回目。⤵️
ランセット研究で示されたようにこれから首都圏で優勢株となると観られる #デルタ変異株 に対するワクチンの効果は1回接種では33%程度。しかも2回目まで3週間が必要で、ワクチンが効果を発揮するまでに更に3日かかる。とてもじゃないが五輪開催期間に免疫獲得できない。 Image
もし予定通りMAX1万人観客での開催となったら、人流が拡大する。テレワークやっても有休とって観戦すれば意味がないし、徹底できない企業ではその観戦者が出社して感染を広げる場合がある。

①ワクチン接種が間に合わない
②強力な変異株が蔓延する
③人流が増える

となったら #StayHome しかない。
Read 5 tweets
About a year ago, one tablet of Hydroxychloroquine in UG shot up to 6000 Shs because people emptied all the pharmacies and stocked it up presumably to treat COVID19 (IF they got it). The price later decreased to 5000, then 3000.......

*1 USD = ~ 3600 UG Shs

#StaySafeUG
Meanwhile they are people who need Hydroxychloroquine to treat chronic joint conditions. For many of these, the drug became out of reach, so for months they were suffering with severe joint pains

#StafSafeUG
As we speak, the price is now UG Shs 130!!! That's 46 times cheaper than at the peak of the scramble. Imagine what people with chronic joint were going through.
In spite of a brutal second wave, the drug seems to have flown under the radar.

#StaySafeUG
Read 5 tweets
🧵
One day, I hope we will talk about COVID19 and schools; about the do or die attitude around school attendance, where parents, teachers and school heads are willing to risk their lives & the lives of students as long as they don't miss a few days of classes.
#CovidIsReal
Case in point:
My 11 y.o and 2 y.o started in person classes on May 11. A little over a week later, they both came home with cough, runny nose & fever. I decided they would skip school the next day (Friday) and possibly Monday the week after (with the weekend)
#CovidIsReal
On Monday Teacher #1 called me:
Teacher: Why didn’t D come to school?
Me: She has a cough and cold
Teacher: Is she seriously sick?
Me: No, but I am being cautious in case it’s COVID
Teacher: Laughs incredulously: COVID??? Where did she get it from?
.......
Read 19 tweets
Apabila menyebut Pulau Pinang, terbayang sewaktu remaja bersama rombongan Cik Kiah ke pesta Pulau Pinang, bekal wang beberapa belas ringgit sudah memadai. Itu semua sudah di telan zaman. Pulau Pinang pantas berkembang sebagai pusat industri dan wajar menjadi negeri maju.
.
Di mana silap parti Melayu Umno yang pada ketika itu mempunyai majoriti menyerahkan pemerintahan kepada Gerakan (Gerakan meninggalkan BN juga). Sejak itu negeri Tanjung ini tidak lagi di tadbir kerajaan Melayu.
.
Era pemerintahan dap, negeri ini melakukan penambakan laut, compact kan perkampungan Melayu di gantikan rumah kotak merpati. Gedung dan perumahan mewah di wujudkan sebagai helah menolak Melayu ke seberang Perai, Butterworth, Juru, Bukit Mertajam dan sekitarnya.
.
Read 10 tweets
Baru berbunyi guruh, belum lagi hujan - sudah gegak gempita jembalang maya bergentayangan mengilai di hutan medsos membawa jamuan sampah nan hanyir untuk majlis kenduri para petualang penagih berita fitnah sebagai juadah utama.
.
Berselang tempoh seminggu dua, beberapa sesi lelongan fitnah hanyir dibawa lagi.

Tanah LGM disebut "dijual", padahal transaksi belum pun melepasi Badan Penilai Kerajaan.
.
Begitulah otak kecil sang koruptor menggulai fitnah buat hidangan para jembalang medsos. Jariah dosa dilambakkan ke hadapan masyarakat kurang akal untuk sama² dilahap rakus. Tiada lagi usul periksa hingga sampah hanyir sebati di dalam diri menghalang hidayah dan petunjuk.
.
Read 12 tweets
Tidak semua yang BENAR itu adalah yang SEBENAR

Sebenarnya apa yg diceritakan oleh si nini siron tu bukan fitnah...dia ceritakan apa yg dia nampak... Melainkan jika MB tak pernah pi pun tempat tu, tapi dia kata MB ada di situ, itu baru namanya FITNAH...
.
Dalam isu ini, MB tidak menafikan pun kehadiran beliau di situ pada waktu itu...

Cuma yg jadi masalahnya iaitu si pencerita kemudian buat andaian sendiri atas apa yg dia nampak, walhal bukan sebagaimana yang dia fikirkan atau andaikan...maka timbul lah FITNAH...
.
FITNAH 1

Kononnya MB ke situ dengan tujuan nak beli kereta di musim pandemik Covid-19 yang mana semua orang tengah susah. Fitnah ini bertujuan nak menggambarkan bahawa MB Kedah adalah seorang yang tidak bertimbangrasa.
.
Read 10 tweets
Masa Ada Kuasa Bergasak, Masa Tak Ada Kuasa Pun Bergasak .

Pening dengan perangai mereka ni. Pembangkang yang tidak membawa manfaat kepada rakyat. Tidak ada dalam agenda mereka melainkan politik....politik....politik. Setiap perkara hendak dipolitikkan.
.
Negara lain ada juga pembangkang. Tetapi kerajaan dan pembangkang bekerjasama dalam menangani wabak yang telah banyak meranggut nyawa di seluruh dunia.
.
Keluarkanlah rakyat dari kemelut darurat kesihatan dan ekonomi ini dahulu. Berperang politiklah selepas itu. Sekarang rakyat yang hendak mengundi kalian sedang terancam dengan corona virus ini. Rakyat dalam darurat kesihatan dan darurat ekonomi.
.
Read 11 tweets
Yang Jahil Menyanggah Yang Alim.

Bila kita sakit, kita jumpa doktor. Kita tahu doktor lebih pandai dari kita dari segi kesihatan. Dia belajar di universiti yang diiktiraf. Dia mengamalkan ilmu yang dipelajarinya dengan merawat pesakit setiap hari.
.
Dia menambah ilmu pengetahuannya dari semasa ke semasa dengan menghadiri seminar dan konferen, membaca jurnal dan membuat penyelidikan. Mereka membuat keputusan berdasarkan ilmu dan fakta semasa.
.
Setiap perkembangan ilmu dan penyelidikan akan mempengaruhi keputusan dan tIndakan yang dilakukan.

Dalam kes pandemik covid 19 yang merupakan wabak pembawa maut, perangai penyebab covid 19 ini iaitu corona virus telah dikaji oleh ahli perubatan.
.
Read 15 tweets
Kepentingan Pemaju atau Kepentingan Rakyat.

PAS telah lama membantah projek Tambakan Laut Selatan Pulau Pinang (PSR) kerana mengabaikan kelestarian alam sekitar dan menjejaskan punca rezeki golongan nelayan.
. ImageImageImage
Sejak ianya di rancang pada tahun 2015, PAS Pulau Pinang yang di ketuai Pesuruhjaya PAS Negeri Pulau Pinang dan beberapa NGO tidak jemu-jemu mengemukakan bantahan yang bukan sekadar secara lisan, malah dengan data dan argumatif berfakta.
.
Majoriti NGO menyatakan bantahan kerana bukan sekadar menjejaskan pencarian hidup beribu nelayan pesisiran yang bergantung kepada laut itu, malah ianya akan mengundang petaka kepada kampung-kampung sekitar nya dengan banjir kilat dan sebagainya.
.
Read 14 tweets
Betul bahawa setiap penyakit ada ubat...tapi tahukah kita apa deskripsi ubat kepada penyakit tersebut dlm ilmu Allah???...
. Image
Jwbnya, kita tidak pernah tahu dan tidak akan pernah tahu kerana bandingannya jika dihimpun ilmu manusia sejak Nabi Adam alaihissalam sehingga hari Kiamat dengan ilmu Allah, ilmu manusia hanya seumpama kabus air berbanding air 7 lautan, malah ilmu Allah lebih lagi daripada itu.
.
Jika manusia telah benar menjumpai ubat kepada sesuatu penyakit, tidak ada lagi orang yg perlu berulang alik ke hospital setiap minggu atau bulan hingga bertahun, hanya untuk merawat penyakit dihadapinya....
.
Read 10 tweets
Bila disemak, rupa2nya ni puak2 hizbut tahrir...puak2 ni memang pembawaan depa suka menimbulkan konflik dengan pemerintah sbb depa tak iktiraf mana2 kerajaan yg dipilih melalui jalan demokrasi sebagai pemerintah melainkan hanya sistem Khilafah....
. Image
Kalau ikut puak2 ni, biar negara ditadbir oleh kafir pun tak mengapa...depa hanya mahukan sistem Khilafah...maka tak hairan lah perkara2 sebegini yang depa mainkan...
.
Apa yg depa timbulkan iaitu kononnya haram menutup masjid kepada orang sihat utk bersolat... soalan aku, kalau dah sihat...kenapa pakai mask???...
.
Read 10 tweets
Ikut Pakar atau Jembalang?

Segelintir masyarakat Melayu amat percaya kepada jembalang dan penunggu. Ada yang mengunakan khidmat jin sebagai pelaris warong makanan. Ada yang mengunakan untuk mendapatkan nombor ekor, anehnya tak kaya-kaya juga hasil judi ekor itu.
. Image
Sehinggakan dalam mengusahakan kebunnya, ada yang sanggup berkawan dengan jembalang dan penunggu yang berakhir bukan sahaja aqidah nya tergelincir, malah keluarga porak peranda di buat nya.
.
Kampung nya pun tidak terkecuali, apabila tuan punya kebun meninggal dan tiada waris yang mahu mengambil alih sebagai teman sekali gus menyediakan makanan nya, maka habis sekampung diganggunya.
.
Read 9 tweets
The Department of Tourism, under the Ministry of Tourism & Sports, posted this Infographic on their Facebook yesterday about the plans for the Phuket Sandbox & the so-called Sealed Routes. Unfortunately it contradicts what the TAT are saying about the #PhuketReopening [THREAD]👇
According to the Ministry of Tourism, vaccinated tourists will be able to visit Phuket from 1st July. However, they MUST buy tour packages in advance from tour companies abroad “in order to be able to monitor and control” them. Tourist must also specify where they will go next👇
The Ministry of Tourism also says, after Phuket, tourists can only visit:
1. Krabi - places like Railay Beach & islands like Koh Phi Phi
2. Phang Nga - only Khao Lak
3. Surat Thani - only Koh Samui, Koh Tao, Koh Phangan
4. Chonburi - only Pattaya
5. Chiang Mai - no details yet
👇
Read 5 tweets
[May 9] Details of the local cases

1-4. Case 62873 (Changi T3) cluster

62971: Colleague of Case 62873
62972: Auxilliary police officer at T3
63015: Colleague of Case 62873
63026: Passenger escort at T3

Cases 62940, 62942, 62945 from May 8 reclassified from unlinked to linked. ImageImageImage
5-7. TTSH cluster

Cases 63007, 63008, 63009 are patients who had been warded in Ward 9D (where most of the cases are linked to).

Current size: 43.
Variant involved: B.1.617.2. Image
8. Case 62969

Grab driver. Dev'd symptoms on May 7, got tested on the same day. 👍

Resides with his girlfriend who arrived from Vietnam on Apr 12, served SHN until Apr 26. Vietnam is low-risk, though. Infected in quarantine? May need to test her again.

Variant: B.1.617. Image
Read 64 tweets
📡Live Now 📡

So you become #COVID Positive, What's Next?

For answers, watch our webinar and post if you have any other questions/doubts on #COVID19 here👉
I think there is a greater responsibility on patients too.

Doctors say, 80% effort has to be from patients. If a patient does not follow #COVID19 protocols/instructions given by Doctor, panics then it will be more difficult

- Prof. Raghuram, BITS Goa
#StayHome, do not go outside unless absolutely necessary, do not challenge the administration - it is one of the social service which we can do during this time

- Prof. Raghuram, BITS Goa

Live Now :
#Unite2FightCorona
Read 36 tweets
We know there’s a lot of information on Twitter right now, and not all of it is reliable. The COVID-19 page on the Explore tab (tap the magnifying glass icon) is here to help guide you to more timely and reliable information. Here’s how to use it 🧵 #Covid19IndiaHelp
If you need a list of SOS resources - access to hospital beds, oxygen, food - please look at the COVID-19 SOS: Resources page. This will update in real-time as people put out their emergency Tweets.
Confused by all the conflicting information around vaccines? Only trust the experts. With the COVID-19: Know the facts page, we have made it easier for you to find information verified by official sources.
Read 5 tweets
Thread: Tamil Nadu govt imposes fresh restrictions from April 26.

- Shopping malls, large format stores to be shut. Departmental stores allowed with 50% capacity.

- Theatres, recreational clubs, gyms, meeting halls, auditoriums, bars to remain closed.
TN guidelines:

- Salons, spas, parlours, barber shops to be shut.

- Only take away services allowed in hotels, tea shops etc

- E- commerce allowed with time restrictions

- Public not allowed at religious places of worship.
TN guidelines:

- Only 25 people allowed for funerals and 50 for marriages.

- Minimum 50% employees at IT firms should work from home

- Sports training academies will be shut. Training allowed only for international and national sporting events.
Read 4 tweets
Want to know what I do right now as a public health nurse, as a communicable disease nurse?
Read the attached 1st slide.

Our team is working hard and will continue to do so, but everyone else, please do your part too.

1/
This is a pandemic. The world is different.

I know you are tired. We are all tired.
But you cannot give up. Please.

Read the attached 2nd and 3rd slides (showing the worsening situation here in Saskatchewan).

2/
I don’t have answers when this will be over, the virus keeps changing & throwing new challenges at us.

That paired with a reactive instead of proactive/prevention response from the politicians holding power has made this more difficult than it needed to be.

(See slides)

3/
Read 6 tweets

Related hashtags

Did Thread Reader help you today?

Support us! We are indie developers!


This site is made by just two indie developers on a laptop doing marketing, support and development! Read more about the story.

Become a Premium Member ($3.00/month or $30.00/year) and get exclusive features!

Become Premium

Too expensive? Make a small donation by buying us coffee ($5) or help with server cost ($10)

Donate via Paypal Become our Patreon

Thank you for your support!